شنیسل مرغ خانگی: طرز تهیه تصویری، ساده و سریع با آلس پایس

شنیسل مرغ یا شنیتسل مرغ بین ایرانی ها غذای محبوب و پر طرفداری محسوب می شود. شواهد حاکی از آن است که ایرانی ها برای اولین بار در جنگ جهانی دوم با شنیسل آشنا شده‌اند. هر چند خیلی ها شنیسل مرغ را فقط در رستوران سرو می‌کنند، اما هر کس که یکبار مزه شنیسل خانگی را چشیده باشد به سختی تن به خوردن شنیسل‌‌های آماده خواهد داد. اگر شما هم جزو طرفداران غذاهای سوخاری و خوشمزه هستید با ما همراه باشید تا طرز تهیه شنیسل مرغ خانگی با استفاده از چاشنی آلس پایس را به صورت تصویری به شما خوبان آموزش دهیم.

درباره شنیسل بیشتر بدانیم

شنیسل در اصل یک غذای اتریشی است که امروزه در اکثر کشور‌های دنیا تهیه و سرو می‌شود. همانطور که گفتیم ایرانی‌ها برای اولین بار در جنگ جهانی دوم با این غذا آشنا شده‌اند. خوبست بدانید که شنیسل مرغ به انگلیسی می‌شود “chicken schnitzel” . حالا نوبت آنست که بدانیم شنیسل چیست و چگونه تهیه می‌شود؟ به غذاهایی که در آن ها گوشت کوبیده بدون استخوان با آرد سوخاری پوشانده شده و در روغن سرخ می شود اصطلاحا شنیسل گفته می‌شود.

مواد لازم شنیسل مرغ برای ۲ نفر:

  • سینه مرغ بدون استخوان : به مقدار لازم
  • تخم مرغ ، آرد سوخاری و آرد : به مقدار لازم
  • چاشنی مرغ آلس پایس : ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ

طرز تهیه شنیسل مرغ خانگی

۱- برای تهیه شنیسل مرغ سینه مرغ را قبضه کنید

برای تهیه شنیسل مرغ ترجیحا از سینه مرغ کامل بدون استخوان یا فیله مرغ استفاده کنید. سینه مرغ کامل را روی تخته کار مخصوص قرار دهید. سپس به روشی که در پست طرز تهیه جوجه کباب برگی آموزش دادیم، آن را به صورت قبضه ای برش دهید. سینه مرغ قبضه شده را به تکه های مختلف به انداره کف دست برش دهید.

۲- تکه های مرغ را کوبیده و نازکتر کنید

برای اینکه ضخامت تکه های سینه مرغ نازک و یکسان باشد آن ها را بین یک نایلون قرار دهید و با بیفتک کوب آرام به سینه ها ضربه بزنید. همانطور که می‌دانید گوشت مرغ نرم و لطیف است. پس مراقب باشید که با ضربه های شدید باعث پاره شدن و از هم جدا شدن گوشت مرغ نشوید.

مرحله کوبیدن مرغ با بیفتک کوب

قرار دادن سینه مرغ بین نایلکس به پاره نشدن گوشت هنگام کوبیدن کمک می‌کند.

۳- طعم دار کردن سینه مرغ برای تهیه شنیسل مرغ خانگی

از آنجایی که گوشت مرغ به تنهایی بوی زهم دارد، برای رفع بوی زهم و طعم دار کردن مرغ معمولا آن را در ترکیب زعفران، سیر، پاپریکا، پیاز، نمک و فلفل خوابانده و چند ساعت صبر می‌کنند تا این مواد به گوشت مرغ نفوذ کرده و آن را مزه دار کند. اما پیشنهاد ما در این آموزش از دستور پخت شنیسل مرغ خانگی استفاده از چاشنی های مرغ آلس پایس است زیرا همه مواد لازم برای طعم دار کردن مرغ را به تنهایی در خود دارد و علاوه بر اینکه ۱۰۰% طبیعی و متشکل از سبزیجات معطر بومی ایرانی است گوشت مرغ را ترد نیز می‌کند یعنی یک مایع مرینیت کننده است. از همه مهم تر اینکه با آلس پایس دیگر نیاز نیست چند ساعت برای مزه دار شدن گوشت مرغ منتظر بمانید.

برای آشنایی بیشتر با این چاشنی ها و محتویات آن ها حتما به صفحه معرفی چاشنی های مرغ و جوجه کباب آلس پایس مراجعه کنید.

به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ ۲ الی ۳ قاشق غذا خوری چاشنی آلس پایس به تکه های سینه مرغ اضافه نموده و به طور کامل سینه های مرغ را به چاشنی آلس پایس آغشته کنید.

طعم دار کردن شنیسل مرغ با چاشنی بندری آلس پایس

تخم مرغ، آرد، و آرد سوخاری را در ظروف جداگانه ای کنار هم قرار دهید. حال همانند ویدیو بالای همین صفحه دو طرفه ورقه های سینه مرغ را به ترتیب ابتدا در آرد، سپس در تخم مرغ و نهایتا در آرد سوخاری فرو برده و خوب بغلطانید. دقت کنید که این مواد باید تمام گوشت سینه مرغ را بپوشانند.

مرحله مزه دار کردن شنیسل

۴- مرحله آخر : طبخ شنیسل مرغ

برای اینکه شنیسل مرغ کاملا مغز پخت و ترد شود به حرارت زیاد و مناسب نیاز دارد. برای این منظور روغن مخصوص سرخ کردنی را در تابه ریخته و حرارت زیر آن را زیاد کنید. هر طرف شنیسل مرغ چند دقیقه‌ای زمان می‌برد تا سرخ شود. هنگامی که یک طرف آن برشته و طلایی رنگ شد وقت برگرداندن آن است.

میزان درجه حرارت برای سرخ کردن شنیسل مرغ بسیار مهم است. اگر حرارت کم باشد مدت زمان سرخ شدن شنیسل طول می‌کشد در نتیجه باعث می‌شود روغن بیشتری جذب گوشت مرغ شود. همچنین اگر حرارت بیش از حد زیاد باشد مواد پوششی سطح شنیسل مرغ،سوخته و به رنگ تیره در خواهد آمد.

مرحله سرخ کردن شنیسل مرغ

شنیسل مرغ را حتما بعد از سرخ شدن بر روی کاغذ خشک کن یا دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن آن تا حد امکان گرفته شود. شنیسل مرغ را می توانید به همراه سیب زمینی سرخ کرده، قارچ سوخاری، زیتون، لیمو ترش و کمی سبزی جعفری یا با هر مواد دیگری به سلیقه خودتان تزیین و سرو نمایید.

شنیسل مرغ خانگی آلس پایس

پیشنهاد می کنیم حتما شنیسل مرغ را طبق این آموزش با چاشنی های مرغ آلس پایس، خصوصا چاشنی بندری آلس پایس خودتان در منزل تهیه کنید. اگر با دنیای طعم ها و مزه های آلس پایس آشنا شوید، مطمئنیم که مزه های خاص و دلپذیر آن را برای همیشه زیر زبانتان حس خواهید کرد.

اگر برای مهمانی ها و مجالس خود به دنبال دستور العمل های غذایی بیشتر با استفاده از چاشنی های مرغ آلس پایس هستید، مطالب پیشنهادی زیر را هم مطالعه کنید:

طرز تهیه ناگت مرغ
طرز تهیه پتات چاپ
طرز تهیه رولت مرغ چرخ کرده

سایر آموزش های آشپزی آلس پایس را می‌توانید علاوه بر مجله آلس پایس در کانال آپارات آلس پایس و صفحه اینستاگرام آلس پایس دنبال کنید.

0/5 (0 نظر)
8
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

8 دیدگاه
  • مریم مریم
    2019/09/06 | 23:42

    سلام.
    من طبق این دستورالعمل درست کردم واقعا عالی و خوشمزه بود فقط یه سوال میشه با چاشنی دیگه ای هم درست کرد؟

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/09/07 | 08:40

      سلام. بله میتونید با چاشنی های دیگه هم شنیسل مرغ رو درست کنید. اما فراموش نکنید که در انتخاب چاشنی به ذائقه غذایی خودتون هم توجه داشته باشید

  • mia plays mia plays
    2019/09/06 | 23:35

    به همه پیشنهادش میکنم مرررررسی واقعا

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/09/07 | 08:31

      سپاس از دیدگاه شما. پست شنیسل مرغ آلس پایس را میتونید داخل اینستاگرام سرچ کنید و به اشتراک بگذارید

  • سمیرا سمیرا
    2019/08/21 | 02:08

    امتحان کردم واقعا بی نظیره.

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/08/21 | 13:03

      سپاس از نگاه زیباتون

  • زری زری
    2019/08/21 | 00:53

    عالی بود

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/08/21 | 12:51

      سپاس از شما . حتما در منزل تهیه کنید و لذت ببرید

تماس با واحد فروش