طرز تهیه ناگت مرغ خانگی در چهار مرحله ساده به صورت تصویری

ناگت مرغ (Chicken nugget) یک فست فود است. امروزه ناگت مرغ به صورت گسترده در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی به عنوان یک غذای نیمه آماده عرضه می‌شود. هر چند انتخاب با شماست که از ناگت مرغ آماده که از سلامت و بهداشتی بودن آن مطمئن نیستید استفاده نمائید یا خودتان اندکی با زحمت در خانه یک ناگت مرغ خانگی سالم درست کنید که البته با چاشنی های مرغ آلس پایس طبخ این نوع غذاها بسیار ساده است. پیشنهاد ما اینست که حتما این غذای بسیار ساده را خودتان در منزل تهیه کنید. پس با ما همراه باشید تا طرز تهیه ناگت مرغ با استفاده از چاشنی های مرغ آلس پایس را به صورت تصویری و مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش دهیم.

مواد لازم ناگت مرغ برای ۲ نفر:

  • گوشت مرغ بدون استخوان : ۲۰۰ گرم
  • پیاز : ۱ عدد کوچک
  • پنیر پیتزا : ۶۰ گرم
  • آرد سوخاری : به مقدار لازم
  • چاشنی مرغ آلس پایس : ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ

طرز تهیه ناگت مرغ خانگی خوشمزه

مرحله اول

گوشت مرغ را بعد از شستن با چرخ گوشت یکبار چرخ کنید. سپس پیاز رنده و آبگیری شده را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط نمائید.

مرحله دوم

در این مرحله بایستی مواد اولیه ناگت مرغ را طعم دار کنیم. به جای استفاده از سبزیجات معطر سنتی مثل سیر، زعفران، پاپریکا، نمک و فلفل برای دستیابی به یک طعم جدید و متفاوت پیشنهاد می کنیم حتما از چاشنی مرغ آلس پایس برای طعم دار کردن ناگت مرغ استفاده کنید. این چاشنی ها ۱۰۰% طبیعی، بدون مواد نگهدارنده و حاوی سبزیجات معطر هستند که تنوع طعمی بی نظیری را به شما ارائه می دهند.

برای آشنایی بیشتر با چاشنی های مرغ آلس پایس به عنوان یک محصول ایرانی به صفحه معرفی چانشی مرغ آلس پایس مراجعه کنید.

یک قاشق غذا خوری از چاشنی زعفرانی آلس پایس به مواد اولیه ناگت مرغ اضافه کرده و با دست خوب ورز بدهید تا کاملا مخلوط شده و انسجام پیدا کند. (انتخاب طعم چاشنی آلس پایس به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد)

مزه دار کردن ناگت مرغ با چاشنی زعفرانی

با نایلون روی ظرف را پوشانده و به مدت حداقل نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد استراحت کند یا اصطلاحا بیات شود. بعد ازینکه مواد را از یخچال خارج کردید پنیر پیتزا را به مواد مزه دار شده اضافه کرده و دوباره آن را با دست ورز دهید.

مرحله سوم

یک کیسه فریزر یا سلفون را روی سطحی صاف باز کنید. روی آن را با کمی آب مرطوب کنید. حالا مواد را به ضخامت حدودا یک سانتی متر روی آن پهن کنید و با قالب های دلخواه برش بزنید. ناگت های قالب زده شده را در ظرف آرد سوخاری بغلتانید طوری که آرد سوخاری همه ی آن ها را بپوشاند.

ناگت مرغ خانگی در قالب مختلف

مرحله چهارم

مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی در ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا کاملا داغ شود. اندازه ی روغن باید به قدری باشد که روی ناگت ها را بگیرد. ناگت ها را با حرارت ملایم سرخ کنید. در هنگام سرخ شدن چند بار ناگت ها را برگردانید تا کاملا مغز پخت شده و به رنگ طلایی در آیند.

چند پیشنهاد ساده برای سرو ناگت مرغ :

ناگت مرغ را می‌توانید با انواع سالادها، سیب زمینی سرخ شده و به صورت ساندویچی سرو کنید. در صورت تمایل در کنار آن از انواع سس قرمز یا سس سیر هم می توانید استفاده کنید.

ناگت مرغ آلس پایس

ناگت مرغ خانگی واقعا ساده و خوشمزه است کافیست فقط یک بار آن را با چاشنی آلس پایس برای خود و مهمانهایتان تهیه کنید و نتیجه را به تماشا بنشینید.

اگر برای مهمانی ها و مجالس خود به دنبال دستور العمل های غذایی بیشتر با استفاده از چاشنی های مرغ آلس پایس هستید، مطالب پیشنهادی زیر را هم مطالعه کنید:

  1. طرز تهیه کباب کوبیده مرغ
  2. طرز تهیه پتات چاپ
  3. طرز تهیه رولت مرغ چرخ کرده

اگر به کمک دستور پخت ناگت مرغ آلس پایس خودتان در منزل ناگت مرغ درست کردید، لطفا عکس های خود را در اینستاگرام با هشتگ #ناگت_مرغ_آلس_پایس به اشتراک بگذارید یا نظرات خود را در قسمت دیدگاه ها زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

سایر آموزش های آشپزی آلس پایس را می‌توانید علاوه بر مجله آلس پایس در کانال آپارات آلس پایس و صفحه اینستاگرام آلس پایس دنبال کنید.

 

0/5 (0 نظر)
4
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

4 دیدگاه
  • سمیرا سمیرا
    2019/08/21 | 02:12

    ناگت آماده ها اصلا مزش خوب نیست.
    من تهران هستم چه جوری میتونم چاشنی زعفرانی را تهیه کنم؟

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/08/21 | 13:10

      در تهران میتونید از اسنپ مارکت به صورت اینترنتی سفارش بدهید اگر هم میخواهید لیست فروشگاه هایی که محصولات آلس پایس را عرضه میکنند بدانید به صفحه اینستاگرام آلس پایس مراجعه کنید

  • زری زری
    2019/08/21 | 00:59

    با روش دیگ درست میکردم اصلا خوب نبود ..با همین روش امتحان کردم عالی شد .

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/08/21 | 12:59

      سپاس از اعتماد شما به آلس پایس

تماس با واحد فروش