طرز تهیه قارچ شکم پر یک فینگرفود عالی و خوشمزه + فیلم آموزشی

قارچ، این فسقلی‌های کوچک و محبوب طرفداران بسیار زیادی دارد. یکی از غذاهایی که می‌توان با استفاده از قارچ تهیه کرد؛ قارچ شکم پر می‌‎باشد. پخت غذاهای شکم پر، در تمامی دنیا رایج بوده و از محبوبیت خاصی برخوردار است. قارچ شکم پر نوعی فینگر فود نیز محسوب می‌شود که در مهمانی و مجالس، دورهمی، تولد و یا به عنوان یک عصرانه می‌توان تهیه کرد. با مجله آشپزی آلس پایس همراه باشید تا این غذا را آموزش ببینید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه قارچ شکم پر

قارچ ۴ عدد
پیاز ۱ عدد
پنیر موزارلا به مقدار دلخواه
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
سیر ۳ عدد
روغن به مقدار مورد نیاز
چاشنی کباب کردی ۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت قارچ شکم پر

قارچ در هر غذایی آن را بسیار خوشمزه می‌کند. همچنین قارچ از خواص بسیار زیادی برخوردار است و ارزش غذایی بالایی را دارا می‌باشد. قارچ فاقد چربی و کلسترول بوده وسرشار از انواع املاح و مواد معدنی است؛ که با استفاده از آن می‌توانید کمبود ویتامین D خود را نیز جبران کنید. پس توصیه می‌کنیم آن را مهمان سفره‌های خود کرده و از خواص و نیز طعم بی نظیر آن بهره‌مند شوید.

مرحله اول

ابتدا قارچ‌ها را برداشته و داخل آن را کاملا خالی نمایید.  اما موادی که از شکم قارچ درآورده‌اید دور نریزید و در هنگام تهیه کردن مواد داخل شکم قارچ از آن استفاده نمایید. سپس ماهیتابه را بر روی شعله قرار دهید تا روغن داغ شود.

مرحله دوم

پیاز را به روغن داغ اضافه کرده و پس از اینکه مقداری تفت دادید سیر را نیز به آن بیافزایید. لازم به ذکر است که استفاده از سیر در تهیه این غذا بستگی به ذائقه شما دارد. پس از اینکه سیر و پیاز را به خوبی تفت دادید و رنگ طلایی گرفت، گوشت چرخ کرده را به میزان گفته شده به تابه اضافه کنید.

مرحله سوم

پس از تفت گوشت، به اندازه ۲ قاشق غذاخوری از چاشنی کباب کردی اضافه کنید و گوشت خود را به خوبی مزه‌دار نمایید. سپس نوبت افزودن مواد باقی مانده از قارچ است. بنابراین قارچ باقی مانده را خرد کنید و به ماهیتابه اضافه نمایید. پس از کمی تفت و حرارت دیدن مواد داخل شکم قارچ آماده است.

مرحله چهارم

قارچ‌های خالی شده را با مواد تهیه شده به طور کامل پر کنید و بر روی آن پنیر پیتزا اضافه نمایید. در آخر قارچ شکم پر را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه و به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهیم. قارچ شکم پر حاضر شد. نوش جان!

فوت و فن تهیه قارچ شکم پر

  • در کنار این غذا می‌توانید سس خامه تهیه کنید.
  • به مواد قارچ شکم پر می‌توانید، انواع سبزیجات تازه و یا خشک مانند اسفناج را نیز اضافه کرده و با استفاده از سایر مواد به خوبی تفت دهید.
  • برای تهیه مواد قارچ شکم پر می‌توانید از نمک دریا استفاده کنید و طعم غذای خود را دلپذیرتر نمایید.
  • برای تهیه این غذا بهتر است از قارچ‌هایی با کلاهک بزرگ استفاده نمایید تا خالی کردن شکم آن راحت‌تر باشد.
  • ظرفی که می‌خواهید در فر قرار دهید ابتدا باید با استفاده از روغن به خوبی چرب کنید و یا بر روی آن کاغذ روغنی مخصوص پهن نمایید و سپس قارچ‌ها را طوری بچینید که با یکدیگر مقداری فاصله داشته باشند.
  • برای اینکه قارچ خاصیت خود را از دست ندهد توصیه می‌کنیم تا از پخت بیش از اندازه آن پرهیز کنید.
  • بهتر است قارچ‌ها با آب شسته نشود بلکه با استفاده از یک پارچه پاکیزه و مرطوب آن را پاک کرده و تمیز نمایید تا آب نیندازد.
  • فر را ۱۵ دقیقه پیش از قرار دادن قارچ‌ها در آن روشن کرده تا محیط فر به خوبی گرم شود و آماده پخت گردد.
  • در مراحل نهایی پخت قارچ شکم پر، گریل بالای فر را مدت کوتاهی روشن کنید تا پنیر پیتزا در سطح قارچ، رنگ طلایی پیدا کند.
  • به منظور تهیه قارچ شکم پر می‌توانید از مرغ، میگو، سیب زمینی، ذرت، موسیر، هویج، کدو و فلفل دلمه برای پر کردن شکم قارچ استفاده نمایید.

درباره چاشنی کباب کردی

چاشنی‌های کباب آلس پایس، گوشت قرمز را به بهترین و راحت‌ترین شکل مزه‌دار می‌کنند. این محصولات تضمین کننده سلامت فرد بوده و فاقد هر گونه مواد افزودنی و شیمیایی می‌باشد. به ازای هر کیلوگرم از گوشت قرمز پنج قاشق غذاخوری از این محصول را به گوشت بیفزایید و پس از گذشت ۳۰ دقیقه گوشت شما مزه دار و آماده طبخ شده است. چاشنی کباب کردی تهیه شده از عصاره پیاز، سیر، نمک، ادویه‌های محلی، عصاره‌ها و روغن‌های معطر گیاهی، ترد کننده‌های طبیعی گوشت و روغن می‌باشد.

برای مشاهده دستور پخت انواع غذا به اینستاگرام آلس پایس و آپارات سر بزنید و انواع غذای خوشمزه خانگی را آموزش ببینید.

5/5 (1 نظر)
0
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

تماس با واحد فروش