دستور پخت املت مخصوص با قارچ و پنیر + ویدیو

املت یکی از غذاهای ساده و فوری در سفره‌های ایرانی می‌باشد. این غذای دوست داشتنی و محبوب برای زمانی که می‌خواهیم یک غذای سبک بخوریم مناسب است. یا هنگام مشغله، که زمان کافی برای تهیه غذا نداریم، گزینه خوبی می‌باشد. به طور کلی با وجود اینکه غذاهای متنوعی وجود دارد؛ در بسیاری از موارد این غذاهای ساده و فوری محبوبیت خود را از دست نداده‌اند. این غذاهای آسان همچنان نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد. بنابراین در ادامه با مجله آشپزی آلس پایس همراه باشید تا طرز تهیه املت مخصوص را بیاموزید.

مواد لازم برای تهیه املت مخصوص (Omelette)

این غذای خوشمزه را به عنوان یک عصرانه و یا حتی یک وعده غذایی کامل برای خود و خانواده تهیه کنید.

تخم مرغ: ۴عدد
فلفل دلمه: ۲ عدد
قارچ: ۶ عدد
روغن: به مقدار لازم
پنیر ورقه ای: ۲ ورق
چاشنی بندری: ۱/۲ قاشق غذاخوری
چاشنی دزفولی: ۱ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه املت مخصوص با قارچ و پنیر

این غذای خوشمزه با روی کار آمدن ظروف مسطح که شکل و فرم ماهیتابه امروزی را داشت، جای خود را در دل مردم باز کرد!

مرحله اول:

در ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید. سپس به اندازه یک قاشق غذا خوری از چاشنی دزفولی به تخم مرغ خود اضافه کرده تا طعم دار شود. سپس این مخلوط را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید.

مرحله دوم:

در مرحله بعد قارچ و فلفل دلمه را به مقدار تعیین شده و اندازه دلخواه خرد کنید. سپس در یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید و اجازه دهید تا مقداری داغ شود. پس از آن ابتدا فلفل دلمه و کمی بعد قارچ را اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله سوم:

پس از اینکه مواد املت را به خوبی تفت دادید نصف قاشق غذاخوری از چاشنی بندری بیفزایید. چاشنی آلس پایس باعث می‌شود که دیگر نیازی به استفاده از هیچ ادویه‌ای حتی نمک به غذای خود نداشته باشید. بنابراین بهترین گزینه برای صرفه جویی در زمان و هزینه استفاده از این چاشنی‌هاست.

مرحله چهارم:

تابه دیگری برداشته و مجدد مقداری روغن در آن بریزید. سپس تخم مرغ طعم دار شده را به تابه اضافه کنید. پس از آنکه مخلوط شما مقداری پخت؛ اکنون بر روی بخشی از تخم مرغ پنیر ورقه‌ای (پنیر گودا) قرار دهید. در آخر مواد تهیه شده را روی پنیر بریزید. در نهایت یک طرف تخم مرغ روی طرف دیگر برگردانید. به گونه‌ای که تمام مواد داخل آن قرار گیرد.

پس از تفت هر دو طرف املت مخصوص، غذای شما آماده سرو است؛ نوش جان!

فوت و فن پخت املت

  1. می‌توانید به جای استفاده از روغن آفتابگردان، از روغن زیتون، روغن کنجد و یا کره استفاده کنید.
  2. در تهیه املت می‌توانید از مواد متنوعی استفاده کنید. بنابراین پیشنهاد می‌شود که مرغ، گوشت، سبزیجات، سوسیس و کالباس هم در تهیه این املت مخصوص استفاده کنید.
  3. برای اینکه املت شما بوی زهم تخم مرغ نداشته باشد؛ لازم است که با استفاده از همزن به طور کامل مخلوط و یکدست شود. سپس آن را طعم دار کنید.
  4. حرارت زیاد شعله سبب می‎شود تخم مرغ شما کمی سوخته و پخت خوبی نداشته باشد. بنابراین شعله را در حالت ملایم قرار دهید.
  5. گاهی برای تنوع در تهیه املت می‌توانید خاگینه درست کنید. دستور پخت این غذا بسیار شبیه به املت بوده؛ با این تفاوت که در تهیه آن از شیر و آرد نیز استفاده می‌شود.

تاریخچه املت

شاید جالب باشید که بدانید املت هم دارای تاریخچه مخصوص به خود می‌باشد. اگر شما هم جزو دوستداران املت هستید پس تاریخچه این غذای محبوب را بدانید! املت واژه‌ای فرانسوی می‌باشد. اولین بار که املت به طور رسمی معرفی شد، در قرن هفدهم میلادی توسط یک نشر آشپزی به نام بورژا بود. علاوه بر املتی که به طور معمول و توسط اکثریت با تخم مرغ و گوجه فرنگی تهیه می‌شود؛ در بسیاری از کشورهای دیگر املت به طریق گوناگون و با مواد متنوع تهیه شده است. داستانی درباره املت موجود است که ناپلئون بناپارت و سربازانش در حال عبور از شهری بودند که ناپلئون گرسنه شد.  صاحب مهمانخانه شهر دستور داد تا غذایی فراهم کنند. سپس املتی مهیا شد و ناپلئون به قدری به این غذا علاقه مند شد که یک جشنواره سالانه در این شهر به وجود آمد. در این مراسم با پخت املت جشن می‌گرفتند.

املت علاوه بر ایران در بسیاری از کشورها همچون ایتالیا، ترکیه، فرانسه و غیره طبخ می‌شود؛ این غذا در هر کشور دستور پخت متفاوتی دارد. شما هم این غذا را با دستورهای پخت مختلف امتحان کنید.

برای مشاهده دستور پخت بیشتر به اینستاگرام آلس پایس مراجعه کنید.

0/5 (0 نظر)
0
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه
موضوعات مرتبط : املت چاشنی جوجه کباب

دیدگاه شما

تماس با واحد فروش