طرز تهیه کوزالاک مانتی ترکیه ای : فینگر فود مجلسی آلس پایس

کوزالاک مانتی ترکیه‌ای یک غذای خوشمزه و مجلسی است که طرفدار زیادی به خاطر لذیذ بودن و آسان بودن طرز تهیه آن دارد. اگر بدنبال فینگر فود شیک و مجلسی می‌گردید که بتوانید از آن در مهمانی ها و مراسم‌های خود استفاده کنید طرز تهیه کوزالاک مانتی ترکیه‌ای را از دست ندهید. در این دستور پخت کوزالاک از چاشنی‌ آلس پایس برای طعم دار کردن و خوشمزه شدن این فینگر فود استفاده شده است. فیلم دستور پخت کوزالاک مانتی که در ابتدا مشاهده کردید به صورت خلاصه این فینگر فود را آموزش داده است اما در ادامه دستور غذای کوزالاک را همراه با تصاویر و مرحله به مرحله آموزش داده‌ایم.

مواد لازم کوزالاک مانتی ترکیه برای دو نفر :

  • سینه مرغ : دو عدد
  • پیاز : دو عدد
  • بادمجان : دو عدد
  • ماست چکیده پرچرب : به میزان لازم
  • خمیر یوفکا مثلثی : یک بسته
  • چاشنی جوجه کباب آلس پایس : ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کوزالاک مانتی ترکیه‌ای به سبک آلس پایس :

آماده کردن مایع گوشتی یا مانتی برای کوزالاک مانتی

در طرز تهیه کوزالاک مانتی می‌شود هم از گوشت گوسفندی و هم سینه مرغ استفاده کرد که ما در این دستور پخت کوزالاک از گوشت مرغ استفاده می‌کنیم. ابتدا ۲ عدد سینه مرغ را برش داده و آن را چرخ کنید.

آموزش تصویری و اصولی خرد کردن مرغ کامل به ۸ تکه را در صفحه خرد کردن مرغ بخوانید.

۲ عدد پیاز متوسط را رنده کرده و در ماهیتابه تفت دهید. سپس گوشت چرخ شده مرغ را اضافه کنید.

تفت دادن مرغ و پیاز برای طرز تهیه کوزالاک مانتی

در این مرحله برای از بین بردن بوی مرغ از ادویه‌های مختلفی مثل زردچوبه، سیر، نمک و فلفل و.. استفاده می‌کنند. ما در این دستور پخت کوزالاک مانتی از چاشنی آلس پایس شاندیزی استفاده می‌کنیم. چون هم بوی بد مرغ را از بین می‌برد و هم طعم و مزه خوبی به غذا می‌دهد. با اضافه کردن یه قاشق چاشنی شاندیزی دیگر نیاز به اضافه کردن هیچ نوع ادویه یا سبزیجات نیست.

مزه دار کردن مرغ و کوزالاک مانتی با چاشنی شاندیزی

اطلاعات بیشتر را در صفحه چاشنی طبیعی آلس پایس بخوانید.

یک عدد فلفل دلمه‌ای که به صورت نگینی ریز کرده‌اید را به مایه گوشتی اضافه کنید و چند دقیقه آن را تفت دهید.

اضافه کردن فلفل دلمه ای به مایع گوشتی یا مانتی

 نحوه رول کردن و سرخ کردن خمیر یوفکا

خمیر یوفکا مثلثی را همانند تصویر زیر و با کمک گرفتن از نی یا چیزی شبیه به آن رول کنید. این کار را از قسمت پهن خمیر یوفکا یا قاعده مثلث خمیر انجام داده و به سمت جلو بپیچانید؛ در آخر نی را در بیاورید. انتهای خمیر یوفکا را کمی آب بزنید تا به هم بچسبد و در هنگام سرخ کردن برای غذای کوزالاک مانتی ترکیه‌ای از هم باز نشود. پیچاندن خمیر یوفکا با نی باعث زیباتر دیده شدن رول‌های خمیر یوفکا شده و به مجلسی کردن کوزالاک مانتی کمک می‌کند که غذای ترکیه‌ای شیک برای مهمانی خود داشته باشید. به همین روش به تعداد لازم رول آماده کنید.

در صورتی که خمیر یوفکار خریداری شده به شکل مستطیلی یا دایره‌ای بود آن را روی میز کار خود قرار دهید و با برش چاقو آن را به شکل مثلثی در بیاورید.

سرخ کردن خمیر یوفکا

رول‌های یوفکار را در روغن سرخ کنید. در هنگام سرخ کردن رول‌ها را بچرخانید تا همه طرف آن طلایی رنگ شود. رول‌های سرخ شده خمیر یوفکا را بعد از سرخ شدن روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

نحوه رول کردن خمیر بوفکا و سرخ کردن آن

کباب کردن و آماده کردن بورانی بادمجان

دو الی سه عدد بادمجان را همانند فیلم طرز تهیه کوزالاک مانتی که در ابتدا مشاهده کردید روی اجاق گاز قرار دهید تا کباب شود. مدت زمان لازم برای پخته شدن بادمجان به میزان حرارت گاز و اندازه بادمجان بستگی دارد. ولی به طور معمول ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا بادمجان پخته شود. بعد از اینکه بادمجان مغز پخت شد پوست آن را کنده و له کنید. حال برای خوشمزه تر شدن بادمجان بورانی یک قاشق غذاخوری چاشنی عشایری به بادمجان اضافه کنید.

طعم دادن به بورانی بادمجان با چاشنی عشایری آلس پایس

سپس ماست چکیده پر‌چرب به میزان لازم اضافه کنید و بادمجان بورانی را کاملا مخلوط کنید.

آماده کردن بورانی بادمجان برای طرز تهیه کوزالاک

تزیین و سرو کردن کوزالاک مانتی ترکیه‌ای

بعد از اینکه مایع گوشتی و بادمجان بورانی را تهیه کردید، خمیر یوفکاهای سرخ شده را دور ظرفی که می‌خواهید کوزالاک مانتی ترکیه‌ای را در آن سرو کنید به صورت دایره‌ای بچینید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید خمیر یوفکاها را در یک طرف ظرف غذا قرار دهید. سپس بورانی بادمجان را روی یوفکا سرخ شده بریزید و در اخر مایع گوشتی را بر روی مواد قبلی اضافه کنید. برای مجلسی‌تر شدن کوزالاک می‌توانید از گوجه گیلاسی و مقداری سبزی جعفری برای تزیین استفاده کنید.

طرز تهیه کوزالاک مانتی ترکیه ای آلس پایس

این غذای ترکیه ای یعنی کوزالاک مانتی هر چقدر تندتر باشد خوشمزه تر می‌شود. ما هم در این دستور پخت کوزالاک ترکی از دو چاشنی مختلف که حاوی ادویه‌های تند هم هستند استفاده کردیم. در صورتی که زیاد از ادویه‌های تند مثل فلفل در غذاهای خود استفاده می‌کنید می‌توانید دوز مصرفی بیشتری از چاشنی آلس پایس در طرز تهیه کوزالاک استفاده کنید.

در صورتی که در دستور پخت کوزالاک مانتی با گوشت سوالی برایتان پیش آمد یا تجربه طبخ کوزالاک ترکی با چاشنی آلس پایس را داشتید حتما آن را در قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید. همچنین برای مشاهده سایر دستور‌های آشپزی میتوانید به جز مجله آلس پایس به صفحه اینستاگرام آلس پایس و کانال آپارات آلس پایس مراجعه کنید.

0/5 (0 نظر)
2
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

2 دیدگاه
  • المیرا المیرا
    2020/02/01 | 09:27

    من عاشق غذاهای ترکیه ای ام. مخصوصا کوزالاک رو همیشه درست می کنم. مرسی که طرز تهیه کوزالاک رو با چاشنی های خوشمزه تون گذاشتین

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2020/02/01 | 09:48

      سپاس از دیدگاه زیبای شما. خوشحالیم که این دستور آشپزی رضایت شما را به همراه داشته

تماس با واحد فروش