با طرز تهیه کوردن بلو مرغ غذایی راحت و سریع بپزید

چیکن کوردن بلو یک غذای خوشمزه با اصالت سوئیسی که طرز تهیه آن خیلی راحت و سریع است. احتمالا اگر یک بار کوردن بلو را امتحان کنید شیفته این رول مرغ خواهید شد. کوردون بلو نوعی شنیسل مرغ است با این تفاوت که فیله یا سینه مرغ رول شده و داخل آن با پنیر ورقه‌ای و ژامبون پر می‌شود. در فیلم طرز تهیه کوردن بلو مرغ بالا به صورت خلاصه دستور پخت کوردن بلو با فیله مرغ آموزش داده شده است. در ادامه مراحل طرز تهیه این غذا از نحوه برش سینه مرغ، مزه دار کردن گوشت مرغ، رول کردن و آماده کردن برای سرخ شدن را با توضیحات کامل آموزش خواهیم داد.

مواد لازم کوردن بلو مرغ :

  • سینه مرغ : ۲ عدد
  • ژامبون مرغ یا گوشت : ۴ ورقه
  • پنیر ورقه ای گودا : ۴ ورقه
  • تخم مرغ : ۲ عدد
  • آرد یا پودر سوخاری : به میزان لازم
  • پودر سوخاری پانکو : به میزان لازم
  • روغن : به میزان لازم
  • طعم دلخواه از چاشنی مرغ آلس پایس : ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری به ازای هر کیلوگرم مرغ

دستور پخت چیکن کوردن بلو:

‌‌‌‌‌‌چگونه سینه مرغ را برای کوردن بلو مرغ برش بزنیم ؟

در طرز تهیه چیکن کوردن بلو مرغ از سینه مرغ که خوشمزه‌تر و لطیف‌تر است استفاده کنید. با روش اصولی تکه کردن مرغ، سینه مرغ را جدا کنید. سپس کف دست خود را بر روی سینه مرغ گذاشته و با یک چاقوی تیز از پهلو همانند تصویر زیر آن را برش دهید. سپس برای اینکه گوشت مرغ نازک و یکدست صاف شود، سینه مرغ برش داده شده را بین پلاستیک فریزر بگذارید و با استفاده از «بیفتک کوب» به آرامی به گوشت ضربه بزنید.

برش مرغ

مزه دار کردن مرغ با روش آسان

از آنجایی که قسمت اصلی کوردن بلو گوشت آن است و باید برای مزه دار کردن گوشت مرغ کاری انجام داد تا هم خوش طعم شود و هم بوی زهم مرغ از بین برود. می‌توانید از ادویه جاتی مثل آویشن، نمک و فلفل استفاده کنید یا از چاشنی‌های مخصوص مرینیت کردن مرغ آلس پایس استفاده کنید. این چاشنی کاملا طبیعی و حاوی سبزیجات بومی ایرانیست که ساخته شده تا مرغ شما رو خوشمزه و خوش عطر کند.

اطلاعات کامل این چاشنی را در صفحه طعم دهنده مرغ آلس پایس بخوانید.

طعم دار کردن کوردن بلو مرغ

یک قاشق غذا خوری از چاشنی زعفرانی که طعم و بوی خوبی هم به مرغ می‌دهد بر روی سینه مرغ بریزید.

دو ورق ژامبون گوشت یا مرغ به همراه دو ورق پنیر بر روی سینه مرغ بچینید. حالا برای اینکه بتوانید کوردن بلو را راحت رول کنید.یک لایه پلاستیک فریزر زیر سینه مرغ قرار دهید و به کمک آن کار رول کردن مرغ را انجام دهید و در آخر این لایه فریزر را خارج کنید. برای اینکه کوردون بلو جا افتاده و خوشمزه شود بهتر است رولت را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا اصطلاحا استراحت کند.

ژامبون و پنیر ورقه‌ای برای قسمت میانی رول مرغ

نحوه رول کردن کوردن بلو

نحوه رول کردن کوردن بلو مرغ

در صورتی که علاقه مند به این شیوه تهیه غذا یعنی رول کردن مرغ هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما طرز تهیه رولت مرغ را نیز مطالعه کنید

لایه آردی برای رول مرغ، مناسب برای سرخ کردن

بعد از یک ساعت رول مرغ را از یخچال بیرون آورده و در آرد یا پورد سوخاری بغلطانید. سپس در ظرفی که تخم مرغ‌ها را در آن مخلوط کرده‌اید قرار دهید تا لایه چسبناکی بر روی رول مرغ قرار گیرد. در آخر رول مرغ را در ظرفی که پودر پانکو وجود دارد قرار دهید و کوردن بلو را در آن بغلطانید.

سرخ کردن کوردن بلو مرغ

سرخ کردن درست و اصولی نیز یکی از مراحل مهم آشپزیست. در یک تابه به مقدار کافی روغن بریزید و آن را کاملا داغ کنید. سپس رول مرغ را در تابه قرار دهید تا دو طرف آن سرخ شود. بعد از سرخ شدن و طلایی شدن چیکن کوردن آن را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

نحوه سرخ کردن چیکن کوردن بلو مرغ

کوردن بلو به خاطر خوشمزه بودن و آسان بودن طرز تهیه آن به یک غذای بین المللی تبدیل شده است. این غذای خوشمزه را می‌توانید در وعده نهار یا شام در کنار خانواده به همراه سالاد سرو و میل کنید. از گوجه گیلاسی و سبزیجات دلخواه برای تزیین رول مرغ در کنار بشقاب غذا بهره ببرید تا بتوانید دورچین مناسبی داشته باشید.

کوردن بلو مرغ

درصورتی که درباره درست کردن چیکن کوردن بلو مرغ سوال یا نظری داشتید حتما آن را در قسمت دیدگاه‌ها برای ما ارسال کنید تا آشپز‌های آلس پایس در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند. همچنین برای مشاهده سایر دستور‌های آشپزی علاوه بر مجله آلس پایس می‌توانید به صفحه اینستاگرام آلس پایس و کانال آپارات آلس پایس مراجعه کنید.

0/5 (0 نظر)
4
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

4 دیدگاه
  • اکبر اکبر
    2019/10/05 | 00:15

    سلام ممنون از وبلاگ خوب و مفیدتون.
    طرز تهیه کوردن بلو خیلی خوب بود مخصوصا واسه من که آشپز هستم بسیار کاربردی است.

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/10/05 | 09:52

      سلام وقت شما بخیر کاربر عزیز.
      خوشحالیم که این دستور پخت مورد رضایت شما بوده حتما بقیه رسپی ها را مطالعه کنید.

  • نرگس نرگس
    2019/10/04 | 22:38

    دستور پخت کوردن بلو که گذاشتین رو امتحان کردم عاااالی و خوشمزه بود

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/10/05 | 09:26

      خوشحالیم که این دستور پخت مورد رضایت شما کاربر عزیز بوده.

تماس با واحد فروش