طرز تهیه چنجه حلزونی مرحله به مرحله با چاشنی گوشت

کباب چنجه حلزونی یک غذای سنتی و مورد علاقه اکثر ایرانی‌هاست. هر کبابی برای اینکه تبدیل به یک کباب خوشمزه و خوش پخت شود؛ قلق و نکات خاص خود را دارد. می‌توان گفت که منشا این غذای بسیار لذیذ و خوشمزه، خاورمیانه و بیشتر از همه ایران بوده است. اما امروزه در سراسر جهان پخت این غذا رایج شده است. به طور معمول گوشت مورد استفاده در این نوع کباب، گوشت بره می‌باشد. با مجله آشپزی آلس پایس همراه باشید تا طرز تهیه چنجه حلزونی را با فوت و فن‌های مخصوص آموزش ببینید.

مواد مورد نیاز

فیله گوسفندی ۲۵۰ گرم
روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری
قارچ و سبزیجات به مقدار دلخواه
چاشنی کباب لاری ۳ قاشق غذا خوری

مواد گفته شده برای تهیه چنجه حلزونی، قابل تهیه برای ۲ الی ۳ نفر می‌باشد.

طرز تهیه چنجه حلزونی

مرحله اول

برای تهیه چنجه حلزونی ابتدا گوشت گوسفندی را از طول در اندازه نازک برش بزنید و سپس گوشت را داخل یک کاسه بریزید. اکنون نوبت مزه‌دار کردن گوشت می‌باشد. پس در این مرحله به اندازه ۱/۵ قاشق غذاخوری از چاشنی کباب لاری آلس پایس به گوشت زده و حسابی هم بزنید تا گوشت به طور کامل به چاشنی آغشته شود.

مرحله دوم

پس از آن به گوشت خود به اندازه یک قاشق غذا خوری روغن زیتون بیفزایید. این کار کمک می‌کند تا گوشت به خوبی طعم دار شود و مواد کاملا به خورد یکدیگر بروند. سپس بر روی ظرف سلفون کشیده و آن را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی طعم دار گردد.

مرحله سوم

پس از آن نوبت مزه دار کردن قارچ است. قارچ در کنار چنجه حلزونی طعم بسیار بی‌نظیری به غذای شما خواهد داد. به اندازه ۱/۵ قاشق غذاخوری نیز از چاشنی کباب لاری به قارچ بزنید. و همانند مراحل مزه دار کردن گوشت، یک قاشق روغن زیتون نیز به قارچ بیفزایید و هم بزنید.

مرحله چهارم

در آخرین مرحله از تهیه چنجه حلزونی، گوشت‌های مزه دار شده را به صورت رولی بپیچید. پس از آن گوشت و قارچ را به سیخ بزنید. در کنار آن می‌توانید گوجه فرنگی، فلفل سبز، سیب زمینی و بروکلی را نیز کبابی کرده و در کنار چنجه حلزونی سرو نمایید.

این غذای خوشمزه را با نان یا برنج سرو کنید.

طرز تهیه شیشلیک، غذای ایرانی و خوشمزه را با آلس پایس آموزش ببینید!

فوت و فن تهیه چنجه حلزونی

  • برای تهیه چنجه حلزونی می‌توانید در کنار هر قطعه گوشت گوسفندی، گوشت مرغ را در همان اندازه به صورت دولایه و حلزونی بپیچید. برای استفاده از مرغ می‌توانید آن را در زعفران، آبلیمو، پیاز، نمک و فلفل بخوابانید و یا برای راحتی مزه دار کردن گوشت از چاشنی‌های جوجه کباب آلس پایس استفاده نمایید که تنها پس از ۳ دقیقه گوشت را مزه دار خواهد کرد.

  • هنگام مزه دار کردن گوشت می‌توانید مقداری چاشنی زعفرانی و یا زعفران دم کرده به گوشت اضافه نمایید.

  • برای استفاده از گوشت مرغ و چنجه به صورت همزمان می‌توانید هر دو تکه را بر روی یکدیگر قرار دهید و با استیک کوب ضربه بزنید تا دو قطعه برای تهیه چنجه حلزونی به خوبی به هم بچسبد و جدا نگردد. در صورتی که این وسیله را ندارید، می‌توانید از گوشت کوب نیز استفاده کنید.

  • اگر بخواهید چنجه حلزونی را بر روی شعله گاز تهیه کنید، می‌توان گوشت و مخلفات را به سیخ چوبی زده و به راحتی در ماهیتابه سرخ کنید.

  • شما می‌توانید گوشت را به منظور مزه‌دار کردن داخل پیاز، آبلیمو، روغن زیتون، سیر، نمک و فلفل و در صورت دلخواه مقداری ماست، بخوابانید و به مدت یک شب بگذارید در یخچال بماند.

  • اگر می‌خواهید غذای شما حالت خشکی نداشته باشد، می‌توانید لابلای چنجه حلزونی گوشت دنبه هم به سیخ بزنید.

  • باید توجه کنید که در تهیه ذغال، باید به خوبی گداخته و آتشی باشند. ذغالی که هنوز خام است برای پخت گوشت مناسب نیست. حرارت ذغال باید ملایم باشد تا کباب‌ها خشک نشود.

  • معمولا برای تهیه چنجه از گوشت راسته گوسفندی استفاده می‌‌کنند.

همانطور که می‌دانید کباب چنجه یکی از معروف‌ترین کباب‌ها محسوب می‌شود. طرز پخت هر کدام از کباب‌ها متفاوت بوده که در این میان کباب چنجه حلزونی از گوشت‌هایی در اندازه متوسط و به صورت تکه شده استفاده می‌گردد. امیدواریم از این دستور پخت لذت برده باشید. برای مشاهده دستور پخت انواع غذا به اینستاگرام آلس پایس سر بزنید.

0/5 (0 نظر)
0
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

تماس با واحد فروش