پیتزا رولی: فینگرفود جذاب و خوشمزه مخصوص ولنتاین

فینگر فود به غذاهای کوچک و انواع خوراک انگشتی مانند پیتزا رولی گفته می‌شود. که در ابعاد و اندازه کوچک به صورت لقمه تهیه می‌شود. با این تزئین زیبا و ابتکاری، خوشمزه و جذاب‌ترین غذا را برای انواع مناسبت‌ها حاضر کنید. پیتزا رولی نیز یکی از انواع فینگر فود است که یک وعده بسیار متنوع و خوشمزه محسوب می‌شود و طرز تهیه ساده‌تری نسبت به پیتزا دارد. با مجله آشپزی آلس پایس همراه شوید تا طرز تهیه پیتزا رولی را به شما آموزش دهیم.

مواد مورد نیاز

آب ۱ لیوان
شکر ۱/۲ قاشق غذاخوری
مایه خمیر ۲ قاشق غذاخوری
روغن ۵ قاشق غذاخوری
آرد ۱/۵ پیمانه
سوسیس ۲ عدد
چاشنی جوجه کباب بوشهری به مقدار لازم

مواد گفته شده قابل تهیه برای ۲ الی ۳ نفر می‌باشد.

دستور پخت پیتزا رولی

برای خوردن انواع فینگر فود بر خلاف بسیاری از غذاها نیاز به استفاده از قاشق، چنگال و چاقو نیست و با دست خورده می‌شود.

مرحله اول

برای درست کردن این فینگر فود بسیار خوشمزه ابتدا نصف لیوان آب را به همراه شکر و مایه خمیر به مقدار گفته شده، مخلوط کنید. سپس بر روی آن پارچه‌ای قرار دهید و اجازه دهید مقداری استراحت کند تا به عمل بیاید.

مرحله دوم

در مرحله بعد از تهیه پیتزا رولی مواد تهیه شده را داخل یک کاسه بریزید. سپس ۱/۳ آب، روغن و آرد را به خوبی با هم مخلوط کرده و هنگامی که روی آن سلفون کشیدید؛ ۱ ساعت و نیم به آن استراحت دهید. سپس خمیر را به شکل مربع صاف کرده و مطابق فیلم آموزشی به عرض ۳ سانتی متر برش بزنید.

مرحله سوم

با استفاده از فرچه روی خمیر را به چاشنی بوشهری آلس پایس آغشته کنید. پنیر ورقه‌ای گودا را نیز بر سطح خمیر بگذارید. در آخر سوسیس‌ها را نیز بر روی خمیر گذاشته و آن را بپیچید. به گونه‌ای شکل گل پیدا کند.

مرحله چهارم

در آخرین مرحله از تهیه پیتزا رولی ظرف یا قالبی که می‌خواهید فینگر فود را داخل فر قرار دهید، به روغن آغشته کنید. سپس فینگر فود را داخل قالب قرار داده و سطح آن را مجدد به روغن آغشته نمایید. در نهایت آن را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر به دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید.

فینگر فود مخصوص ولنتاین حاضر شد، نوش جان!

شام ولنتاین را با این ایده رمانتیک زیباتر کنید و در کنار این فینگر فود، انواع غذا و دسر نیز تهیه نمایید. به طور کلی این فینگر فود را هم به عنوان غذا و هم پیش غذا می‌توان تهیه و تدارک دید. برای تهیه انواع غذا و فینگر فود می‌توانید از قالب‌های زیبا به شکل قلب نیز استفاده نمایید.

فوت و فن تهیه پیتزا رولی

  • برای تهیه پیتزا رولی می‌توانید به جای تهیه خمیر به صورت خانگی از خمیر آماده استفاده نمایید.
  • کالباس، فلفل دلمه و گوجه فرنگی نیز در تهیه پیتزا رولی قابل استفاده است.
  • پیش از قرار دادن قالب داخل فر به مدت ۲۰ دقیقه فر را روشن گذاشته تا محیط آن به خوبی گرم و آماده پخت پیتزا شود.
  • یکی از نکات مهم در تهیه خمیر پیتزا این است که آرد را کم کم به ترکیب اضافه کنید؛ تا جایی که خمیر به دست نچسبد و آن را به خوبی ورز دهید.
  • دقت کنید که حتما خمیر را بر روی سطح آردپاشی شده ورز دهید.
  • پیتزا رولی بر روی شعله گاز نیز قابل تهیه است. با چرب کردن کف تابه، فینگر فودها را چیده و بگذارید بپزد.
  • یک عدد تخم مرغ را در ظرف ریخته و به خوبی هم بزنید. پس از رول کردن پیتزا سطح آن را با استفاده از فرچه به تخم مرغ آغشته نمایید.

درباره ولنتاین

روز ولنتاین و یا همان روز عشق در تقویم میلادی روز ۱۴ فوریه آمده است. در فرهنگ مسیحی و در میان غربی‌ها چنین روزی را به عنوان روز ابراز عشق نامگذاری کرده‌اند. ولنتاین در واقع از سنت رومیان و مسیحیت برگرفته شده است و آن را با ابراز عشق و همچنین خرید هدایای مختلف از جمله گل سرخ می‌گذرانند. کشیش یک معبد در روز ۱۴ فوریه یا همان ولنتاین به زوج‌های جوان برای ازدواج کمک می‌کرد؛ اما پس از مدتی به دستور امپراطور زمان گردن زده شد. اما افراد این شخص را از یاد نبردند و کلیسایی را به نام وی نامگذاری کردند. این افراد با زنده نگه داشتن نام آن کشیش به عنوان حامیان عشق این سنت را جهانی کردند. در ایران نیز چنین روزی را در اسفند ماه به عنوان روز سپندارمزگان قرار داده‌اند تا به جای ولنتاین آن را جشن بگیرند.

برای مشاهده انواع دستور پخت غذا به اینستاگرام آلس پایس سر بزنید.

0/5 (0 نظر)
0
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

تماس با واحد فروش