طرز تهیه پلو شوشتری مجلسی با مرغ + فیلم آموزشی

شما به غذاهای محلی علاقه دارید؟ غذاهایی که مخصوص شهرهای مختلف ایران عزیزمان است. پلو شوشتری یکی از غذاهای محلی متعلق به جنوب کشور است که همانطور که از نام آن پیداست متعلق به استان خوزستان می‌باشد. پلو شوشتری به نوعی همان شوید پلو محسوب می‌گردد و طرز تهیه این دو غذا بسیار به یکدیگر شباهت دارند. پس با مجله آشپزی آلس پایس همراه باشید تا طرز تهیه این غذا را به شما آموزش دهیم.

مواد مورد نیاز برای تهیه پلو شوشتری خوشمزه

پیاز ۱ عدد
سیر ۲ عدد
سینه مرغ ۲ تکه
برنج ۲ پیمانه
شوید ۱ پیمانه
روغن به میزان لازم
لوبیا چشم بلبلی ۱ پیمانه
آب ۱ لیوان
چاشنی دزفولی آلس پایس ۳ قاشق غذاخوری

مواد اولیه گفته شده برای تهیه پلو شوشتری قابل درست کردن برای ۲ الی ۳ نفر می‌باشد.

دستور پخت پلو شوشتری

تهیه این غذای خوشمزه تنها کمتر از یک ساعت زمان خواهد برد. با این دستور پخت ساده می‌توانید یک غذای بسیار خوشمزه برای مهمانی و مجالس بپزید و لذت ببرید. خاصیت این غذای جنوبی به سبب وجود لوبیا در آن نیز بر کسی پوشیده نیست. لوبیا یکی از حبوبات بسیار مفید است که دارای پتاسیم، منیزیم و انواع ویتامین می‌باشد. این ماده برای تقویت و جوانسازی پوست و مو کمک بسزایی کرده و سیستم ایمنی را تقویت خواهد کرد.

مرحله اول

ابتدا باید برنج را آماده کنید تا در نهایت با مواد تهیه شده مخلوط گردد و یک غذای محلی خوشمزه داشته باشید. برای تهیه برنج قابلمه را با مقداری آب پر کنید و پس از اینکه به جوش آمد برنج شسته شده را به آن اضافه نمایید. پس از نرم شدن برنج، آن را آبکش نمایید. در هنگام تهیه برنج مراحل دیگر را نیز همزمان انجام دهید تا پس از پایان آبکش کردن برنج، مواد پلو شوشتری نیز برای مخلوط شدن با برنج آماده باشد.

مرحله دوم

در مرحله بعد برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا داخل ماهیتابه مقداری روغن ریخته و بگذارید تا کاملا داغ شود. پس از آن یک عدد پیاز بزرگ را به صورت درشت رنده کنید و به ماهیتابه اضافه نمایید. زمانی که پیازها کمی سرخ شدند سیر خرد شده را نیز به تابه اضافه کنید و پس از کمی تفت دادن سینه‌های مرغ را که به اندازه‌های کوچک‌تر خرد کرده‌اید؛ به ماهیتابه اضافه نمایید.

مرحله سوم

پس از افزودن سینه مرغ نوبت مزه‌دار کردن مرغ می‌باشد؛ بنابراین به اندازه ۳ قاشق غذاخوری از چاشنی دزفولی آلس پایس به مرغ‌ها زده و پس از اینکه سینه مرغ به خوبی به این چاشنی خوشمزه آغشته شد آن را در پیاز و روغن به طور کامل تفت دهید. پس از آن یک لیوان آب به مواد در حال پخت بیافزایید. سپس به ترتیب شوید و لوبیا چشم بلبلی را به مواد اضافه کنید و به خوبی بپزید. نکته مورد توجه این است که لوبیا چشم بلبلی را باید پیش اضافه کردن به مواد، داخل آب به خوبی پخته و نرم شود.

مرحله چهارم

در آخرین مرحله از تهیه پلو شوشتری پس از اینکه مواد شما به خوبی پخته شد، کف قابلمه روغن ریخته و برای تهیه ته دیگ، نان یا سیب زمینی را در آن قرار دهید. برنجی که از پیش تهیه و آبکش کرده‌اید به همراه مواد تهیه شده با گوشت، لوبیا و سبزی به صورت یکی در میان داخل قابلمه بریزید و در آخر اجازه دهید که دم بکشد.

غذای شما آماده است، نوش جان!

فوت و فن تهیه پلو شوشتری

  • پلو شوشتری را می‌توان با استفاده از گوشت قرمز نیز تهیه کرد. بدین صورت که آن را به صورت قلقلی درآورده و به جای مرغ در ماهیتابه تفت دهید. گوشت ماهی و میگو نیز برای تهیه این غذا قابل استفاده است.
  • این غذا به طور معمول با استفاده از شوید تهیه می‌شود؛ ولی با سایر سبزیجات نیز قابل استفاده می‌باشد. شما می‌توانید از شوید خشک و یا تازه برای آماده کردن این غذا استفاده نمایید.
  • برای تهیه پلو شوشتری استفاده از ران مرغ نیز امکان پذیر است. ولی سینه مرغ برای تهیه این غذا مناسب‌تر است. زیرا گوشت سینه مرغ بافت نرم‌تری داشته و مناسب برای این غذاست.
  • هر غذایی که برای تهیه آن، لوبیا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بهتر است که از قبل لوبیا را داخل آب بگذاریم تا به خوبی خیس بخورد.
  • به جای استفاده از روغن می‌توان کره یا روغن حیوانی مورد استفاده قرار داد؛ زیرا علاوه بر اینکه ضرر کمتری نسبت به روغن معمولی دارد، طعم بسیار خوب و لذیذی به غذای شما می‌دهد.
  • برای تهیه پلو شوشتری می‌توانید مقداری زعفران دم کرده هنگام تهیه مواد آن به ماهیتابه اضافه نمایید. در غیر این صورت می‌توانید فقط برنج و ته دیگ را زعفرانی تهیه نمایید تا طعم مطلوب و خوبی پیدا کند. البته لازم به ذکر است که به جای استفاده از زعفران می‌توانید از چاشنی زعفرانی آلس پایس استفاده نمایید.

چاشنی دزفولی آلس پایس چیست؟

چاشنی جوجه کباب دزفولی آلس پایس طعمی نسبتا تند دارد که مواد تشکیل دهنده آن شامل سبزیجات معطر، فلفل سبز تند و همچنین سبزیجات محلی دزفولی است. آلس پایس صددرصد طبیعی و بدون هر گونه مواد شیمیایی و افزودنی بوده که متناسب با فرهنگ و ذائقه ایرانی تهیه شده است. با افزودن ۲ تا ۳ قاشق از این محصول تنها پس از ۳ دقیقه و با کمترین زمان، مرغ شما مزه‌دار خواهد شد.

برای مشاهده انواع دستور پخت با استفاده از این چاشنی و سایر چاشنی‌های آلس پایس به آپارات ما سر بزنید.

0/5 (0 نظر)
0
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

تماس با واحد فروش