طرز تهیه ماهی سرخ شده؛ لذیذ‌ترین روش پخت ماهی با آلس پایس

روش‌های طرز تهیه ماهی بسیار متنوع است. از روش پخت ماهی به صورت کبابی و سرخ کرده گرفته تا پختن ماهی در فر که هر کدام مزایا و معایبی دارد. مثلا در طرز تهیه ماهی کبابی رولی ارزش غذایی ماهی حفظ میشود. و از لحاظ سالم بودن غذا خیالتان راحت است چون بدون روغن و کالری بالا است. اما خیلی خوشمزه نمیشود. و نیازمند وسایل و بساط کباب کردن است. حال اگر مراسمی در پیش دارید و ملاک اصلی شما لذیذ شدن غذا و مجلسی بودن آن است. پیشنهاد میکنیم دستور پخت ماهی سرخ کرده مجلسی که به همراه و فیلم و عکس آموزش داده شده است را در ادامه بخوانید.

مواد لازم برای طبخ ماهی سرخ شده

طرز تهیه ماهی سرخ شده مجلسی

انتخاب ماهی مناسب برای طبخ ماهی

یکی از مهمترین مراحل طبخ و تهیه ماهی در خانه انتخاب ماهی مناسب است. در طبخ ماهی سرخ شده سه ملاک برای انتخاب ماهی پیشنهاد میکنیم:

  1.  تازه بودن ماهی : در هنگام خرید حتما بررسی نمایید که ماهی خریداری شده تازه باشد. چون هر چقدر از زمان صید ماهی گذشته باشد بوی ماهی نیز بیشتر میشود. ماهی تازه بوی جلبک دریایی میدهد و پوست ماهی به راحتی از آن جدا نمیشود. همچنین با طراوت و براق است.
  2. نوع ماهی : در طرز تهیه ماهی سرخ کرده بهتر است برای خوشمزه تر شدن و راحت تر سرخ کردن، ماهی قزل آلا خریداری کنید.
  3. اندازه ماهی : از آنجایی که قرار است ماهی را به روش سرخ شده در ماهیتابه طبخ کنیم. پس در هنگام خرید به اندازه ماهی توجه داشته باشید که متناسب اندازه ماهیتابه‌ای که در خانه دارید باشد.

آماده کردن ماهی

اگر ماهی‌ای که برای پختن خریداری کرده اید برای صید امروز است که هیچ شروع کنید به پاک کردن و تمیز کردن ماهی چون منجمد نیست. در غیر اینصورت ماهی منجمد شده را ۸ ساعت در فضای باز گذاشته تا کاملا از حالت انجماد خارج شود سپس ماهی رو تمیز کنید. اگر میخواهید ماهی سرخ شده مجلسی داشته باشید پیشنهاد میکنیم در هنگام تمیز کردن سر ماهی را جدا نکنید.

مزه دار کردن و از بین بردن بوی ماهی

یکی دیگر از مراحل مهم طبخ ماهی سرخ کرده مجلسی مزه دار کردن ماهی است. اگر در شهر‌هایی زندگی میکنید که از دریای جنوب و شمال ایران دور است احتمالا ماهی که خریداری میکنید حداقل چند روز از صید آن گذشته است. و باید برای از بین بردن بوی بد ماهی نیز کاری انجام بدهید. معمولا برای مزه دار کردن و از بین بردن بوی ماهی روش‌های مختلفی به کار میبرند که نیازمند زمان و تهیه ادویه جات و سبزیجات معطر گوناگون است. از این ادویه جات و سبزیجات میتوان به پودر پاپریکا، گلپر خشک، زرد چوبه، پودر سیر، زعفران، پیاز و آب لیمو اشاره کرد. برای آسان کردن طرز تهیه ماهی سرخ کرده و خوشمزه تر شدن ماهی پیشنهاد میکنیم از « چاشنی ماهی آلس پایس » استفاده کنید.

چاشنی ماهی گیلکی برای مزه دار کردن و از بین بردن بوی ماهی

این چاشنی طبیعی ماهی علاوه بر اینکه حاوی سبزیجات معطر و ادویه جات مخصوص برای مزه دار کردن ماهی است زمان مزه دار کردن ماهی را نیز به شدت کاهش میدهد.

برای آشنای بیشتر به صفحه چاشنی ماهی آلس پایس مراجعه کنید.

طعم دار کردن ماهی با چاشنی گیلکی آلس پایس

شکم ماهی را برش دهید و یک قاشق غذا خوری از چاشنی گیلکی آلس پایس داخل ماهی همانند تصویر بالا ریخته و آن را کاملا آغشته کنید. سپس روی ماهی را نیز چند برش بزنید و با قاشق از چاشنی گیلکی داخل برشها بریزید. بعد از اینکه ماهی را با چاشنی آلس پایس مزه دار کردید حداقل ۳ دقیقه صبر کنید تا چاشنی به تمام گوشت ماهی نفوذ کند.

چگونه ماهی را سرخ کنیم که به ماهیتابه نچسبد ؟

از مشکلاتی که معمولا برای افرادی که در آشپزی حرفه ای نیستند پیش میآید این است که در هنگام سرخ کردن ماهی به تابه میچسبد. و طبخ ماهی سرخ کرده برایشان عذاب آور میشود. رعایت ۲ نکته ساده به شما کمک خواهد کرد که این اتفاق بد رخ ندهد. اول اینکه روغن را حسابی داغ کنید بعد ماهی را در تابه قرار دهید. نکته دوم اینکه از ماهیتابه نچسب برای تهیه ماهی سرخ شده استفاده کنید.

سرخ کردن ماهی

بعد از چند دقیقه حرارت تابه را کم کنید تا ماهی مغز پخت شود. هنگامی که دو طرف ماهی کاملا سرخ و برشته شد ماهی سرخ کرده شما آماده است.

طرز تهیه ماهی سرخ کرده مجلسی که به همراه فیلم آموزش دادیم یک روش عالی و خوشمزه برای طبخ ماهی به سبک رستورانی است. چرا که هم زمان دستور پخت ماهی بسیار کاهش یافته و هم با سرخ شدنش باعث لذیذ تر شدن غذا شده است. فراموش نکنید علت تلخ شدن ماهی سرخ شده، تازه نبودن ماهی خریداری شده است.در آخر دقت کنید که ماهی سرخ شده که آماده کرده اید را حتما با سبزیجات مثل شوید، فلفل و گوجه گیلاسی تزیین کنید چون این غذا، یک غذای مجلسی است و باید با تزیین و دورچین های مناسب اشتهای مهمانان را تحریک کند.

ماهی سرخ شده مجلسی آلس پایس

برای مشاهده سایر دستور های آشپزی علاوه بر مجله آلس پایس میتوانید به کانال آپارات آلس پایس و صفحه اینستاگرام آلس پایس مراجعه کنید. همچنین اگر سوالی درباره دستور پخت ماهی سرخ شده مجلسی داشتید حتما آن را در قسمت دیدگاه‌ها برای ما ارسال کنید تا آشپز آلس پایس در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشد.

0/5 (0 نظر)
4
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

4 دیدگاه
  • مهری مهری
    2019/10/05 | 00:16

    دستور پخت ماهی سرخ شده خیلی خوب بود مخصوصا با آلس پایس. تشکر از شما

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/10/05 | 09:56

      سپاسگذاریم از نظر زیبای شما.

  • مژگان مژگان
    2019/10/04 | 23:05

    من واقعا برای طرز تهیه ماهی سرخ شده مشکل داشتم ولی با توضیحاتی که گذاشتین مشکلم حل شد.
    یه سوال واقعاااا با استفاده از این چاشنی ها نیاز به اضافه کردن هیچ چیز دیگه ای نیست؟

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/10/05 | 09:51

      خوشحالیم که این مطلب برای شما کاربردی بوده.
      در مورد سوال شما باید بگوییم بله نیازی به اضافه کردن هیچ ادویه خاصی نیست. این چاشنی ادویه ها و سبزیجات لازم برای طعم دار کردن ماهی را در خود دارد.

تماس با واحد فروش