طرز تهیه خوشمزه ترین قارچ شکم پر مرغ در فر آلس پایس

قارچ شکم پر مرغ از آن دسته غذاهای خوشمزه و مجلسی است که نمی‌توان به همین راحتی از کنار آن گذشت. همانطور که می‌دانید قارچ خوراکی ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. و به همین دلیل مردم قارچ را در کنار سبزیجات دیگر در سبد غذایی خود قرار می‌دهند. دستور پختی که می‌خواهیم به شما عزیزان آموزش دهیم قارچ شکم پر نام دارد که بسیار راحت و آسان است. بعد از اینکه فیلم طرز تهیه قارچ شکم پر بالا را به صورت خلاصه مشاهده کردید می‌توانید با ما همراه باشید تا در ادامه طرز تهیه خوشمزه‌ترین قارچ شکم پر با مرغ و در فر را به صورت مرحله به مرحله و تصویری یاد بگیرید.

مواد لازم قارچ شکم پر مرغ برای دو نفر:

  • سینه مرغ : ۲۰۰ گرم
  • قارچ بزرگ : ۵ عدد
  • ذرت و فلفل دلمه : به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا : ۲۰۰ گرم
  • چاشنی عشایری آلس پایس : نصف قاشق غذا خوری (۲ الی ۳ قاشق غذا خوری برای هر کیلو گرم گوشت مرغ)

طرز تهیه خوشمزه ترین قارچ شکم پر مرغ در ماکروفر

نحوه برش و پختن سینه مرغ

در طرز تهیه قارچ شکم پر مرغ ابتدا سینه مرغ را برش داده و به اندازه تقریبا ۲۰۰ گرم گوشت سینه مرغ را بدون اینکه ادویه خاصی به آن بزنید در آب بپزید.

اگر همیشه مرغ را به صورت برش خرده از فروشگاه خریداری می‌کردید ولی این بار می‌خواهید خودتان در خانه مرغ را خرد کنید مقاله خرد کردن مرغ به ۸ قسمت را از دست ندهید.

طعم دار کردن و خوشمزه کردن مرغ به روش آلس پایس

همانطور که می‌دانید مرغ بوی زهمی دارد که باید برای از بین بردن آن از ادویه‌هایی مثل زرد چوبه، فلفل، نمک یا سیر استفاده کرد. ولی ما پیشنهاد می‌کنیم از چاشنی عشایری برای طعم دار کردن و از بین بردن بوی بد مرغ استفاده کنید. این چاشنی طبیعی بوده و حاوی سبزیجات معطر است. که با مصرف آن دیگر نیازی به هیچ ادویه‌ای نیست. نصف قاشق غذا خوری از چاشنی عشایری به مرغ ریش ریش شده اضافه کنید و آن را مخلوط کنید تا همه گوشت مرغ طعم دار شود. دوز مصرفی این چاشنی به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ ۲ الی ۳ قاشق غذا خوری است.

خوشمزه کردن قارچ شکم پر با چاشنی عشایری آلس پایس

برای آشنایی بیشتر با این چاشنی ایرانی و طبیعی به صفحه چاشنی مرغ و جوجه کباب آلس پایس مراجعه کنید.

آماده کردن قارچ و پر کردن مواد داخل آن

در طرز تهیه قارچ شکم پر مرغ می بایست قارچ هایی که انتخاب می‌کنید سایز بزرگ باشد تا بتوانید به راحتی مواد داخل آن بریزید. اما منظورمان دقیقا داخل قارچ نیست. از آنجایی که قارچ بافت و ساختار ظریفی دارد شما نمیتوانید کاملا داخل آن را خالی کنید. چون در هنگام پخته شدن در مایکروفر از هم باز می‌شود و شکل خود را از دست می‌دهد. در دستور پخت قارچ شکم پر مرغ باید ساقه یا پایه قارچ را جدا کنید تا فضای خالی برای پر کردن مواد باز شود. در صورتی که قارچ های شما خیلی بزرگ بود می‌توانید کمی داخل آن را خالی کنید تا فضای بیشتری برای پر کردن مواد داشته باشید.

در صورتی که خیلی حساس و وسواسی نیستید پظیشنهاد می‌کنیم قارچ ها را با آب نشویید. با چاقو قسمت های سیاه و آلوده را را از قارچ جدا کنید و سپس آن را با یک دستمال خیس تمیز کنید. شستن و زیر آب گرفتن قارچ باعث می‌شود که قارچ آب را به خود جذب کند و موقع پخته شدن قارچ شکم پر فرم و حالت خود را از دست می‌دهد. با رعایت این نکته و تمیز کردن با دستمال خیس می‌توانید یک قارچ شکم پر مرغ مجلسی و شیک داشته باشید.

مراحل آماده کردن قارچ شکم پر

نحوه پر کردن قارچ

حالا نوبت پر کردن مواد داخل قارچ است. همانند فیلم طرز تهیه قارچ شکم پر با مرغ که در ابتدا مشاهده کردید و تصاویر بالا ابتدا کمی از گوشت مرغ طعم دار شده با چاشنی آلس پایس داخل قارچ ریخته، سپس فلفل دلمه هایی که از قبل به صورت نگینی خرد کرده اید را به همراه تعداد کمی ذرت روی گوشت مرغ بریزید. مقداری پنیر پیتزا اضافه کنید و در آخر یک یا دو عدد ذرت یا فلفل دلمه‌ای روی پنیر پیتزا قرار دهید. به همین ترتیب بقیه قارچ ها را آماده کرده و از مواد نام برده شده داخل آن بریزید.

شرایط قرار دادن قارچ شکم پر در ماکروفر

بعد از اینکه همه قارچ های شکم پر را آماده کردید آن ها را در ظرف مخصوص قرار داده، طوریکه کف آن قارچ و روی آن مواد پر شده قرار گیرد. در این دستور پخت، قارچ شکم پر باید به مدت ۲۰ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد در فر قرار گیرد.

طرز تهیه قارچ شکم پر مرغ در فر آلس پایس

قارچ شکم پر به عنوان یک فینگر فود به خاطر جذابیت ظاهری و تفاوتی که با سایر غذا‌ها دارد معمولا مورد توجه کودکان قرار می‌گیرد. پس در صورتی که بچه‌ای بد غذا در خانه دارید حتما قارچ شکم پر را برای او تهیه کنید و نتیجه را مشاهده کنید. همچنین کمتر کسی در بین بزرگسالان پیدا می‌شود که از خوردن این فینگر فود مقوی لذت نبرد مخصوصا اگر با چاشنی آلس پایس خوشمزه شده باشد. طرز تهیه قارچ شکم پر را مطابق دستور پختی که خواندید تهیه و در کنار دوستان یا خانواده در مراسم و مجالس خود میل کنید.

همچنین در صورتی که سوالی درباره قارچ شکم پر مرغ در فر داشتید حتما آن را در قسمت دیدگاه برای ما ارسال کنید تا آشپز‌های آلس پایس در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند. و برای دنبال کردن سایر دستورهای آشپزی آلس پایس می‌توانید علاوه بر مجله آلس پایس به کانال آپارات آلس پایس و صفحه اینستاگرام آلس پایس مراجعه کنید.

0/5 (0 نظر)
2
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

2 دیدگاه
  • حمیده حمیده
    2020/02/01 | 09:35

    من همه ی فینگرفودایی که طرز تهیه اش رو یاد دادین مثل راتا، ناگت، بورک و … درست کردم… این یکی هم حتما درست می کنم.
    مطمئنم این قارچ شکم پر با آلس پایس عاااااالی می شه

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2020/02/01 | 09:54

      همراهی شما باعث دلگرامی ماست.
      خوشحالیم که دستور های آشپزی آلس پایس مورد پسندتون قرار گرفته.

تماس با واحد فروش