با طرز تهیه فاهیتای مرغ یک لقمه خوشمزه و مقوی درست کنید

فاهیتا مرغ یا چیکن فاهیتا یک غذای لذیذ مکزیکی و آمریکایی است. قبل از اینکه بخواهیم دستور پخت فاهیتا (fajita) را بگوییم شاید بخواهید بدانید که فاهیتا چیست‌؟ فاهیتا به گوشت گریل شده‌ای گفته می‌شود که با نان پیتا یا نان تورتیلا سرو می‌شود. همچنین لازم است بدانید که فاهیتا انواع مختلفی دارد که می‌شود به فاهیتای گوشت، فاهیتای میگو، فاهیتای میکس اشاره کرد. فیلم طرز تهیه فاهیتای مرغ در ابتدای این مطلب به صورت خلاصه آورده شده است . حال اگر می‌خواهید دستور پخت کامل و مرحله به مرحله فاهیتای مرغ را یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه برش سبزیجات و سینه مرغ، تفت دادن مواد فاهیتا، و خوش طعم و عطر کردن فاهیتا را به روش آلس پایس آموزش ببینید.

مواد لازم فاهیتای مرغ برای دو نفر :

  • سینه مرغ : دو عدد‌‌ ‌‌‌
  • پیاز : یک عدد ‌‌
  • سیر : دو حبه‌‌ ‌‌‌
  • فلفل دلمه ای رنگی : یک عدد‌‌‌
  • طعم دلخواه از چاشنی جوجه کباب آلس پایس : یک قاشق غذا خوری

طرز تهیه فاهیتای مرغ مکزیکی خوشمزه به سبک آلس پایس

خرد کردن سبزیجات و مرغ به صورت نواری

در دستور پخت فاهیتای مرغ ابتدا باید سبزیجاتی که آماده کرده اید را خرد کنید. همانطورکه در فیلم طرز تهیه فاهیتا مرغ که در ابتدا مشاهده کردید ما از فلفل قرمز، سبز و زرد استفاده کردیم. شما هم از فلفل های رنگی برای زیباتر شدن فاهیتا مرغ استفاده کنید. ابتدا فلفل را از محل اتصال ساقه نصف کنید. سپس فلفل ها را به صورت نواری و باریک برش دهید. پیاز را هم مثل فلفل دلمه ای برش خلالی بزنید ولی سیر را خیلی ریز کنید.

نحوه برش فلفل دلمه ای، سیر، پیاز، سینه مرغ در دستور پخت فاهیتای مرغ

چگونه سینه مرغ را برش دهیم ؟

برای تهیه فاهیتا مرغ ابتدا سینه مرغ را به روش اصولی خرد کردن مرغ برش بزنید. سپس سینه مرغ را از وسط برش عرضی بدهید تا ضخامت آن کمتر شود. در آخر همانند تصویر بالا سینه مرغ را به صورت نواری برش دهید.

تفت دادن مواد فاهیتا

مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی در تابه بریزید. و منتظر باشید تا روغن داغ شود. سپس پیازی که به صورتی خلالی برش داده اید را در تابه چند دقیقه ای تفت دهید تا رنگ آن به صورت طلایی شود. حالا وقت اضافه کردن نوار‌های مرغ است.

خوشمزه کردن فاهیتای مرغ مکزیکی به روش آلس پایس!

فاهیتای مرغ از آن دسته غذاهاییست که باید برای طعم دار کردن و مزه دار شدن آن از ادویه‌های زیادی مثل زیره، گشنیز، نمک، فلفل و… در غذا استفاده کرد.حتی بعضی‌ها از آب لیمو، سس گوجه، خامه ترش نیز کمک می‌گیرند تا بتوانند فاهیتای مرغ مکزیکی خوشمزه ای بپزند. در این روش باید مرغ را با این ادویه جات مخلوط کرده و به مدت یک ساعت استراحت بدهید.

اما ما به شما یه پیشنهاد عالی خواهیم داد که دیگر نیاز نیست این همه مواد مختلف برای تهیه یک غذای مکزیکی تهیه کنید و یک ساعت هم صبر کنید تا مرغ مزه دار شده و بوی زهم آن نیز از بین برود. با اضافه کردن یک قاشق غذا خوری از چاشنی آلس پایس دیگر نیاز به اضافه کردن هیچ ادویه ای نیست. ما در این دستور پخت فاهیتای مرغ از چاشنی شاندیزی استفاده می‌کنیم که شامل ادویه ها و سبزیجات محلی و مناسب برای فاهیتا مرغ است.

خوشمزه کردن فاهیتا مرغ مکزیکی

برای آشنایی بیشتر با این محصول به صفحه چاشنی طبیعی آلس پایس مراجعه کنید.

سیر ریز شده را به همراه فلفل دلمه‌های برش خرده به مواد قبلی اضافه کنید. و آن را تقریبا ۱۵ دقیقه ای در ماهیتابه تفت دهید. بعد از پخته شدن مواد حرارت گاز را خاموش کنید.

اضافه کردن فلفله دلمه ای برش خورده به همراه سیر

یک نان پیتا را روی میز کار خود بگذارید. مقداری سس خردل در وسط نان پیتا بریزید. حال از مواد فاهیتای مرغ روی این نان بریزید.

در صورت تمایل نان پیتا را قبل از ریختن مواد پخته شده روی آن کمی داغ کنید.

ریختن فاهیتا و سس خردل روی نان پیتا

در طرز تهیه فاهیتای مرغ مکزیکی می‌توانید نان را به هر شکلی که می‌خواهید تا کنید بعضی‌ها فاهیتا را به صورت لقمه در می‌آورند و برخی دیگر نیز اصلا نان را تا نمی‌کنند و مواد فاهیتا را روی آن با سلیقه خود می‌چینند.

لقمه کردن فاهیتا

تزیین فاهیتا مرغ مجلسی و دلربا

درصورتی که فاهیتا را نمی‌خواهید تا کنید که به شکل لقمه در بیایید. و در نظر دارید فاهیتای مرغ مجلسی برای مهمان‌های خود تهیه کنید، از گوجه گیلاسی و سیب زمینی سرخ شده در کنار فاهیتا استفاده کنید تا به زیبا‌تر شدن غذای مکزیکی خودتان بیفزایید.طرز تهیه فاهیتای مرغ مکزیکی آلس پایسدر صورتی که در طرز تهیه فاهیتا مرغ سوالی برایتان پیش آمد که در این دستور پخت توضیح داده نشده حتما آن را در قسمت دیدگاه‌ها برای ما ارسال کنید تا آشپز‌های آلس پایس در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند. همچنین برای مشاهده سایر دستور‌های آشپزی می‌توانید به صفحه اینستاگرام آلس پایس و کانال آپارات آلس پایس مراجعه کنید.

0/5 (0 نظر)
2
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

2 دیدگاه
  • Mahya1370 Mahya1370
    2019/10/16 | 15:42

    واقعا رسپی هاتون خیلی عالی هست ممنون از اموزش های خوبتون

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/10/16 | 16:57

      سپاس از دیدگاه و نظر مثبت شما.

تماس با واحد فروش