طرز تهیه کباب تابه ای مجلسی با چاشنی کباب آلس پایس

کباب تابه ‌ای از غذاهای محبوب و از خانواده‌ی کباب‌ ها‌ست که با استفاده از گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود. پخت ساده این کباب هم در محبوبیت این غذا بی تاثیر نبوده است. در فیلم بالا طرز تهیه این نوع کباب که به کباب دیگی هم معروف می‌باشد به شما آموزش داده می‌شود و در ادامه مراحل درست کردن و فوت و فن کباب ماهیتابه ای را به صورت تصویری آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای پخت کباب تابه ای

  • مخلوط گوشت چرخ کرده گوسفندی و گوساله : ۵۰۰ گرم
  • پیاز متوسط رنده شده : یک عدد
  • چاشنی کباب کوبیده آلس پایس : ۵ قاشق غذا خوری به ازای هر کیلوگرم گوشت قرمز

طرز تهیه کباب تابه ای مجلسی (کباب دیگی)

با مجله آشپزی آلس پایس همراه باشید تا دستور پخت کباب تابه ای گوشت را به صورت مرحله به مرحله فرا بگیرید.

مرحله اول

ابتدا یک پیاز متوسط را رنده ریز کنید و آب پیاز را کاملا بگیرید.

مرحله دوم

پیاز را به گوشت چرخ کرده اضافه و خوب باید یکدیگر مخلوط کنید.

مرحله سوم

۲ الی ۳ قاشق غذا خوری از چاشنی کباب کوبیده آلس پایس اضافه کنید و به اندازه‌ای به هم بزنید که چاشنی به خورد گوشت برود.

مرحله چهارم

سپس مقداری روغن کف ماهیتابه بریزید و پس از اینکه روغن داغ شد گوشت مزه دار شده را در ماهیتابه پهن و آن را کاملا صاف کنید.

مرحله پنجم

گوشت را با حرارت ملایم روبه بالا سرخ کنید. پس از اینکه به خوبی سرخ شد به هر شکل و اندازه ای که مورد نظرتان است برش دهید. قبل از سرخ کردن گوشت نیز می‌توانید آن را به صورت تکه های جدا سرخ کنید.

اکنون کباب تابه ای لذیذ آماده سرو بوده و می‌توانید در کنار سبزیجات و با نان یا برنج میل کنید. البته می‌توانید این کباب را به همراه سس گوجه فرنگی نیز طبخ کنید.

درباره چاشنی کباب کوبیده آلس پایس

چاشنی کباب کوبیده از چاشنی های پرطرفدار و متناسب با ذائقه ایرانی تهیه شده است. محتویات این چاشنی عصاره پیاز، ادویه های محلی، سرکه و روغن می‌باشد. دوز مصرفی این چاشنی خوش طعم به ازای هر کیلوگرم گوشت قرمز ۵ قاشق غذا خوری می‌باشد و مدت زمان لازم جهت طعم دار شدن گوشت نگهداری آن به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال است. ما در این طرز تهیه کباب تابه ای از این چاشنی ها استفاده کردیم.

راهکار جلوگیری از وا رفتن گوشت کباب تابه ای

حتما برای بسیاری از افراد پیش آمده است که در هنگام تهیه کباب تابه ای گوشت از هم وا می‌رود و به طور یکدست سرخ نمی‌شود برای رفع این مشکل گوشت را با حرارت نبستا بالا سرخ کنید.

فوت و فن پخت کباب ماهیتابه ای را بدانید

کباب ماهیتابه ای یا کباب دیگی همدانی هم مثل هر غذایی فوت و فن خاص خود را دارد. در صورت رعایت کردن نکات زیر می‌توانید یک کباب تابه ای مجلسی و خوشمزه داشت.

۱- سعی کنید از گوشت با چربی پایین استفاده کنید.

۲- همانطور که در بالا اشاره کردیم گوشت مورد استفاده ترکیبی از گوشت گوسفند و گوساله باشد زیرا برای پخت این کباب مجلسی مناسب تر است.

۳- توجه داشته باشید که که گوشت را حداقل چند دقیقه ای ورز دهید تا مایه کباب تابه یکدست و منسجم شود.

۴- همچنین می‌توانید هنگام سرخ کردن گوشت مقداری کمی روغن به آن اضافه کنید. این کار باعث کامل و بهتر سرخ شدن گوشت خواهد شد.

با درست کردن و خوردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده لذت بی انتها رو تجربه کنید در صورت تمایل و اگر در طبیعت هستید می‌توانید کباب تابه‌ای را به روش قدیمی و بر روی آتش بپزید. همچنین در صورتی که سوالی درباره دستور پخت کباب تابه ای مجلسی داشتید می‌توانید در قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید تا با کمال میل پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

برای مشاهده سایر دستور های آشپزی به مجله آشپزی آلس پایس یا به شبکه های اجتماعی اینستاگرام و آپارات آلس پایس مراجعه کنید.

 

0/5 (0 نظر)
2
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

2 دیدگاه
  • farzaneh farzaneh
    2020/06/13 | 09:01

    دستور پخت این غذا با چاشنی های آلس پایس بینظیره

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2020/06/14 | 08:47

      ممنون از به اشتراک گذاشتن نظرتون. منتظر دستور پخت کباب کوبیده باشید..

تماس با واحد فروش