طرز تهیه چیکن استراگانف مرغ و قارچ مخصوص برای طرفداران غذای روسی

طرز تهیه چیکن استراگانف یا چیکن استراگانوف آموزش یک غذای با اصالت خوشمزه‌ی روسی است. فرق چیکن استراگانف با بیف استراگانف در آنست که در چیکن استراگانف از گوشت سینه مرغ و در بیف استراگانف از گوشت گوساله استفاده می‌شود. این غذای مقوی و خوشمزه، برای مهمانی ها به خصوص وعده ی شام می تواند مناسب باشد. در پست حاضر، طرز تهیه چیکن استروگانف رستورانی با خامه و قارچ به همراه فوت و فن چیکن استراگانف را به صورت تصویری فرا خواهید گرفت.

مواد لازم طرز تهیه چیکن استراگانف برای دو نفر :

  • پیاز : یک عدد
  • سینه مرغ بدون استخوان : دو عدد (طرز تهیه چیکن استراگانف حتما باید با گوشت سینه مرغ باشد)
  • قارچ : ۱۰ عدد
  • خامه : یک بسته
  • آرد : یک سوم لیوان
  • کره : ۳۰۰ گرم
  • شیر ولرم : یک لیوان
  • طعم دلخواه از چاشنی مرغ آلس پایس : یک قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی : ۳ عدد متوسط

چگونه چیکن استراگانف درست کنیم ؟

۱- در چیکن استروگانف ساده یا با خامه ابتدا بایستی سینه مرغ را به صورت نواری و به عرض تقریبا یک انگشت برش دهید.

برش نواری سینه مرغ به عرض 1 سانتی متر

۲- پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و با مقداری کره در ماهیتابه تفت دهید. سپس نوارهای سینه مرغی که در مرحله اول برش دادید را به آن اضافه کنید. تا اینجای کار می بینید که طرز تهیه چیکن استراگانف بسیار ساده است.

مرحله سرخ کردن پیاز خلالی

۳- برای اینکه یک چیکن استروگانف رستورانی عالی تهیه کنید به جای اضافه کردن ادویه هایی مثل فلفل سیاه، نمک، سرکه، آویشن و پاپریکا فقط کافیست یک قاشق غذا خوری از چاشنی عشایری آلس پایس (یا هر چاشنی دلخواه دیگر از طعم های متنوع آلس پایس) به مواد چیکن استراگانف اضافه کنید. تا اینجا کار استفاده از چاشنی آلس پایس یک فوت و فن چیکن استراگانف است که عنوان شد.

طعم دار کردن چیکن استراگانف

برای آشنایی بیشتر با این محصول کاملا ایرانی و ۱۰۰% طبیعی به صفحه چاشنی مرغ آلس پایس مراجعه کنید.

۴- یک سوم پیمانه آرد به مواد غذا اضافه کنید و چند دقیقه ای آن ها را با هم تفت دهید تا ضمن گرفته شدن طعم خامی آرد از گلوله شدن آن نیز ممانعت شود. این کار را تا آنجایی انجام دهید که آرد کمی غلیظ شود. قبل از تغییر رنگ دادن آرد، یک لیوان شیر ولرم هم اضافه کرده و چند دقیقه آنها را هم بزنید.

مرحله اضافه کردن شیر

۵- قارچ را به صورت نگینی یا ورقه ای خرد کنید. قارچ خرد شده را در تابه ی جداگانه با مقداری کره حدود ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم تفت دهید. بعد از اینکه آب قارچ کشیده شد آن را به تابه اولی اضافه کنید. فقط یک گام دیگر به پایان طرز تهیه چیکن استراگانف باقیمانده است.

مرحله اضافه کردن قارچ

در صورتی که می‌خواهید چیکن استراگانف مرغ و قارچ شما آب دار باشد، قارچ را حدود ۱۰ دقیقه یا کمتر حرارت بدهید. این هم یک فوت و فن چیکن استراگانف دیگر.

۶- یک بسته خامه داخل ماهیتابه اولی ریخته و هم زدن را ادامه دهید تا خامه به طور کامل حل شود. اجازه دهید تا چیکن استراگانف حدود ۵ دقیقه با حرارت ملایم تا حدی غلیظ شده و خوب پخته شود.

تهیه سس چیکن استراگانف

تزیین چیکن استروگانف چطور باشد بهتر است ؟!

طرز تهیه چیکن استراگانف مرغ و قارچ مخصوص خیلی ساده به پایان رسید. فقط کافیست آن را با سلیقه خودتان تزیین کنید. پس بهترین تزئین، سلیقه شماست. آلس پایس به شما پیشنهاد می‌کند از کرانچی سیب زمینی یا چیپس خلالی، فلفل دلمه ای رنگی و گوجه گیلاسی برای تزیین چیکن استروگانف رستورانی استفاده کنید. طرز تهیه چیکن استراگانف یک دستور پخت متفاوت و لذیذ است مخصوصا اگر در آن از چاشنی عشایری آلس پایس استفاده کنید.

 

چیکن استراگانف مرغ و قارچ آلس پایس

اگر علاقه مند هستید علاوه بر طرز تهیه چیکن استراگانف با سایر دستور پخت های غذای ملل آشنا شوید حتما مطالب پست های زیر را هم مطالعه بفرمایید.

۱- طرز تهیه آرانچینی ایتالیایی

۲- طرز تهیه شنیسل مرغ اتریشی

۳- طرز تهیه ناگت مرغ آمریکایی

۴- طرز تهیه پاستا پنه ایتالیایی

۵- طرز تهیه پتات چاپ یا کلوچه سیب زمینی هندی

سایر آموزش های آشپزی آلس پایس را می‌توانید علاوه بر مجله آلس پایس در رسانه های اجتماعی آلس پایس همانند کانال آپارات آلس پایس و صفحه اینستاگرام آلس پایس دنبال کنید.

5/5 (1 نظر)
4
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

4 دیدگاه
  • صادق صادق
    2020/02/01 | 09:18

    چیکن استراگانف با این سس خیلی راحت و خوشمزه است به بقیه دوستان هم پیشنهاد میکنم

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2020/02/01 | 09:42

      سپاس از دیدگاه شما؛ خوشحالیم که این غذا را با چاشنی آلس پایس تهیه کردید.

  • سحر سحر
    2019/09/06 | 23:47

    بسیار عالی،ممنون از توضیحات کاملتون، میشه با چاشنی های دیگه درستش کرد؟ من طعم بلوچی و زعفرانی رو قبلا رو غذای دیگه امتحان کردم واقعا خیلی خوب و خاص بود.

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/09/07 | 08:44

      سپاس از دیدگاه زیباتون. بله میشه چاشنی دیگه رو این غذا تست کنید اما بهتراست از چاشنی پیشنهادی عشایری استفاده کنید.

تماس با واحد فروش