طرز تهیه پیراشکی مرغ با انواع خمیر + طرز پیچیدن پیراشکی

فیلم طرز تهیه پیراشکی مرغ و قارچ که در بالا مشاهده می کنید برای یادگیری طرز تهیه پیراشکی مرغ و طرز پیچیدن پیراشکی کفایت می کند. با این حال در بلاگ آلس پایس تمامی آموزش‌ها به صورت تصویری و مرحله به مرحله هم قرار داده می‌شوند. پیراشکی در اصل یک غذای روسی است که امروزه در اکثر کشور‌های دنیا تهیه و سرو می‌شود. همچنین پیراشکی نامی متداول برای انواع غذاهاییست که با مواد متنوعی پر شده و سرخ می شوند. لذا پیراشکی انواع مختلفی دارد مثل پیراشکی مرغ و سیب زمینی، پیراشکی کالباس، پیراشکی مرغ و جعفری یا پیراشکی مرغ و سبزیجات ، پیراشکی مرغ و قارچ و …

مواد لازم طرز تهیه پیراشکی مرغ برای دو نفر :

  • پیاز : یک عدد بزرگ
  • قارچ : یک پیمانه
  • سینه مرغ : یک عدد
  • فلفل دلمه ای : یک عدد
  • خمیر آماده پیراشکی : یک بسته
  • پنیر پیتزا : نصف پیمانه
  • طعم دلخواه از چاشنی مرغ آلس پایس : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کامل پیراشکی مرغ و قارچ خوشمزه

۱- آماده کردن گوشت مرغ

در مرحله اول طرز تهیه پیراشکی مرغ و قارچ خانگی ابتدا سینه مرغ را آب پز کرده، سپس آن را رشته رشته یا اصطلاحا ریش ریش کنید.

۲- آماده سازی مواد داخل پیراشکی ساده

پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در روغن تفت دهید تا رنگ پیازها طلایی شود. سپس یک پیمانه قارچ خرد شده به همراه گوشت سینه مرغ که در مرحله قبل آماده نموده‌اید را به آن اضافه کنید.

طعم دار کردن مواد داخل پیراشکی مرغ و قارچ

همانطور که در فیلم طرز تهیه پیراشکی مرغ و قارچ نشان داده شده یکی از مهمترین مراحل، مزه دار کردن مواد داخل پیراشکی مرغ است. برای طعم دار کردن مواد داخل پیراشکی مرغ می‌توان از پودر سیر، فلفل سیاه، زرد چوبه، سس مایونز، نمک و… استفاده کرد. اما برای طعم دار کردن مواد داخل پیراشکی مرغ و قارچ ساده و خانگی ما به شما استفاده از چاشنی های مرغ آلس پایس را پیشنهاد می‌کنیم. این چاشنی‌ها علاوه بر اینکه همه مواد بالا را در خود دارند، حاوی انواع سبزیجات معطر برای مزه دار کردن مرغ نیز هستند.

توجه: برای آشنایی بیشتر با این چاشنی ها به صفحه معرفی چاشنی مرغ آلس پایس در همین وبلاگ مراجعه کنید.

بعد از اضافه کردن تکه‌های گوشت مرغ یک قاشق غذا خوری طعم دلخواه از چاشنی آلس پایس را به مواد داخل پیراشکی اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سپس چند دقیقه‌ای مجددا مواد مزه دار شده را با هم تفت دهید.

مزه دار کردن مواد داخل پیراشکی

یک عدد فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کرده و به مواد داخل پیراشکی اضافه نمائید. مجددا مواد پیراشکی را مقداری تفت بدهید.

تنوع ایده برای مواد داخل پیراشکی مرغ بالاست. این مواد متنوع می‌تواند از پنیر صبحانه ! تا انواع مواد پیتزا نیز باشد. در طرز تهیه پیراشکی از انواع گوشت و انواع سبزیجات مثل سیب زمینی، فلفل دلمه‌ای، سبزی جعفری، شوید و … استفاده می‌کنند.

۳- آموزش طرز پیچیدن پیراشکی در خمیر مخصوص پیراشکی

بعد از مزه دار کردن مواد داخل پیراشکی ، مهمترین مرحله در طرز تهیه پیراشکی مرغ و قارچ ، طرز پیچیدن پیراشکی است. طرز تهیه خمیر پیراشکی مرغ خیلی ساده است اما خیلی ها می پرسند که آیا با خمیر نانوایی می شود پیراشکی درست کرد ؟ در جواب می گوییم که بله، خمیر پیراشکی می‌تواند از انواع خمیرهای نان حتی خمیر بربری نیز باشد. بنابراین می توانید در خانه طرز تهیه پیراشکی با خمیر نانوایی را تجربه کنید. همانطور که در فیلم طرز تهیه پیراشکی مرغ و قارچ مشاهده کردید ما برای صرفه جویی در وقت از خمیر آماده و مخصوص پیراشکی استفاده کردیم. علاوه بر اینها پیراشکی مرغ با خمیر یوفکا نیز قابل تهیه است.

بعد از سرد شدن مواد داخل پیراشکی که در مراحل قبل آماده نموده اید؛ یک ورق خمیر آماده پیراشکی برداشته و در کف دست خود قرار دهید. به اندازه یک قاشق غذاخوری از مواد داخل پیراشکی را وسط خمیر بریزید و روی آن هم مقداری پنیر پیتزا بریزید. سپس ورقه خمیر پیراشکی را از وسط جمع کنید و به حالت نیم دایره درآورید طوریکه لبه های خمیر روی هم قرار بگیرند سپس با فشار ملایم دو انگشت لبه های خمیر بالا و پایین را به هم بچسبانید تا کاملا بسته شود. برای طرز پیچیدن پیراشکی حتما از یک سمت شروع کنید، انگشت شست را زیر لبه خمیر قرار دهید و آن را به بالا پیچ دهید و اینکار را تا رسیدن به انتهای دیگر ادامه دهید.

آموزش طرز پیچیدن پیراشکی

طبخ پیراشکی مرغ و قارچ در فر بهتر است یا اینکه سرخشان کنیم؟

معمولا پیراشکی را در روغن سرخ می‌کنند ما هم در این آموزش پیراشکی‌ها را سرخ کرده‌ایم. اما اگر می‌خواهید پیراشکی را در فر تهیه کنید ابتدا زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کرده و آن را هم بزنید. سپس زرده تخم مرغ را با کمک برس بر روی سطح پیراشکی ها بمالید، سپس در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت حدودا ۲۰ دقیقه قرار دهید تا پیراشکی‌ها برشته و طلایی شوند. اگر پیراشکی ها را مثل ما سرخ کردید، پیشنهاد می‌کنیم که بعد از سرخ شدن، پیراشکی‌ها را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن آن‌ها گرفته شود.

Fried dough food ,Pirozhki

خوب است بدانید : پیراشکی به انگلیسی می‌شود: “Piroshki “یا “Pirozhki “

پیراشکی مرغ و قارچ می تواند یکی از غذاهای مناسب دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی باشد. این غذا هم به عنوان یک وعده کامل غذایی و هم به عنوان پیش غذا، قابل سرو کردن است. به علاوه این غذا می‌تواند یک خوراکی خوشمزه برای کودکان شما در مدرسه و یا در خانه باشد. از دیگر خوراکی‌های که می‌شود به عنوان پیش غذا یا میان وعده غذایی تهیه کرد می‌توان به سمبوسه مرغ و قارچ، کلوچه سیب زمینی و آرانچینی اشاره کرد.

پیراشکی مرغ و قارچ

در صورتی که درباره پیراشکی مرغ و طرز تهیه آن سوالی داشتید حتما آن را در قسمت دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید تا کارشناسان آشپزی ما در اسرع وقت به پرسش‌ها و نظرات شما پاسخ دهند. همچنین سایر آموزش های آشپزی آلس پایس را می‌توانید علاوه بر مجله آلس پایس در کانال آپارات آلس پایس و صفحه اینستاگرام آلس پایس دنبال کنید.

0/5 (0 نظر)
2
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

2 دیدگاه
  • لیلا محمدی لیلا محمدی
    2019/12/14 | 09:19

    من همیشه پیراشکی را با خمیر نانوایی درست میکنم خیلی خوشمزه میشه به بقیه هم پیشنهاد میکنم پیراشکی
    مرغو با خمیر نونوایی تست کنن

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/12/14 | 10:26

      سپاس از دیدگاه شما.
      پیراشکی را می‌شود با انواع خمیر‌ها تهیه کرد.

تماس با واحد فروش