طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ + فوت و فن کش اومدن پیتزا

پیتزا مرغ با نان آماده یکی از روش‌های تهیه پیتزا است. از آنجایی که تهیه خمیر پیتزا یکی از مهم‌ترین و زمانگیر‌ترین مرحله طرز پخت پیتزا مرغ است در فیلم طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خانگی بالا هم از نان یا خمیر آماده استفاده شده است که مدت زمان آماده کردن پیتزا را بسیار کوتاه می‌کند. با ما همراه باشید تا لذت درست کردن یک پیتزای مرغ خوشمزه در خانه را با آموزش تصویری طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ با نان آماده آلس پایس تجربه کنید.

مواد لازم پیتزا تنوری ساده:

  • مرغ : نصف سینه
  • نان نیمه آماده پیتزا : یک عدد
  • پنیر پیتزا : یک پیمانه
  • قارچ : ۵ عدد
  • فلفل دلمه : نصف پیمانه
  • گوجه فرنگی : نصف پیمانه
  • ذرت : نصف پیمانه
  • چاشنی مرغ آلس پایس : ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خوشمزه خانگی و فوری

برای تهیه پیتزا مرغ خانگی از سینه مرغ یا فیله آماده که خوشمزه‌تر است استفاده کنید. در این دستور پخت نیاز به نصف سینه مرغ است. سینه مرغ را با آموزشی که در صفحه خرد کردن مرغ هست برش دهید. و آن را آبپز کنید و سپس آن را رشته رشته یا ریش ریش کنید.

راز خوشمزگی و طعم دار کردن پیتزا مرغ

یکی دیگر از قسمت‌های مهم پیتزا مرغ و قارچ خانگی تهیه سس برای مزه دار کردن نان پیتزا و مرغ استفاده شده در پیتزاست. معمولا برای آماده کردن سس پیتزا از رب گوجه فرنگی، سرکه، روغن، پیاز خرد شده، سیر، نمک، فلفل و سبزیجات معطری مثل سیر، پونه و ریحان خشک استفاده می‌کنند. برای کمتر شدن زمان تهیه پیتزا و خوشمزه تر شدن آن پیشنهاد می‌کنیم از چاشنی عشایری آلس پایس استفاده کنید. این چاشنی علاوه بر اینکه از سبزیجات معطر و خوش بو ساخته شده است؛ ۱۰۰% طبیعی نیز هست و به شما در تهیه یه پیتزا متفاوت و لذیذ کمک خواهد کرد.

برای آشنایی بیشتر با این محصول کاملا ایرانی به صفحه چاشنی عشایری آلس پایس مراجعه کنید.

طعم دار کردن پیتزا با چاشنی عشایری آلس پایس

برای خوش طعم شدن مرغ یک قاشق غذا خوری چاشنی عشایری به مرغ رشته شده اضافه کنید. و برای طعم دار کردن نان یا خمیر نیز از نصف قاشق غذا خوری چاشنی عشایری آلس پایس استفاده کنید. همانند تصویر بالا چاشنی را روی همه جای خمیر پخش کنید. دقت کنید دز مصرفی چاشنی به ذائقه غذایی شما و اندازه نان پیتزا نیز بستگی دارد.

همانطورکه در ابتدا نیز اشاره کردیم تهیه خمیر پیتزا نیازمند مهارت و تجربه است که اگر در این خصوص مهارت کافی را نداشته باشید نمی‌توانید در نهایت یک پیتزای خوب و خوشمزه درست کنید. آشپز آلس پایس نیز برای راحتی شما و اینکه بتوانید پیتزا مرغ را در سریع ترین زمان ممکن تهیه کنید از نان آماده استفاده کرده است.

ریختن مواد اولیه روی نان یا خمیر آماده

حالا به مرحله راحت و آسان تهیه پیتزا مرغ و قارچ رسیدیم. بعد از اینکه چاشنی را روی نان پیتزا پخش کردید به اندازه یک پیمانه پنیر پیتزا روی نان بریزید تا موادی که در مراحل بعدی می‌خواهید روی پیتزا پخش کنید به نان بچسبد. مرغ پخته شده و طعم دار شده را روی پنیر پیتزا پخش کنید . سپس ۵ عدد قارچ خرد شده را روی مرغ بچینید. حال فلفل دلمه‌ای که به صورت نگینی ریز کرده‌اید اضافه کنید. اینک دوباره مقداری پنیر پیتزا روی مواد قبلی پخش کنید. و در آخر گوجه فرنگی ریز شده به همراه نصف پیمانه ذرت پخته شده بر روی مواد قبلی بریزید.

مراحل اضافه کردن مواد اولیه پیتزا

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ تنوری ساده

درجه حرارت فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و ۲۰ دقیقه پیتزا را داخل فر قرار دهید. در دقایق پایانی حتما چند دقیقه یک بار به پیتزای خود سر بزنید تا از پخته شدن و نسوختن پیتزا مطمئن بشوید.

فوت و فن کشدار شدن پیتزا

روش ها و عوامل زیادی در کشدار شدن پنیر پیتزا وجود دارد. که می‌توان به مارک پنیر پیتزا، مدت زمان قرار گرفتن پیتزا مرغ و قارچ در فر اشاره کرد. آب سرد روی پنیر پیتزا پاشیدن یکی از فوت فن های کش دار شدن پیتزا مرغ است. از دیگر ترفند های کشدار شدن پیتزا هنگام خوردن این است که ابتدا فقط لایه اول پنیر پیتزا که روی نان  قرار دارد را بزنید و لایه دوم پنیر پیتزا را در ۵ دقیقه آخر که پیتزا در فر است بزنید و سپس برای ۵ دقیقه پیتزا را دوباره در فر قرار دهید. دقت کنید که مناسب بودن دمای فر نیز از عوامل تاثیر گذار در کشدار شدن پیتزاست.

پیتزا مرغ و قارچ با خمیر اماده خانگی را قبل از اینکه سرد شود در کنار نوشیدنی سالم میل کنید.

پیتزا مرغ و قارچ با نان آماده آلس پایس

برای مشاهده دستور‌های آشپزی می‌توانید علاوه بر مجله آشپزی به کانال آپارات آلس پایس و صفحه اینستاگرام آلس پایس مراجعه کنید.

0/5 (0 نظر)
2
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

2 دیدگاه
  • آتوسا آتوسا
    2019/09/16 | 10:42

    ممنون از شما.
    خیلی عالی، کامل و کاربردی بود ??
    از طرز تهیه استفاده کردم و میتونم بگم از پیتزاهای بیرون خیلی خیلی بهتر شد.
    درمورد کش دار شدن پیتزا یکی دو نکته دیگه هم میشه اضافه کرد مثلا رنده کردن یک مقدار کره روی پنیر پیتزا و همچنین استفاده از دو نوع پنیر پیتزای متفاوت هم به کش دارتر شدن و هم به خوشمزه تر شدن پیتزا کمک میکنه ?

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/09/16 | 13:30

      سلام . از اینکه این رسپی مورد رضایت و پسند شما بوده خیلی خوشحالیم.
      در مورد کش دار شدن هم به نکته خوبی اشاره کردید که به کش دار شدن پیتزا کمک میکند

تماس با واحد فروش