با طرز تهیه میگو سوخاری آلس پایس از سفت شدن میگو جلوگیری کنید

میگو سوخاری یک غذای فست فودی و خوشمزه است که در گروه غذاهای دریایی قرار می‌گیرد. اما متاسفانه برخی به خاطر بوی زهم میگو این غذای خوشمزه و مقوی را تهیه نمی‌کنند. فیلم طرز تهیه میگو سوخاری که در ابتدای مطلب مشاهده کردید دستور پخت میگو سوخاری ساده را به صورت خلاصه آموزش داده است. اما در ادامه به شما عزیزان طرز تهیه میگو سوخاری به سبک رستورانی را مرحله به مرحله و به صورت تصویری یاد می‌دهیم. که چگونه بوی زهم ماهی را از بین ببرید و میگو سوخاری خوشمزه و خوش رنگی داشته باشید که سفت هم نشده باشد؛ با ما همراه باشید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌مواد لازم میگو سوخاری :

  • میگو : یک بسته پاک شده
  • تخم مرغ : دو عدد
  • آرد سوخاری : به میزان لازم
  • پودر سوخاری پانکو : به میزان لازم
  • روغن : به میزان لازم
  • چاشنی ماهی و میگو آلس پایس : ۲ الی ۳ قاشق غذا خوری به ازای هر کیلو‌گرم میگو

طرز تهیه میگو سوخاری خوشمزه و مغز پخت

قبل از اینکه بخواهید میگو سوخاری را در خانه تهیه کنید، ابتدا بررسی کنید که میگو تازه باشد. هر چقدر میگو خریداری شده تازه تر باشد غذای شما خوشمزه‌تر می‌شود. همچنین میگو خام باید سفت و شفاف باشد. اگر میگو را به صورت منجمد شده خریداری کردید باید قبل از تمیز کردن میگو آن را به مدت نیم ساعت در یخچال یا آب سرد قرار دهید تا یخ آن باز شود.

نحوه تمیز کردن میگو

میگوها را در آب کش قرار داده و حتما آن را با آب سرد بشویید. در هنگام شستن، میگو‌ها را از لحاظ سالم بودن بررسی کنید. فراموش نکنید که رگ سیاه رنگ که در پشت میگو وجود دارد را با چاقو تیز خارج کنید.

چگونه بوی زهم میگو را از بین ببریم و میگو خوشمزه و خوش عطری داشته باشیم ؟

میگو نیز مانند ماهی ممکن است بوی زهمی داشته باشد مخصوصا اگر از زمان صید میگو مدت طولانی گذشته باشد. برخی برای اینکه این بوی بد را از بین ببرند از سیر، آب پیاز، آب لیمو، نمک و فلفل استفاده می‌کنند. ولی ما پیشنهاد می‌کنیم از چاشنی ماهی بندری آلس پایس استفاده کنید. این چاشنی طبیعی حاوی آب لیمو، پیاز، فلفل، روغن، زردچوبه و ادویه‌های محلی ایرانیست. که برای از بین بردن و طعم دار کردن ماهی و میگو ساخته شده است.

برای آشنایی بیشتر با این محصول ایرانی به صفحه چاشنی ماهی و میگو آلس پایس مراجعه کنید.

از بین بردن بوی زهم و خوشمزه کردن میگو سوخاری با چاشنی ماهی آلس پایس

یک قاشق غذای خوری از چاشنی بندری آلس پایس به میگو اضافه کنید و آن را کاملا مخلوط کنید. دز مصرفی این چاشنی برای هر کیلوگرم میگو ۲ الی ۳ قاشق غذا خوری است. در روش‌های قدیمی برای مزه دار کردن میگو می‌بایست چند ساعت این مواد را در ادویه‌های مختلف اصطلاحا خواباند تا میگو طعم دار شود. اما با استفاده از این چاشنی، میگو تنها در ۳ دقیقه خوش طعم و مزه دار می‌شود و بوی بد میگو نیز از بین می‌رود به همین راحتی!

چگونه مرغ را سوخاری کنیم؟

برای اینکه میگو سرخ شده خوشمزه‌ای داشته باشید باید ابتدا تخم مرغی را ظرف شکسته و خوب هم بزنید. سپس آن را در کنار آرد سوخاری و پودر سوخاری پانکو قرار دهید. ابتدا میگو‌ها را در آرد سوخاری بغلطانید، سپس در تخم مرغ قرار دهید تا مایه چسبناکی دوره میگو باشد که بتوانید در مرحله آخر در پودر سوخاری پانکو بغلطانید. پود سوخاری پانکو نوعی پودر ژاپنی است که ساختار حجیم آن باعث جذب چربی کمتر و پفکی شدن میگو میشود. با استفاده از پودر سوخاری پانکو می‌توانید از سوخته شدن روی میگو جلوگیری کنید. همچنین به خاطر بافت خاصی که دارد رنگ روشنی به میگو سوخاری می‌دهد و در آخر میگو ها طلایی رنگ و زیبا می‌شوند.

نحوه سوخاری کردن با تخم مرغ ، آرد سوخاری

سرخ کردن میگو

در طرز تهیه میگو سوخاری باید مقداری زیادی روغن در تابه باشد تا همه میگو کاملا سرخ شود. بعد از اینکه روغن کاملا داغ شد میگو‌ها را به تابه اضافه کنید. و نهایتا بعد از ۵ دقیقه میگو شما سرخ شده است. در صورت تمایل می‌توانید بعد از سرخ شدن میگو‌ها را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

مرحله سرخ کردن

جلوگیری از سفت شدن میگو

یکی از علت‌هایی که باعث می‌شود میگو سفت شود سرخ شدن بیش از ۵ دقیقه است. بعد از اینکه میگو را در تابه قرار دادید حرارت را کم کنید در صورتی که حرارت نیز بالا باشد باعث سفت شدن میگو می‌شود.

مغز پخت شدن میگو سوخاری

برای اینکه یک میگو سوخاری خوشمزه و مغز پختی داشته باشید پیشنهاد می‌شود بعد از شستن و تمیز کردن میگو آن را ۲ الی نهایتا ۳ دقیقه در آب بجوشانید.

میگو سوخاری خوشمزه با چاشنی آلس پایس

در این مطلب طرز تهیه میگو سوخاری ساده به سبک رستورانی را خواندید. امیدواریم این غذای دریایی خوشمزه را در خانه با چاشنی آلس پایس تهیه کنید و لذت ببرید. در صورتی که در این دستور پخت سوالی برایتان پیش آمد حتما آن را در قسمت دیدگاه‌ها برای ما ارسال کنید تا کارشناس‌های ما در اسرع وقت به سوال‌های شما درباره دستور پخت میگو پاسخ بدهند.همچنین برای مشاهده سایر دستورهای آشپزی علاوه به مجله آلس پایس می‌توانید به صفحه اینستاگرام و کانال آپارات آلس پایس مراجعه کنید.

0/5 (0 نظر)
4
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

4 دیدگاه
  • مهرنوش صادقی مهرنوش صادقی
    2019/10/05 | 00:23

    طرز تهیه میگو سوخاری خیلی جامع و کامل بود استفاده کردم و خوشبختانه خیلی هم غذا خوب شد فقط آلس پایس رو سخت پیدا کردم

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/10/05 | 10:04

      سپاسگذاریم از دیدگاه مثبت شما.
      به صفحه اینستاگرام آلس پایس مراجعه کنید و در قسمت هایلایت لیست فروشگاه هایی که محصولات آلس پایس را عرضه میکنند مشاهده کنید.
      همچنین میتوانید خرید انلاین چاشنی آلس پایس از دیجی کالا انجام دهید

  • کیمیا کیمیا
    2019/10/04 | 22:45

    سپاس از گذاشتن دستور پخت میگو سوخاری، عالی و کامل ?

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/10/05 | 09:29

      سپاس از دیدگاه و حسن تعریف شما.

تماس با واحد فروش