طرز تهیه ماهی کباب و روش تضمینی از بین بردن بوی ماهی

طرز تهیه ماهی کباب رولی پیش رو آموزش یک روش جذاب برای طبخ فیله ماهی قزل آلا (قزل آلا کباب)، یا تهیه کباب ماهی شیر خوشمزه با طعم ایرانی است. البته این آموزش در طرز کباب کردن فیله ماهی سالمون و همچنین کباب ماهی کپور هم قابل استفاده است. ماهی کبابی به عنوان یک غذای دریایی سرشار از مواد مغذی و پروتئین است. برخی به خاطر بوی بد ماهی و همچنین دردسر‌های طرز تهیه ماهی کباب از خیر درست کردن ماهی کباب در خانه می‌گذرند. با طرز تهیه آسان و تصویری ماهی کبابی با استفاده از چاشنی ماهی آلس پایس هم روش تضمینی از بین بردن بوی ماهی را می آموزید و هم یک ماهی کباب خوشمزه نوش جان می کنید آن هم با کمترین زحمت و بدون صرف وقت زیاد برای مرینیت کردن ماهی !!

مواد لازم طرز تهیه ماهی کباب با سیخ برای دو نفر

  • فیله ماهی: به مقدار لازم (ماهی شیر، ماهی قزل آلا، ماهی سالمون یا ماهی کپور فرقی نمی کند)
  • چاشنی ماهی آلس پایس : ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری به ازای هر کیلوگرم گوشت ماهی

طرز تهیه ماهی کباب رولی روی منقل به سبک رستورانی

۱- فیله های ماهی را نواری برش دهید

در طرز تهیه ماهی کباب رولی ابتدا بایستی فیله‌های ماهی را بشویید. سپس برای اینکه بشود فیله ماهی را جهت سیخ زدن رول کرد باید فیله ماهی را به صورت نوار‌های دراز و نازک برش دهید. از آنجاییکه که ماهی کباب رولی یک غذای مجلسی و مناسب مهمانی هاست خوبست برای حفظ زیبایی ظاهری ماهی کباب شده ، همه نوار‌ها به یک اندازه برش خورده و اصطلاحا آرایش شوند.

برش فیله ماهی

نکته: یک راه ساده برای تشخیص تازه بودن گوشت ماهی آنست که هنگام خرید با انگشت خود روی آن فشار دهید در صورتی که گودی روی گوشت باقی نماند یعنی گوشت ماهی تازه است!

۲- مزه دار کردن ماهی به سبک شمالی ها و جنوبی ها

حتما شما هم از بوی زهم ماهی خوشتان نمی‌آید و اصلا دوست ندارید ماهی ایکه با کلی زحمت طبخ می کنید بوی بدی داشته باشد. پس پیشنهاد می کنیم سراغ روش‌های معمول و قدیمی برای مرینیت (marinade) کردن ماهی نروید. در روش‌های سنتی معمولا برای از بین بردن بوی ماهی علاوه بر اینکه چندین ساعت وقت باید صرف شود بایستی کلی ادویه و سبزیجات معطر مثل پودر پاپریکا، گلپر خشک، زرد چوبه، پودر سیر، زعفران، پیاز، آب لیمو به کار ببرید. نهایتا با این همه دردسر احتمالا خیلی‌ها از درست کردن ماهی در خانه که جزو سالم ترین خوراکی‌هاست صرفنظر خواهند کرد. پیشنهاد ما به شما استفاده از چاشنی ماهی بندری آلس پایس و چاشنی ماهی گیلکی آلس پایس است. چرا که این چاشنی‌ها حاوی سبزیجات معطر و بومی ایران بوده و مخصوص مزه دار کردن ماهی و از بین بردن بوی ماهی هستند. علاوه بر این‌ها به شما کمک می کنند تا خیلی سریع و راحت ماهی درست کنید. ازین چاشنی‌ها همچنین می توانید در طرز تهیه کباب کوبیده ماهی هم استفاده نمائید.

طعم دار کردن ماهی و از بین بردن بوی بد ماهی با آلس پایس

برای مزه دار کردم ماهی فقط کافیست ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری از چاشنی دلخواه آلس پایس را به هر کیلوگرم گوشت ماهی اضافه کنید.

بعد از اینکه به دلخواه و به مقدار لازم از چاشنی ماهی بندری آلس پایس یا چاشنی ماهی گیلکی برای طعم دار کردن ماهی استفاده کردید حال با قاشق یا دست سعی کنید که این چاشنی را به همه جای سطح گوشت ماهی برسانید تا تمام گوشت ماهی مرینیت شده و بوی زهم ماهی کاملا از بین برود.

۳- چگونه ماهی کباب رولی را به سیخ بکشیم؟

نوار‌های فیله ماهی را همانند تصویر زیر اصطلاحا رول یا لوله کنید.

رول کردن فیله های ماهی

در هر سیخ کباب ۴ الی ۵ رول ماهی قرار دهید.

۴- چگونه ماهی را کباب کنیم ؟ فوت و فن کباب کردن ماهی روی منقل و زغال

ماهی کباب را در فر هم می توان تهیه کرد اما ما برای خوشمزه تر شدن پیشنهاد می کنیم حتما ماهی را به صورت سنتی روی منقل زغال کباب کنید. برای اینکه گوشت ماهی خوب کباب شده و اصطلاحا مغز پخت شود طوریکه روی آن هم نسوزد بایستی یک سری نکات ریز را مورد توچه قرار دهید :

  1. از آنجایی که گوشت ماهی لطیف است و زود می‌سوزد نباید مثل طرز تهیه کباب گوشت‌های دیگر به صورت مرتب باد زده شود بلکه فقط کافیست همان ابتدای کار ذغال‌ها را کاملا سرخ یا چاق کنید و در سرتاسر منقل به صورت یکدست ذغال‌های سرخ را پخش کنید تا رول‌های ماهی خوب مغز پخت و کباب شوند.
  2. حداقل فاصله بین ماهی و زغال ۴چهار انگشت باشد.
  3. برای ماهی‌هایی که چربی زیادی دارند فاصله بین ذغال و ماهی باید بیشتر باشد.
  4. وقتی سیخ‌های ماهی روی منقل رفت حتما هر چند دقیقه یکبار آن ها را برگردانید.

اگر عاشق غذاهایی که به صورت کبابی تهیه می‌شوند هستید حتما دستور پخت جوجه کباب برگی، کباب کوبیده مرغ و جوجه کباب حلزونی را مطالعه کنید.

ماهی کباب شده آلس پایس

دیدید که خیلی سریع و راحت ماهی کباب رولی شما آماده می شود بدون هیچ گونه بوی بدی. اما اگر مهمان دارید و این غذا را برای مهمانهایتان تهیه می کنید برای تحریک اشتهای مهمان‌هایتان حتما از دورچین‌های مناسب مثل زیتون، سبزیجات، گوجه فرنگی، و … در کنار ماهی کبابی به سبک رستورانی استفاده کنید تا تزیین ماهی کباب عاملی باشد برای افزایش بیشتر اشتهای مهمانهایتان.

فرق طرز تهیه ماهی کبابی شکم پر با دستور پخت حاضر آنست که در ماهی شکم پر از ماهی درسته به همراه مواد میانی دلخواه برای پر کردن داخل شکم ماهی استفاده می شود و نحوه طعم دار کردن . کباب کردن آن فرقی با دستور پخت حاضر ندارد.

آموزش‌های آشپزی آلس پایس را می‌توانید علاوه بر مجله آلس پایس در کانال آپارات آلس پایس و صفحه اینستاگرام آلس پایس دنبال کنید.

0/5 (0 نظر)
4
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

4 دیدگاه
  • فرزانه فرزانه
    2019/10/05 | 00:28

    سلام.
    طرز تهیه ماهی کباب بسیار خوب بود مخصوصا روش از بین بردن بوی ماهی مشکلی که اکثرا واسه ماهی داریم

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/10/05 | 10:11

      سلام وقت شما بخیر.
      یکی از مشکلاتی که در تهیه ماهی وجود دارد این است که معمولا ماهی که به دست مصرف کننده میرسد مدت زمانی زیادی از صید آن گذشته است و ماهی بوی بدی میگیرید. در نتیجه ممکن است مصرف این گوشت که خاصیت های زیادی هم دارد در سبد غذایی خانواده ها کمتر دیده شود. اما با چاشنی آلس پایس علاوه بر اینکه این بوی بد از بین میرود، ماهی نیز طعم دار و خوشمزه میشود.

  • سهیلا سهیلا
    2019/10/04 | 22:59

    ممنون با این دستور پخت ماهی کباب در کنار چاشنی هاتون واقعا بوی بد ماهی از بین رفت

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/10/05 | 09:46

      سپاس از دیدگاه شما . خوشحالیم که مورد رضایت شما کاربر عزیز بوده

تماس با واحد فروش