طرز تهیه ماهی بندری در فر : ماهی کباب خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه ماهی روش‌های زیادی دارد که می‌توان به روش تهیه ماهی در فر، طرز تهیه ماهی به صورت کبابی و طرز تهیه ماهی سرخ شده اشاره کرد. ماهی به عنوان یک غذایی دریایی، سرشار از مواد مغذی و پروتئین است که متاسفانه برخی به خاطر بوی بد ماهی و دردسر‌های پخت ماهی از خیر درست کردن ماهی در خانه می‌گذرند! اما با دستور پخت ماهی در فر که در ادامه به صورت تصویری خواهیم گفت علاوه بر آسان کردن تهیه ماهی در خانه، بوی بد ماهی نیز در کمترین زمان از بین می‌رود.

مواد لازم ماهی بندری :

  • ماهی قزل آلا : یک عدد
  • روغن : به میزان لازم
  • فویل :به اندازه ماهی مورد نظر
  • چاشنی ماهی بندری آلس پایس : ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری به ازای هر کیلوگرم گوشت ماهی

طرز تهیه ماهی در فر خوشمزه دو نفره

برای اینکه یک ماهی خوب و سالم برای خانواده خود بپزید ابتدا باید مطمئن شوید ماهی خریداری شده تازه و سالم است. برای اینکار با انگشت خود روی گوشت ماهی فشار دهید. در صورتی که گودی رو گوشت باقی نماند یعنی ماهی که خریداری کرده اید تازه است.

تمیز کردن ماهی

ماهی را پاک کرده و داخل شکم ماهی را خوب تمیز کنید. می‌توانید سر ماهی را جدا کنید اما اگر می‌خواهید ماهی مجلسی درست کنید بهتر است ماهی به صورت کامل باشد.

مزه دار کردن ماهی و از بین بردن بوی بد آن

طرز تهیه ماهی نیز مثل طرز تهیه جوجه کباب نیازمند مرینیت کردن گوشت است و باید برای از بین بردن بوی بد و زهم آن از ادویه های مختلف و سبزیجات معطر استفاده کرد. که می‌توان به پودر پاپریکا، گلپر خشک، زرد چوبه، پودر سیر، زعفران، پیاز و آب لیمو اشاره کرد. اما این راهکار برای مرینیت کردن ماهی و از بین بردن بوی نامطبوع سخت و نیازمند چندین ساعت زمان است. و خیلی از خانم های خانه دار معمولا به همین علت از درست کردن ماهی در خانه صرف نظر می‌کنند. با وجود چنین شرایطی ما به شما چاشنی طبیعی ماهی بندری آلس پایس را پیشنهاد می‌دهیم. این چاشنی ایرانی حاوی سبزیجات معطر و ادویه‌های بومی ایران است.

فقط کافیست ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری از چاشنی به ازای هر کیلوگرم بر روی گوشت ماهی ریخته و حداقل ۳ دقیقه صبر کنید.

مزه دار کردن ماهی، مرینیت ماهی با چاشنی بندری آلس پایس

همانند تصویر بالا یک قاشق غذا خوری چاشنی بندری داخل ماهی ریخته و ان را کاملا آغشته کنید. سپس چند برش عمیق روی ماهی بزنید و چاشنی را در برش‌هایی که زدید بریزید.

چگونه ماهی را برای پختن در فر آماده کنیم ؟

مقداری روغن روی ماهی ریخته و همانند تصویر برای اینکه ماهی در فر خوب پخته شود آن را در فویل بپیچید. سپس ماهی را در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۶۰ دقیقه قرار دهید.

پیچیدن ماهی در فویل

بعد از اینکه ماهی را از فر خارج کردید حتما برای تحریک اشتها و سفره آرایی ماهی را با گوجه فرنگی، زیتون، سبزیجات و… تزیین کنید.

ماهی بندری در فر آلس پایس

آموزش‌های آشپزی آلس پایس را می‌توانید علاوه بر مجله آلس پایس در همین وبلاگ، در کانال آپارات آلس پایس و صفحه اینستاگرام آلس پایس دنبال کنید.

0/5 (0 نظر)
4
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

4 دیدگاه
  • پریا محمدی پریا محمدی
    2019/10/05 | 00:29

    ممنون از آلس پایس
    طرز تهیه ماهی بندری تون حرف نداشت

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/10/05 | 10:12

      سپاس از شما کاربر گرامی.
      از اینکه این دستور پخت ماهی مورد رضایت قرار گرفته خرسندیم. حتما در کنار خانواده نوش جان کنید

  • هدیه هدیه
    2019/10/04 | 23:01

    عکسش که خوشمزه و هوس انگیزه
    حتما طرز تهیه ماهی بندری تون رو امتحان می کنم

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/10/05 | 09:48

      سپاس از نگاه زیباتون.
      منتظریم که تجربه تهیه ماهی در فر با چاشنی آلس پایس را با ما به اشتراک بگذارید.

تماس با واحد فروش