طرز تهیه فتوچینی آشیانه‌ای آلفردو با مرغ و قارچ صفر تا صد تصویری

قبل از اینکه بخواهیم طرز تهیه «فتوچینی» مرغ و قارچ را آموزش دهیم باید خدمت آن دسته از عزیزان که نمی‌دانند فتوچینی چیست بگوییم که «فتوچینی» یک پاستای ایتالیایی خوشمزه و مجلسی است. فتوچینی آلفردو (Fettuccine) به معنای «روبان‌های کوچک» غذایی است که با «ماکارونی آشیانه‌ای» تهیه می‌شود. ماکارونی آشیانه ای یک نوع پاستا است که به شکل نوارهای صاف و ضخیم و از ترکیب آرد و تخم مرغ و.. درست می‌شود. فتوچینی در رم ایتالیا جز غذاهای محبوب و پر طرفدار است که به خاطر خوشمزگی و لذیذ بودن آن امروز در اکثر کشور‌های دنیا تهیه و سرو می‌شود. فیلم طرز تهیه فتوچینی مرغ و قارچ آلفردو بالا به صورت خلاصه دستور پخت ماکارونی آشیانه ای با مرغ مجلسی را آموزش داده است اما در ادامه به صورت مرحله به مرحله و کامل طرز تهیه فتوچینی با مرغ و قارچ را برای شما عزیزان آموزش می‌دهیم.

مواد لازم فتوچینی آلفردو مرغ و قارچ:

  • ‌سینه مرغ : ۱ عدد
  • قارچ : ۵ عدد
  • پیاز : ۱ عدد
  • سیر : ۱ حبه ‌
  • ‌‌‌خامه : نصف لیوان
  • شیر : ۱ لیوان ‌
  • ‌‌‌جعفری و پنیر پارمسان : به میزان لازم
  • پاستا آشیانه‌ای : ۴ عدد
  •  چاشنی آلس پایس : ۲ الی ۳ قاشق غذا خوری به ازای هر کیلو گرم گوشت مرغ

با طرز تهیه فتوچینی آشیانه‌ای با مرغ آلس پایس عطر و بوی سبزیجات دزفولی را به خانه بیاورید‌!

پختن ماکارونی آشیانه‌ای

در دستور پخت فتوچینی ابتدا باید پاستا آشیانه‌ای یا همان ماکارونی آشیانه‌ای‌ها را در آب جوش بپزید (ماکارونی آشیانه‌ای یک فرم جذاب از ماکارونی یا پاستا است). ۴ عدد ماکارونی آشیانه ای را به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن، به مدت ۲۰ دقیقه در آب بپزید. فراموش نکنید هنگامی که آب در حال جوشیدن است ماکارونی آشیانه‌ای شکل را به همراه کمی نمک به آب اضافه کنید. و در هنگام پختن در ظرف را نبندید چون باعث می‌شود فتوچینی مرغ و قارچ خمیر شود.

پختن ماکارونی آشیانه ای

در این فاصله که پاستا آشیانه ای در حال پختن است، یک عدد پیاز خلالی شده را در تابه تفت دهید. سپس یک عدد سینه مرغ را را که به صورت نواری برش داده شده است به تابه اضافه کنید.

مرحله پختن مرغ

چه جوری فتوچینی خوشمزه و خوش عطری داشته باشیم ؟

معمولا برای اینکه فتوچینی مزه دار شود از ادویه‌هایی مثل پودر آویشن، پودر سیر، نمک و فلفل در غذا استفاده می‌کنند. ولی ما در این طرز تهیه فتوچینی با مرغ و قارچ از چاشنی دزفولی آلس پایس استفاده کردیم و به شما هم پیشنهاد می‌دهیم که از این چاشنی طبیعی برای خوشمزه کردن فتوچینی استفاده کنید. این چاشنی حاوی سبزیجات معطر و ادویه‌های بومی دزفول ایران است.

برای آشنایی بیشتر با این محصول به صفحه چاشنی دزفولی آلس پایس مراجعه کنید.

طعم دار کردن فتوچینی مرغ و قارچ با چاشنی دزفولی آلس پایس

با اضافه کردن یک قاشق غذا خوری چاشنی دزفولی دیگر نیاز به اضافه کردن ادویه خاصی به فتوچینی مرغ و قارچ نیست.

طرز تهیه سس آلفردو برای فتوچینی مرغ و قارچ آلس پایس

یک حبه سیر خرد شده به همراه ۵ عدد قارچ خرد شده به مواد قبلی در ماهیتابه اضافه کنید. و چند دقیقه زیر حرارت این مواد را تفت دهید. نصف لیوان خامه، مقداری جعفری، یک لیوان شیر (به دمای اتاق رسیده) و به میزان دلخواه پنیر پارمیسان به ماهیتابه اضافه کنید.

بعد از اینکه ماکارونی آشیانه ای پخته شد آن را آبکش کنید. و ماکارونی را در ظرفی ریخته و موادی که در تابه درست کرده اید را روی آن بریزید. برای زیبایی روی غذا می‌توانید مقداری سبزی جعفری ریز شده روی فتوچینی بریزید.

فتوچینی آشیانه‌ای آلفردو با مرغ و قارچ مجلسی آلس پایس

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین بار این غذای خوشمزه یعنی فتوچینی را یک رستوران دار در شهر رم به نام آلفردو تهیه کرده و امروزه در سراسر دنیا تهیه و سرو می‌شود.

در این مطلب طرز تهیه فتوچینی مرغ و قارچ با سس آلفردو مجلسی که با ماکارونی آشیانه‌ای تهیه می‌شود را خواندید. امیدواریم این غذای ایتالیایی خوشمزه را در خانه با چاشنی آلس پایس تهیه کنید و لذت ببرید. در صورتی که در دستور پخت فتوچینی با مرغ سوالی برایتان پیش آمد حتما آن را در قسمت دیدگاه‌ها برای ما ارسال کنید تا کارشناس‌های ما در اسرع وقت به سوال‌های شما درباره دستور پخت فتوچینی آلفردو پاسخ بدهند. همچنین برای مشاهده سایر دستورهای آشپزی علاوه به مجله آلس پایس می‌توانید به صفحه اینستاگرام و کانال آپارات آلس پایس مراجعه کنید.

0/5 (0 نظر)
2
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

2 دیدگاه
  • مژده مژده
    2020/02/01 | 09:29

    با دستور تهیه ی فتوچینی ای که گذاشتین وسوسه شدم امتحانش کنم

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2020/02/01 | 09:50

      سپاس از دیدگاه شما دوست عزیز. خوشحالیم که این رسپی مورد استقبال شما قرار گرفته است.

تماس با واحد فروش