راتا مرغ آلس پایس: بهترین فینگر فود برای جشن تولد

راتا مرغ یک انتخاب عالی برای کسانیست که به‌‌دنبال غذایی مناسب برای مراسم‌ها و جشن‌های تولد هستند. طرز تهیه راتای مرغ یا کاناپه شبیه به دستور پخت سالاد الویه است. با این تفاوت که مواد سالاد الویه بر روی نان تست برش خورده قرار می‌گیرد. راتا یک فینگر فود خوشمزه است که انواع مختلفی مثل راتا مرغ و گردو، راتا مرغ و هویج، راتا مرغ و قارچ، راتا ژامبون و راتا سبزیجات دارد. طرز تهیه انواع راتا یکسان است فقط کافیست مواد اولیه آن را تغییر دهید. با ما همراه باشید تا آموزش تصویری به همراه فیلم طرز تهیه راتای مرغ مجلسی را یاد بگیرید.

مواد لازم راتا مرغ و سیب زمینی:

  • سینه مرغ : یک عدد
  • سیب زمینی : یک عدد متوسط
  • خیار شور : ۵ عدد
  • سیر : یک حبه
  • سس مایونز : ۳ قاشق غذا خوری
  • پنیر خامه‌ای : ۱۰۰ گرم
  • نان تست : یک بسته
  • چاشنی مرغ آلس پایس : ۴ قاشق غذا خوری

طرز تهیه راتا مرغ فینگر فود مجلسی

دستور پخت راتا مرغ بسیار راحت است. اگر طرز تهیه سالاد الویه را بدانید تقریبا نصف بیشتر راه را رفته‌اید و طرز تهیه راتا مرغ مثل آب خوردن برایتان می‌شود.

۱- ابتدا یک عدد سینه مرغ را به روش اصولی خرد کردن مرغ برش داده یا فیله آماده مرغ را تهیه کنید. سپس گوشت مرغ را بدون اینکه چیزی به آن بزنید آبپز کنید. بعد از پخته شدن گوشت سینه مرغ، آن را به صورت ساطوری و یا خیلی ریز ریش ریش کنید.

در طرز تهیه راتا مرغ معمولا برای مزه دار کردن و از بین بردن بوی زهم مرغ هنگامی که می‌خواهند گوشت مرغ را آبپز کنند؛ آن را به همراه زردچوبه، فلفل، روغن، نمک یا سیر در آب می‌پزند. اما با روش جایگزین و بهتری که در ادامه خواهیم گفت دیگر نیازی به این کار نیست.

۲- یک عدد سیب زمینی متوسط را آبپز کنید. سپس آن را پوره کنید تا ریز شود.

۳- پنج عدد خیار شور و یک حبه سیر را رنده کنید.

۴- حال همه مواد پخته شده و ریز شده بالا را در ظرف گود مانند به همراه ۳ قاشق غذاخوری سس مایونز و ۱۰۰ گرم پنیر خامه‌ای ریخته و مخلوط کنید.

مواد اولیه راتا مرغ

خوشمزه و رنگی کردن راتا مرغ

از آنجایی که راتای مرغ به خاطر ظاهر زیبا و فانتزی یک فینگر فود مجلسی و مناسب جشن های تولد است معمولا در طرز تهیه راتا مرغ آن را در چند رنگ مختلف درست می‌کنند. و برای رنگی کردن راتای مرغ از آب لبو ( که به راتا مرغ لبو معروف است ) یا از پودر پسته برای سبز کردن راتا استفاده می‌کنند. برخی دیگر نیز از رنگ‌های خوراکی مصنوعی برای رنگی کردن راتا مرغ بهره می‌برند. اما تیم آشپزی ما برای شما یه پیشنهاد ویژه در نظر گرفته است. با چاشنی‌های آلس پایس علاوه بر اینکه می‌شود راتا را در رنگ‌های مختلف تهیه کرد، این فینگر فود را نیز می‌توان خوشمزه تر و با طعم متفاوت تجربه کرد.

برای آشنایی بیشتر با این محصول طبیعی و ایرانی به صفحه چاشنی آلس پایس مراجعه کنید.

۵- مواد مخلوط شده را به چهار قسمت تقسیم کنید. به هر قسمت یک قاشق غذاخوری چاشنی مورد علاقه خود را اضافه کنید. سپس آن را کاملا مخلوط کنید.

خوشمزه و رنگی کردن

آموزش تصویری قالب زدن راتا یا کاناپه

در طرز تهیه راتا مرغ رعایت مسائل بهداشتی مهم است. برای اینکار ابتدا یه نایلون تمیز روی میز کار خود باز کنید. سپس نان‌های تست را با قالب‌های فلزی در شکل‌های مختلف مانند ستاره یا قلب و.. در آورید. حال مواد اولیه مخلوط شده را داخل قالب ریخته و سپس همانند تصویر زیر و فیلم طرز تهیه راتا مرغ که در ابتدای مطلب مشاهده کردید، نان تست برش داده شده‌ی همان قالب را روی مواد قرار دهید. در آخر آن را برگردانید تا نان تست زیر مواد اولیه قرار بگیرد.

مرحله قالب زدن کاناپه

تزیین کاناپه الویه

برای تزیین راتا مرغ به دلخواه می‌توانید از پنیر ورقه ای رنگی، گوجه گیلاسی، و سبزیجاتی مثل شوید و جعفری استفاده کنید تا زیبایی ظاهر کاناپه الویه دوچندان شود. راتا یا کاناپه را با قالب‌های متنوع برش دهید و در یک سینی زیبا سرو کنید.

راتا مرغ سیب زمینی آلس پایس

سایر آموزش‌های آشپزی آلس پایس را می‌توانید علاوه بر مجله آلس پایس در کانال آپارات آلس پایس و صفحه اینستاگرام آلس پایس دنبال کنید.

3/5 (1 نظر)
2
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

2 دیدگاه
  • عسل عسل
    2020/02/01 | 09:37

    ممنون از طرز تهیه ی راتا که آموزش دادین
    برای تولد پسرم درست کردم، خیلی مورد استقبال قرار گرفت

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2020/02/01 | 10:26

      خواهش میکنم دوست عزیز.
      ممنون بابت اعتمادی که به محصولات آلس پایس داشتید و این فینگر فود رو در مراسم خود تهیه کردید.

تماس با واحد فروش