طرز تهیه خورشت داوود پاشا | غذای محبوب ، مجلسی و سنتی ترکیه

طرز تهیه خورشت داوود پاشا | غذای محبوب ، مجلسی و سنتی ترکیه
طرز تهیه خورشت داوود پاشا | غذای محبوب ، مجلسی و سنتی ترکیه

خورشت داوود پاشا

داوود پاشا غذای معروف کشور ترکیه که توسط شخصی به نام داوود پاشا ابداع شده و مورد استقبال مردم ترکیه قرار گرفته اخیرا به دلیل شباهت زیادی که به خورشت فسنجان ما دارد طرفدار های زیادی در کشور ما نیز پیدا کرده است . این خورشت خوشمزه مجلسی می تواند با هزینه کمتری نسبت به تهیه فسنجان تشریفات لازم برای سفره مجالس شما را فراهم آورد .

⏰ مدت زمان آماده سازی : حدود ۶۰ دقیقه
⏰ مدت زمان پخت : حدود ۴۵ دقیقه

خورشت داوود پاشا

مواد لازم جهت تهیه خورشت داوود پاشا

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
نعناع خرد شده ( یا نعناع خشک ) ۱ قاشق غذاخوری
آب ۱ لیوان
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی
طعم انار آلس پایس دو قاشق چای غذا خوری

مرحله اول : ابتدا یکی از پیاز ها را با رنده ریز رنده می کنیم و آب اضافه آن را به خوبی می گیریم و داخل ظرف مناسبی با نمک ، فلفل ، زردچوبه به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم : سپس گوشت چرخ کرده را به مخلوط پیاز و ادویه جاتمان اضافه و مخلوط می کنیم و حدود ده دقیقه ورز می دهیم تا علاوه بر مخلوط شدن بوی گوشت کامل گرفته شود.

مرحله سوم : کمی از مواد آماده شده را به اندازه گردو برداشته و اصطلاحا قلقلی می کنیم و داخل ظرف بزرگی مانند سینی قرار می دهیم تا گوشت های قلقلی مان روی هم قرار نگیرد . زمانی که تمام مواد آماده شده را قلقلی کردیم روی آن را با سلفون می پوشانیم و حدود یک ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا حین پخت گوشت های قلقلی مان فرم خود را از دست ندهد .

تا زمانی که گوشت ها داخل یخچال استراحت می کنند به سراغ تهیه سایر مواد می رویم .

مرحله چهارم : یک عدد پیاز باقی مانده دیگرمان را بصورت نگینی خرد و کمی داخل تابه تفت می دهیم تا کمی طلایی شود حال نوبت به آن رسیده تا به میزان لازم نمک ، فلفل و زرد چوبه به آن اضافه و مخلوط کنیم . حال طعم انار آلس پایس و نعناع خشک یا تازه را اضافه کرده و کمی همراه پیازمان تفت می دهیم و به آن آب اضافه می کنیم اجازه می دهیم تا کمی غلیظ شود.

مرحله پنجم : پس از گذشت یک ساعت گوشت های قلقلی مان را از یخچال خارج کرده و داخل تابه کمی تفت می دهیم و پس از اینکه به اندازه نیاز تفت داده شد به مخلوط تغلیظ شده و آماده مان می افزاییم .

  • شعله  گاز را کم کنید . درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید گوشت قلقلی ها کاملا مغز پخت شود . می توانید برای تست پخته شدن آن از خلال دندان استفاده کنید.

تست پخت گوشت در خورشت

  • در نهایت خورشت داوود پاشای شما آماده است داخل ظرف مناسب سرو کنید .
  • برای تزیین آن می توانید از کمی نعنای خرد شده یا هر سبزی معطر مورد علاقه خود استفاده کنید .
  • در صورت تمایل از پودر گردو برای طعم مطلوب تر خورشت استفاده کنید .

نوش جان

آشنایی با طعم انار آلس پایس

انار یکی از میوه های اصیل ایرانی می باشد که بدلیل داشتن طعم و مزه بخصوصش طرفداران زیادی دارد. این میوه برای بسیاری از مصارف، خوراکی، قنادی و آب میوه گیری مصرف دارد.از ویژگی‌های مهم طعم‌های آلس پایس کیفیت بالا، همخوانی با ذائقه و فرهنگ اصیل ایرانی و نیز استفاده‌ی آسان از آن‌هاست.
باید اشاره کنیم مراحل تهیه و فرآوری طعم های میوه ای آلس پایس بدون هیچ­گونه اسانس و افزودنی به صورت کاملا ارگانیک انجام شده و دارای تاییدیه وزارت بهداشت است و در ازوان g50 ، ۲۵۰g و یک کیلویی

 

میزان مصرف:

میزان مصرف پیشنهادی که برای این محصول در نظر گرفته شده است، ۳-۱ گرم در هر کیلوگرم می‌باشد. با قطعیت می‌توان گفت که این محصول از نظر طعم‌دهی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این طعم‌ها ضمن پایین بودن دوز مصرفی که دارند، دارای مقاومت بالا در برابر حرارت نیز می‌باشند.

ما در ماگنولیا مجموعه طعمی متنوعی را در فرم های مایع و پودری برای صنایعی از قبیل شیرینی و شکلات، گوشت، لبنیات، نوشیدنی، اسنک و… تولید کرده و در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم.

برای تهیه طعم‌‌ها و چاشنی های آلس پایس اینجا کلیک کنید.

0/5 (0 نظر)
0
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

تماس با واحد فروش