جوجه کباب کتف آبنباتی : سفر به دوران کودکی به سرعت آلس پایس

جوجه کباب کتف آبنباتی یک آموزش خاص دیگر برای طرز تهیه جوجه کباب کتف (جوجه کباب با استخوان) است. در این روش کتف مرغ قبل از جوجه کباب شدن به شکل آب نبات برش زده می‌شود. طرز تهیه کتف کبابی پیش رو برگفته از روش جوجه کباب زدن توسط جواد جوادی است که روش بسیار جالبی را در طرز تهیه کتف و بال کبابی ابداع کرده است. با این جوجه کباب مخصوص، کودکان را به جوجه کباب علاقه مند کنید.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب کتف آبنباتی

  • کتف مرغ: به مقدار لازم
  • چاشنی جوجه کباب آلس پایس: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری به ازای هر کیلوگرم کتف مرغ
  • گوجه فرنگی، فلفل شمشیری، و سایر موارد دور بشقابی: به دلخواه و به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب کتف آبنباتی

۱- چگونه کتف مرغ را به شکل آبنبات در آوریم ؟

کتف آبنباتی شده برای تهیه جوجه کباب آبنباتی

قسمت انتهایی کتف مرغ که پوست به استخوان چسبیده است را با چاقوی تیز دور تا دور ببرید. سپس استخوان کتف را با یک دست گرفته و با دست دیگر از برشی که ایجاد کرده اید گوشت و پوست را کاملا به سمت قسمت بزرگتر کتف مرغ بکشید تا به شکل آبنبات چوبی در آید.

نحوه برش کتف مرغ

۲- چگونه کتف آبنباتی را مزه دار کنیم ؟

کتف های آبنباتی شده را با چاشنی جوجه کباب آلس پایس مزه دار کنید. همانطور که در پست‌های دیگر آموزش جوجه کباب گفتیم، با توجه به اینکه کتف و بال مرغ نسبت به سایر قسمت های مرغ بوی زهم بیشتری دارد، چاشنی جوجه کباب آلس پایس بهترین گزینه برای رفع آن و تهیه یک جوجه کباب مجلسی خوشمزه است. برای هر کیلوگرم گوشت مرغ دو تا سه قاشق غذاخوری چاشنی جوجه کباب آلس پایس کافی است.

مزه دار کردن کتف مرغ برای تهیه جوجه کباب کتف آبنباتی

۳- طبخ جوجه کباب کتف آبنباتی

ابتدا کتف ها را مطابق ویدئو از قسمت گوشتی آن سیخ می‌زنیم. بعد از آماده شدن منقل و سرخ شدن ذغال‌ها سیخ‌های جوجه کباب کتف آبنباتی را روی آن قرار می دهیم. حتما سیخ‌ها را به صورت مداوم بچرخانید تا تمام گوشت کتف مرغ به صورت کامل پخته شود.

گارنیش یا دورچین غذا به معنای تزئینات اطراف غذای اصلی در بشقاب است. تزیین غذا از عوامل مهم تحریک اشتها و زیباتر کردن سفره غذا است. پس اگر کودکان بد غذا دارید حتما از تکنیک تزیین غذا برای آنها استفاده کنید. وقتی شما غذاها را به شکل‌های فانتری و زیبا تزیین کنید می‌توانید به راحتی کودکان خود را سر میز غذا بیاورید.

جوجه کباب کتف آبنباتی آلس پایس

جوجه کباب کتف آبنباتی به عنوان یک جوجه کباب با استخوان به علت جذابیت ظاهری برای مراسم‌هایی که نیاز به غذای شیک و مجلسی هست، و نیز خانواده‌هاییکه فرزندان آن‌ها تمایلی به خوردن جوجه کباب‌های ساده و تکراری ندارند توصیه می‌شود.

حتما این جوجه کباب خوشمزه را درست کنید و تجربه تهیه جوجه کباب با چاشنی آلس پایس را در بخش دیدگاه و نظرات با ما در جریان بگذارید.

این مطالب را هم حتما بخوانید:

جوجه کباب برگی و طرز تهیه جوجه کباب رستورانی آلس پایس را نادیده نگیرید

جوجه کباب کتف دلباز مغز پخت و خوشمزه در ۳ دقیقه

 

آموزش‌های آشپزی آلس پایس را می‌توانید علاوه بر بلاگ آلس پایس در کانال آپارات آلس پایس و صفحه اینستاگرام آلس پایس دنبال کنید.

0/5 (0 نظر)
2
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

2 دیدگاه
  • مریم مریم
    2019/07/21 | 23:31

    این غذا با چاشنی شما درست کردم خیلی خوشمزه شده بود،خسته نباشید

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/07/22 | 09:14

      رضایت شما باعث افتخار ماست .

تماس با واحد فروش