طرز تهیه بیف استراگانف؛ این غذای روسی و فوت و فن تهیه آن را بیاموزید!

بسیاری از انواع غذاهایی که متعلق به سایر کشورها می‌باشد، در بین ایرانیان از محبوبیت زیادی برخوردار است. همچنین در بسیاری از رستوران و کافه‌ها نیز سرو می‌شود. یکی از این غذاهای محبوب بیف استراگانف است. این غذای محبوب و پر طرفدار غذایی روسی بوده که طبخ آن در ایران نیز رایج می‌باشد. بنابراین با مجله آشپزی آلس پایس همراه شوید تا طرز تهیه بیف استروگانف را آموزش ببینید.

مواد لازم برای تهیه بیف استراگانف

گوشت راسته گوساله ۴۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
قارچ ۴۰۰ گرم
روغن به میزان لازم
آرد ۱/۵ قاشق غذاخوری
شیر ۱ لیوان
خامه ۲۰۰ گرم
چاشنی کباب ترش آلس پایس ۲ قاشق غذاخوری

مواد گفته شده قابل تهیه برای ۲ الی ۳ نفر می‌باشد. برای تهیه مقدار بیشتری از بیف استروگانف، با ضرب و تقسیم مواد به یک نسبت یکسان می‌توانید آن را تهیه نمایید.

دستور پخت بیف استراگانف

بیف استروگانف همانند سالاد الویه یک غذای روسی بسیار پر طرفدار است. این غذا برخلاف اسم سختی که دارد، دارای طرز تهیه ساده‌ای است! پس با ما همراه باشید.

مرحله اول

در طرز تهیه بیف استراگانف ابتدا گوشت راسته تهیه شده را به صورت باریک خرد نمایید. پس از آن تکه‌های گوشت را به چاشنی کباب ترش آلس پایس آغشته نمایید. سپس بر روی گوشت‌ها سلفون کشیده و آن را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی مزه دار گردد.

مرحله دوم

در مرحله بعد از تهیه بیف استروگانف پیاز را نیز به صورت باریک و قارچ را در اندازه درشت و به صورت ورقه ورقه خرد نمایید. سپس داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و اجازه دهید کمی داغ شود. وقتی پیاز را تفت دادید، پس از آن گوشت مزه دار شده را نیز به تابه اضافه کنید. درب قابلمه را گذاشته و اجازه دهید گوشت‌ها مقداری پخته شود.

مرحله سوم

در تابه دیگر کمی روغن ریخته و قارچ‌های خرد شده را در آن به خوبی تفت دهید. سپس قارچ‌ را به تابه‌ای که گوشت و پیاز را در آن تفت دادید، اضافه نمایید. مجدد ترکیب تهیه شده برای آماده کردن بیف استروگانف را تفت دهید.

طرز تهیه استیک دودی را با آلس پایس آموزش ببینید و یک طعم فوق العاده را تجربه کنید!

مرحله چهارم

برای افزودن قارچ، ترکیب گوشت و قارچ را کنار زده و وسط ماهیتابه را خالی نمایید. آرد را کمی در بخش خالی تابه تفت دهید و سپس با سایر مواد ترکیب کنید. سپس به مقدار یک لیوان شیر به مخلوط در حال پخت اضافه نمایید. در نهایت خامه را در ظرفی جداگانه با مقدار کمی شیر رقیق کرده و سپس به تابه اضافه کنید. کمی آن را تفت دهید. پس از ۱۰ دقیقه بیف استراگانف آماده سرو است.

برای سرو بیف استراگانف مقداری سیب زمینی را به صورت خلال‌های بسیار نازک برش داده و سرخ نمایید. در هنگام سرو غذا سیب زمینی‌های سرخ شده را بر روی بیف استروگانف ریخته و میل کنید. نوش جان!

فوت و فن تهیه بیف استروگانوف

  • این غذا با استفاده از گوشت مرغ هم قابل تهیه می‌باشد. پس به جای گوشت قرمز، گوشت مرغ را به تکه‌های کوچک خرد کنید. در این صورت یک چیکن استروگانف خوشمزه خواهید داشت.
  • در طرز تهیه بیف استراگانف برای لذیذتر شدن آن می‌توانید مقداری کره نیز درهنگام طبخ گوشت اضافه نمایید.
  • برای تهیه بیف استروگانف از گوشتی استفاده نمایید که فاقد چربی باشد.
  • پس از اضافه کردن گوشت می‌توانید به اندازه ۱ تا ۲ لیوان آب نیز به آن اضافه کنید تا بهتر پخته شود و کاملا نرم گردد.
  • در صورت تمایل می‌توانید به جای خامه سس بشامل تهیه کرده و به غذای خود اضافه نمایید.
  • پیش از خرد کردن گوشت خوب است آن را با بیفتک خوب به خوبی بکوبید و سپس خرد کنید. در این صورت پخت گوشت سریع‌تر خواهد شد.
  • توجه کنید که گوشت مدت طولانی روی شعله قرار نگیرد زیرا سبب سفت شدن آن خواهد شد.
  • در هنگام طبخ گوشت می‌توانید مقداری سس خردل هم به آن اضافه نمایید.
  • به طور معمول بیف استروگانف را در کنار برنج، پاستا و یا سیب زمینی سرخ کرده سرو می‌کنند.

تاریخچه بیف استروگانف

درباره تاریخچه بیف استراگانف تا به حال چیزی شنیده‌اید؟! تاریخچه این غذا به قرن ۱۹ میلادی بازمی‌گردد، که در این زمان خانواده‌های روسی که از رفاه نسبتا بالایی برخوردار بودند از زندگی فرانسوی‌ها، کشوری که مرکز فرهنگ و هنر جهان بود الگو برداری می‌کردند. در همان زمان یک سرآشپز فرانسوی که برای خانواده‌ای اشرافی در سنت پترزبورگ کار می‌کرد، نام کارفرمای سرآشپز، کنت پاول الکساندرویچ استراگانف بود. این سرآشپز با ابداع غذایی با استفاده از تکه‌های گوشت و خامه و قرار دادن نام کارفرمای خود بر روی این غذا آن را به شهرت جهانی رساند. در نهایت طرز تهیه بیف استراگانف در یک کتاب آشپزی به نام “هدیه‌ای برای زنان خانه دار جوان” منتشر شد و در بین مردم در سراسر دنیا محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد.

پیشنهاد می‌کنیم که شما هم غذای انواع کشورها را امتحان کرده و دستور پخت آن را که متناسب با ذائقه و فرهنگ مردم آن کشور است آموزش ببینید. برای مشاهده دستور پخت انواع غذا به اینستاگرام آلس پایس مراجعه کنید.

0/5 (0 نظر)
0
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

تماس با واحد فروش