طرز تهیه خوشمزه‌ترین بورک مرغ ترکیه‌‌ای با طعم ایرانی

بورک مرغ ترکیه‌ ای با طعم ایرانی چاشنی‌های مرغ آلس پایس حتما خوشمزه ترین نوع بورک مرغ ترکیه‌ ای خواهد بود که تا حالا خورده‌اید. اگر باور ندارید حتما با طرز تهیه بورک مرغ ترکیه‌ ای آلس پایس همراه شوید و ببنید که گزافه نگفته‌ایم. بورک ترکیه ای انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می توان بورک مرغ و قارچ ، بورک گوشت و قارچ ، بورک مرغ و سبزیجات ، بورک مرغ و اسفناج ، بورک سیب زمینی و قارچ ، بورک مرغ و ترخون ، و بورک بادمجان و مرغ را نام برد. دستور پختی که در این مطلب آموزش می بینید مربوط به بورک مرغ ترکیه‌ ای با قارچ است. اگر به دنبال یک شام سبک و متفاوت یا یک میان وعده لذیذ خانگی هستید با این آموزش همراه ما باشید تا طرز تهیه بورک مرغ و قارچ با خمیر یوفکا را به صورت تصویری و آسان آموزش ببینید.

مواد لازم بورک مرغ ترکیه‌‌ ای برای دو نفر :

  • خمیر یوفکا : به مقدار لازم
  • پیاز : ۱ عدد بزرگ
  • هویج : ۱ عدد متوسط
  • قارچ : ۱ پیمانه
  • سینه مرغ : ۱ عدد بزرگ
  • پنیر پیتزا : به مقدار لازم
  • چاشنی مرغ آلس پایس : ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ

طرز تهیه خوشمزه ترین بورک مرغ ترکیه‌ ای

برای تهیه بورک مرغ ترکیه‌ ای از گوشت سینه مرغ استفاده کنید چون علاوه برای اینکه چربی کمتری دارد خوشمزه تر هم هست. ابتدا سینه یا فیله مرغ را آب پز کنید و سپس آن را رشته رشته یا اصطلاحا ریش ریش کنید.

۱- آماده کردن مواد داخل بورک مرغ ترکیه‌ ای

  • پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید. سپس هویج را ریز کرده و به پیاز تفت داده شده اضافه کنید.
  • قارچ ها را خرد کرده و به مواد اضافه کنید. فراموش نکنید که قارچ ها را مدت زمان بیشتری تفت دهید چونکه قارچ های خوراکی آب زیادی دارند.
  • تکه های سینه مرغی که از قبل آماده نموده بودید را به سایر  مواد بورک مرغ ترکیه‌ ای اضافه کنید.

۲- طعم دار کردن مواد داخل بورک مرغ ترکیه‌ ای

برای طعم دار کردن مواد بورک مرغ ترکیه‌ ای معمولا از آویشن، زردچوبه، سیر، پاپریکا، نمک و فلفل استفاده می‌کنند. اگر شما هم از مزه های تکراری و یکنواخت غذاها خسته شدید و به دنبال تجربه مزه های جدید هستید؛ پیشنهاد بلامنازع ما به شما چاشنی های مرغ آلس پایس است.

برای آشنایی بیشتر با این محصولات خوشمزه و خوشنام به صفحه اختصاصی معرفی چاشنی آلس پایس مراجعه کنید.

بعد از اضافه کردن مرغ، یک قاشق غذا خوری از طعم دلخواه چاشنی مرغ آلس پایس به مواد داخل بورک مرغ ترکیه ای اضافه کنید و همه مواد را یک دور خوب تفت دهید. ما در این دستور پخت از چاشنی عشایری آلس پایس استفاده کردیم اما شما می‌توانید با توجه به ذائقه و سلیقه دلخواه خود از دیگر چاشنی‌ها برای طعم دار کردن بورک مرغ و قارچ مخصوص استفاده کنید.

طعم دار کردن بورک مرغ با چاشنی عشایری آلس پایس

ذرت پخته شده و فلفل دلمه‌ای خرد شده را به مواد میانی اضافه کنید و تفت دهید.

توجه: از آنجایی که تنوع طرز تهیه بورک مرغ ترکیه‌ ای زیاد است شما می توانید به سلیقه‌ ی خودتان از مواد مختلفی برای داخل بورک استفاده کنید.

۳-  دستور پخت بورک مرغ ترکیه‌ ای با خمیر یوفکا باید باشد یا بورک مرغ با نان لواش هم می شود ؟

خیلی ها به دنبال آن هستند که ببینند طرز تهیه خمیر بورک ترکیه چگونه است ؟ باید بگوییم که آموزش طرز تهیه خمیر بورک ترکیه خود نیازمند یک آموزش مبسوط دیگر است و در این آموزش مجال پرداختن به آن نیست. لذا ما از خمیر آماده یوفکا استفاده خواهیم کرد. خمیر یوفکا خمیری نازک و لطیف است که اصالت ترکیه‌ای دارد و در اکثر غذاهای پرطرفدار این کشور می‌توان ردی از این خمیر را پیدا کرد طوریکه آشپزی با خمیر یوفکا جزئی از آشپزی هایی ترکیه ایهاست. علاوه بر ترکیه شما می توانید آشپزی با خمیر یوفکا را در آشپزی های سایر ملل نیز به وفور مشاهده نمائید چرا که هم طعم خوبی دارد و هم پخت آن راحت است. آشپز‌های آلس پایس نیز از نان یوفکا در دستور پخت بورک مرغ و قارچ بهره بردند تا غذایی خوشمزه و سالم تهیه کنند. اگر نان یا خمیر یوفکا در منزل ندارید می‌توانید به جای آن از نان لواش در طرز تهیه بورک مرغ ترکیه‌ ای استفاده کنید. البته بورک حلزونی با خمیر یوفکا باید باشد چونکه نان بورک حلزونی باید منعطف باشد تا پیچ بخورد.

خمیر نیمه آماده یوفکا را بر روی تخته کار یا میز باز کنید. از آنجایی خمیر یوفکا نازک است و زود پاره می‌شود می توانید از دو ورقه خمیر یوفکا بر روی هم استفاده کنید. ۲ الی ۳ قاشق غذا خوری از مواد بورک را کمی جلوتر از ابتدای خمیر یوفکا و به عرض پخش کنید. مقداری پنیر پیتزا هم روی مواد میانی بریزید. دو طرف نان را به طول، و به اندازه تقریبا ۲ انگشت به داخل و روی مواد تا کنید (برای اینکه مواد به بیرون نریزد) سپس همانند تصویر خمیر یوفکا را تا انتها رول کنید.

مراحل پیچیدن مواد میانی بورک در خمیر یوفکا

۴- طرز تهیه بورک مرغ بدون فر

رول های آماده شده را در روغن مخصوص سرخ کردنی با حرارت بالا سرخ کنید. از آنجاییکه مواد داخل بورک از قبل پخته شده‌اند بنابراین به محض اینکه روی نان سرخ و به رنگ طلایی در‌آمد بورک مرغ و قارچ شما آماده است. بعد از سرخ شدن حتما بورک ها را بر روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن آن ها خوب گرفته شود.

سرخ کردن بورک با خمیر یوفکا

۵- طرز تهیه بورک مرغ و قارچ در فر

اگر با روغن و کلا سرخ کردنی جماعت میانه‌ی خوبی ندارید اشکالی ندارد چرا که بورک را می‌شود در فر نیز طبخ کرد. زرده تخم مرغ را با شیر مخلوط کنید و با برس روی بورک ها بمالید و در فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم شده تقریبا به مدت ۳۰ دقیقه بپزید.

بورک : غذاییکه مناسب تمام وعده‌های غذایی است 

احتمالا تعجب خواهید کرد اگر بگوییم بورک را می توانید در هر وعده غذایی سرو کنید. فقط کافیست مواد میانی بورک را نسبت به وعده غذایی تغییر دهید به طور مثال بهتر است برای صبحانه بورک پنیر؛ برای نهار بورک گوشت و قارچ که سنگین و پر کالریست؛ برای عصرانه بورک سبزیجات؛ و در نهایت برای شام که باید غذای سبک میل کنید بورک مرغ و قارچ را در دستور آشپزی منزلتان قرار دهید.

بورک مرغ و قارچ با خمیر یوفکا آلس پایس

 

از جمله خوراکی‌های دیگری که می‌شود به عنوان میان وعده تهیه نمود و دستور پخت آن‌ها شبیه طرز تهیه بورک مرغ با پنیر پیتزا است می‌توان به سمبوسه مرغ و قارچ و پیراشکی مرغ و قارچ اشاره کرد.

در صورتی که در هر کدام از مراحل طرز تهیه بورک مرغ برایتان سوالی پیش امده

در صورتی که در هر مرحله از طرز تهیه بورک مرغ سوالی در ذهنتان باقی مانده، آن را در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا کارشناس آشپزی آلس پایس شما را راهنمایی کند. همچنین برای مشاهده‌ی سایر دستورالعمل‌های آشپزی می‌توانید به مجله آلس پایس و صفحه اینستاگرام آلس‌پایس مراجعه کنید.

0/5 (0 نظر)
6
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

6 دیدگاه
  • مجتبی مجتبی
    2020/01/27 | 20:54

    بورک مرغ خیلی خوشمزه است پیشنهاد میکنم حتما یه بار درست کنید و نوش جان کنید .تا حالا با چاشنی شنا درست نکردم یه بار حتما تست میکنم

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2020/02/01 | 08:52

      در خوشمزه بودن بورک که شکی نیست!
      حتما با چاشنی آلس پایس تست کنید و تجربه درست کردن این غذای ترکیه ای را با آلس پایس با ما در میان بگذارید.

  • مهدیه سیمرغ مهدیه سیمرغ
    2019/09/06 | 23:36

    قبلا یکبار بورک رو بیرون تو ساندویچی خورده بودم حقیقتش اصلا دوست نداشتم، اما گفتم یه بار خودم درست کنم و با استفاده از بلاگ شما و خوندن طرز تهیه بورک رو درست کردم با همین چاشنی هاتون که واقعا عالی بودن، خیلی عالی شد دستتون درد نکنه حرف ندارین

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/09/07 | 08:35

      سپاس از حسن اعتماد شما به دستور های آشپزی آلس پایس. خیلی خوشحالیم که مورد رضایت شما کاربران عزیز بودیم. هر غذایی که خودتون در منزل تهیه کنید حتما خوشمزه تر میشه تا ساندویچی، مخصوصا اگه با چاشنی آلس پایس باشه

  • mia plays mia plays
    2019/09/06 | 23:33

    واقعا من عاشق این شدم خیلی لذیذه

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/09/07 | 08:29

      سپاس از نگاه زیباتون.

تماس با واحد فروش