توپک مرغ پنیری سوخاری + آموزش تصویری

توپک مرغ پنیری سوخاری غذایی خوشمزه و مجلسی می‌باشد که در دسته دلمه ها و کوفته هاست. طرز تهیه توپک مرغ پنیری بسیار راحت است مخصوصا اگر در دستور پخت آن از چاشنی آلس پایس کمک بگیرید. این توپک را می‌توان به جز غذای اصلی به عنوان فینگر فود نیز در مهمانی و جشن تولد سرو کرد. فیلم طبخ توپک مرغ بالا به صورت خلاصه این فینگر فود خوشمزه را آموزش داده است. اما با ما همراه باشید تا در ادامه طرز تهیه توپک مرغ پنیری سوخاری را مرحله به مرحله و کامل یاد بگیرید. 

مواد لازم توپک مرغ پنیری سوخاری با کنجد برای دو نفر :

  • سینه مرغ : یک عدد
  • پنیر صبحانه : ۱۰۰ گرم
  • پنیر پیتزا : ۱۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای : یک عدد
  • تخم مرغ : دو عدد
  • آرد سفید، پودر سوخاری و کنجد : به میزان لازم
  • چاشنی بندری آلس پایس : نصف قاشق غذا خوری

طرز تهیه توپک مرغ پنیری سوخاری

در دستور پخت توپک مرغ ابتدا باید یک عدد سینه مرغ را برش داده یا از فیله آماده مرغ برای درست کردن توپک مرغ پنیری استفاده کنید.

آموزش خرد کردن مرغ را در صفحه ۸ تکه کردن مرغ مطالعه کنید.

سینه مرغ را بدون اضافه کردن ادویه خاصی در آب بپزید. در ادامه خواهیم گفت چگونه مرغ را مزه دار کنید. مرغ پخته شده را به صورت ساطوری ریز کنید. ۱۰۰ گرم پنیر صبحانه را به همراه یک عدد فلفل دلمه‌ای خرد شده به مرغ اضافه کنید و آن را کاملا مخلوط کنید. دقت کنید پنیر را کم کم اضافه کنید و در صورتی که مایه مخلوط شده شل بود به آن کمی پنیر بیشتر اضافه کنید تا مواد به دست شما نچسبد. در آخر مواد را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا اصطلاحا استراحت کند.

چگونه توپک مرغ پنیری خوشمزه و خوش عطر داشته باشیم؟ 

همانطور که می‌دانید گوشت مرغ بوی زهمی دارد و هنگامی که در غذای خود از مرغ استفاده کنیم این بوی بد همچنان همراه غذاست و ممکن است برای برخی‌ها که حساس هستند بسیار آزار دهنده باشد. برای رفع این مشکل معمولا مرغ را به همراه ادویه هایی مثل زردچوبه، نمک و فلفل در آب می‌پزند. از طرف دیگر برای طعم دار شدن توپک مرغ پنیری سوخاری از سس مایونز، آب لیمو، پیاز، سیر، فلفل و… استفاده می‌کنند. این روش قدیمی برای پختن غذا معمولا هزینه‌بر و وقت‌گیر است. پیشنهاد می‌کنیم از چاشنی بندری آلس پایس در طرز تهیه توپک مرغ پنیری سوخاری استفاده کنید. این چاشنی طبیعی حاوی آب لیمو، پیاز، روغن، زردچوبه، نمک، فلفل و ادویه‌های محلی خوزستان است.

برای اینکه درباره این چاشنی ها بیشتر بدانید به صفحه معرفی چاشنی بندری آلس پایس مراجعه کنید.

به اندازه نصف قاشق غذا خوری چاشنی بندری اضافه کنید و آن را مخلوط کنید. دقت کنید که دیگر نیازی به اضافه کردن هیچ ادویه خاصی مثل نمک و.. نیست.

مرحله توپی کردن توپک مرغ پنیری سوخاری

نحوه توپی کردن توپک مرغ را می‌توانید در فیلم طرز تهیه توپک مرغ که در ابتدای مطلب آماده است مشاهده کنید. اما به صورت تصویری هم به شما آموزش خواهیم داد که چقدر درست کردن این غذا راحت است. ابتدا به اندازه یک مشت خیلی کوچک مایه مخلوط شده بردارید و آن را کمی گود کنید. سپس به اندازه یک توپ پینگ پنگ پنیر پیتزا درون آن قرار داده و بعد از آن مقداری دیگر مایه مخلوط شده مرغ را روی آن بگذارید و مثل تصویر زیر آن را گرد کنید.

هنگامی که می‌خواهید توپک مرغ را آماده کنید دقت کنید که دور تا دور پنیر، روکشی از مواد مخلوط شده مرغ باشد. چون ممکن است هنگام سرخ شدن پنیر پیتزا از داخل توپک‌ها بیرون بریزد.

چگونه لایه ای کنجدی و آردی برای سوخاری کردن توپک مرغ درست کنیم ؟

ابتدا تخم مرغ را شکسته و هم بزنید سپس آن را در ظرفی مثل تصویر زیر در کنار پودر سوخاری پانکو، آرد سفید، کنجد، پودر سوخاری قرار دهید تا کارتان راحت شود. به ترتیب ابتدا توپک مرغ را در آرد سفید بغاطانید تا همه جای آن آردی شود. حال برای اینکه مواد بعدی به توپک بچسبد، آن را در تخم مرغ آغشته کرده و در ظرف پودر سوخاری بچرخانید. دوباره در تخم مرغ هم زده قرار داده و بعد در پودر سوخاری پانکو بغلطانید. در آخر برای اینکه یک توپک مرغ کنجدی خوشمزه و مقوی داشته باشید آن را در ظرف کنجد بغلطانید. بقیه توپک یا مرغ توپی‌ها را به همین ترتیب آماده کنید.

غلطاندن توپک مرغ در کنجد، آرد سفید، تخم مرغ، پودر سوخاری پانکو

نحوه سرخ کردن توپک

مقداری روغن سرخ کردنی در تابه ریخته و بگذارید تا کاملا داغ شود. با حرارت ملایم توپک مرغ را سرخ کنید. در صورتی که توپک ها روغن زیادی داشتند آن‌ها را بعد از سرخ شدن روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

توپک مرغ آلس پایس

در صورتی که در طرز تهیه توپک مرغ پنیری سوخاری سوالی برایتان پیش آمد که در این دستور پخت توضیح داده نشده حتما آن را در قسمت دیدگاه‌ها برای ما ارسال کنید. تا آشپز‌های آلس پایس در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند. همچنین برای مشاهده سایر دستور‌های آشپزی می‌توانید به صفحه اینستاگرام آلس پایس و کانال آپارات آلس پایس مراجعه کنید.

0/5 (0 نظر)
6
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

6 دیدگاه
  • هانیه هانیه
    2019/11/10 | 10:18

    سلام
    پنیری که استفاده کردید خامه ای بود یا معمولی؟

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/11/11 | 12:50

      سلام. از پنیر خامه‌ای استفاده کردیم و به شما هم پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که در طرز تهیه توپک مرغ از چاشنی آلس پایس استفاده کردید حتما از پنیر خامه‌ای برای درست کردن این غذای خوشمزه استفاده کنید .

  • Mahya1370 Mahya1370
    2019/10/16 | 15:40

    چاشنی هاتون واقعا خوشمزه و بی نظیر هست عالی و درجه یک

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/10/16 | 16:58

      سپاس از نگاه زیبا و همراهی تون. خوشحالیم که این محصول مورد استفبال شما عزیزان قرار گرفته

  • سمیرا سمیرا
    2019/10/04 | 22:35

    این مدل طرز تهیه توپک مرغ خیییلی خوب بود?مهمونام همه خوششون اومد? ممنون

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/10/05 | 09:25

      سپاس از دیدگاه زیبا و مثبت شما.

تماس با واحد فروش