طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی مرحله به مرحله و تصویری

گراتن نوعی از غذا و تکنیک آشپزی است که در آن غذا زیر لایه‌ای از پنیر پیتزا قرار می‌گیرد. از آنجایی که گراتین مرغ یک غذای با اصالت فرانسوی می‌باشد و خانواده‌های ایرانی دوست دارند غذاهای فرنگی را در برنامه غذایی خودشان قرار داده و آن‌ها را تجربه کنند؛ در این مقاله می‌خواهیم دستور پخت گراتن مرغ و سیب زمینی خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم. از انواع گراتن مجلسی می‌توان به گراتن مرغ و سیب زمینی، گراتن بادمجان، گراتن اسفناج، گراتن ماکارونی و سبزیجات اشاره کرد. فیلم طرز تهیه گراتن مرغ با سیب زمینی بالا خلاصه دستور پخت این غذای مجلسی است. ولی در ادامه گراتن مرغ و قارچ با سس بشامل را مرحله به مرحله آموزش خواهیم داد.

مواد لازم گراتن مرغ و سیب زمینی :

  • سینه مرغ پخته شده : یک عدد
  • پیاز نگینی : یک عدد
  • سیب زمینی : ۲ عدد متوسط
  • قارچ : ۵ عدد
  • فلفل دلمه ای و ذرت : به میزان لازم
  • پنیر پیتزا : به مقدار لازم
  • سس بشامل : به مقدار لازم
  • طعم دلخواه از چاشنی جوجه کباب آلس پایس : یک قاشق غذا خوری

‌طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی با سس بشامل

در دستور پخت گراتن مرغ ابتدا سس بشامل را درست کنید. آموزش درست کردن سس بشامل در مقاله طرز تهیه لازانیا آلس پایس توضیح داده شده است. سپس سیب زمینی‌ها را برش دهید و ده دقیقه در آب جوش قرار دهید تا نیم پز شود. در همین حال یک عدد سینه مرغ را برش داده و بدون اینکه ادویه خاصی به آن بزنید مرغ را در آب بپزید.

آموزش خرد کردن مرغ به ۸ قسمت

حال به سراغ تفت دادن پیاز و مرغ بروید. یک عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در تابه تفت دهید. بعد از اینکه پیاز طلایی رنگ شد مرغ پخته شده را ریش ریش کرده و به ماهیتابه اضافه کنید.

تفت دادن مرغ و پیاز

خوشمزه کردن گراتن با آلس پایس!

برای مزه دار کردن غذاها از ادویه های متنوعی استفاده می‌شود مثلا برای گراتن مرغ و سیب زمینی از زردچوبه، فلفل قرمز، سیر، نمک، فلفل و… کمک می‌گیرند. ولی برای خوشمزه تر شدن گراتن مرغ پیشنهاد می‌کنیم از چاشنی آلس پایس استفاده کنید. این چاشنی علاوه بر اینکه حاوی ادویه جات بومی و سبزیجات محلی می‌باشد، ۱۰۰% طبیعی بوده و مزه خوبی به گراتن می‌دهد.

برای آشنایی بیشتر به صفحه چاشنی مرغ آلس پایس مراجعه کنید.

ما در این دستور پخت از چاشنی بندری استفاده کردیم شما نیز با توجه به ذائقه غذایی و به صورت دلخواه می‌توانید از دیگر چاشنی‌های آلس پایس برای خوشمزه شدن و طعم دار کردن غذا استفاده کنید. یک قاشق غذا خوری از چاشنی بندری روی مرغ ریخته و چند دقیقه آن را تفت دهید.

مزه دار کردن مرغ و از بین بردن بوی زهم برای پخت گراتن مرغ با چاشنی بندری آلس پایس

۵ عدد قارچ خرد شده به مواد اضافه کنید و حدود ده دقیقه آن را تفت دهید. سپس فلفل دلمه‌ای که به صورت نگینی خرد شده است را به همراه مقدار دلخواهی ذرت به ماهیتابه اضافه کنید. چند دقیقه ای آن را زیر حرارت مخلوط کنید.

اضافه کردن قارچ، فلفل دلمه ای، ذرت

ما در این دستور پخت گراتن مرغ و سیب زمینی از ظرف پیرکس استفاده می‌کنیم. کف ظرف را با مقداری روغن چرب کنید. سپس سیب زمینی‌های نیمه پخته شده را در کف ظرف بچینید. مواد مخلوط شده مرغ و قارچ را روی سیب زمینی‌ها بریزید. سس بشامل را روی مواد ریخته و در نهایت با پنیر پیتزا سطح آن را بپوشانید. در آخر همانند طرز تهیه پیتزا مرغ مقداری فلفل دلمه‌ای ریز، هویج و جعفری بر روی پنیز پیتزا بریزید.

مواد مورد نیاز گراتن مرغ

شرایط قرار دادن گراتن مرغ و سیب زمینی در فر

بعد از اینکه همه مواد را در ظرف مخصوص فر ریختید، گراتن مرغ را به مدت ۳۰ دقیقه، با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد در فر قرار دهید.

گراتن مرغ و قارچ با سیب زمینی و سس بشامل

گراتن مرغ و سیب زمینی با سس بشامل نوعی پیش غذا محسوب می‌شود که می‌توان به عنوان وعده غذایی اصلی نیز میل کرد.

دستور پخت گراتن و سوفله شبیه به هم هست با این تفاوت که در سوفله از تخم مرغ استفاده می‌شود. فراموش نکنید گراتن مرغ را داغ و به همراه نوشیدنی سالم میل کنید.

در صورتی که در طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی سوالی برایتان پیش آمد که در این دستور پخت توضیح داده نشده حتما آن را در قسمت دیدگاه‌ها برای ما ارسال کنید تا آشپز‌های آلس پایس در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند. همچنین برای مشاهده سایر دستور‌های آشپزی می‌توانید به صفحه اینستاگرام آلس پایس و کانال آپارات آلس پایس مراجعه کنید.

5/5 (1 نظر)
4
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

4 دیدگاه
  • سمیرا.م سمیرا.م
    2019/10/05 | 00:20

    سلام بسیار خوب و کاربردیه سایتتون.
    طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی رو دوست داشتم مخصوصا تصاویر اختصاصی و زیبایی که استفاده میکنین.

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/10/05 | 09:58

      سلام وقتتون بخیر. سپاس از حسن تعریف شما. ما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز دنبال کنید.
      صفحه اینستاگرام آلس پایس

  • پارمیدا پارمیدا
    2019/10/04 | 22:43

    چقدر خوبه که نکات آشپزی و تفاوت غذاهای شبیه به هم رو میزارین. من طرز تهیه گراتن مرغ و میگو سوخاری رو با بلاگتون حرفه ای یاد گرفتم

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/10/05 | 09:29

      هدف ما آگاهی بیشتر کاربران و رضایت اونهاست.
      باعث افتخار ماست که مطالب مورد پسند شما کاربر گرامی بوده

تماس با واحد فروش