کوکو پیتزایی: دستور پخت کوکو سیب زمینی با طعم پیتزا + ویدیو آموزشی

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به خلاقیت در آشپزی علاقه‌مندید و شما را به عنوان یک فرد خلاق در تهیه انواع غذا می‌شناسند؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم کوکو پیتزایی را تهیه کنید و تجربه جالبی را در آشپزی داشته باشید. در ادامه با مجله آشپزی آلس پایس همراه باشید و برای درست کردن کوکو با طعم پیتزا درنگ نکنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه کوکو پیتزایی

سیب زمینی بزرگ ۲ عدد
سینه مرغ پخته شده ۱ عدد
هویج رنده شده ۲ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
پنیر موزارلا به مقدار دلخواه
روغن به مقدار لازم
چاشنی شاندیزی آلس پایس ۳ قاشق غذاخوری

با این مواد شما می‌توانید برای ۲ نفر این غذای خوشمزه را تهیه کنید.

طرز تهیه کوکو با طعم پیتزا

مرحله اول

برای تهیه کوکو پیتزایی ابتدا می‌بایست باتوجه به تعداد نفراتی که می‌خوهید برایشان این غذا را تهیه نمایید، سیب زمینی آبپز کرده و سپس آن را به خوبی بکوبید تا کاملا یکدست شود. پس از آن سینه مرغ را بپزید و به صورت ریش ریش شده به سیب زمینی‌ها اضافه کنید.

مرحله دوم

پس از مخلوط کردن مواد پخته شده در تهیه این غذا، هویج را رنده کنید و به ترکیب خود بیافزایید. سپس پنیر موزارلا را به مقدار دلخواه خود اضافه کنید و به خوبی با سایر مواد ترکیب کنید. اکنون نوبت اضافه کردن تخم مرغ‌ها به مواد تهیه شده می‌باشد.

مرحله سوم

در این مرحله از کار، چاشنی آلس پایس را که جایگزین بسیار خوب و به صرفه‌ای برای انواع ادویه‌جات محسوب می‌شود؛ به مخلوط اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. لازم به ذکر است که چاشنی شاندیزی آلس پایس یکی از محصولات بی نظیری است که با مصرف آن در وقت و هزینه خود صرفه جویی بسیاری خواهید کرد. در آخر داخل تابه به مقدار مورد نیاز روغن بریزد و مواد تهیه شده را به خوبی سرخ کنید. شما میتوانید همه مواد را به صورت یکجا در روغن بریزید تا به شکل پیتزا درآید و یا می‌توانید آن را در انواع قالب به شکل دلخواه خود سرخ نمایید. امیدواریم که از خوردن کوکو پیتزایی این غذای خوشمزه لذت ببرید.

می‌توان گفت که یکی از دلایل اصلی خوشمزه‌تر شدن این غذا نسبت به کوکو سیب زمینی ساده، استفاده از ترکیبات و مواد استفاده شده در تهیه پیتزا به خصوص پنیر پیتزا می‌باشد که طعم بسیار خاصی به غذای شما خواهد داد.

نکات کاربردی در تهیه کوکو پیتزایی

  • لازم به ذکر است که برای تهیه این غذای خوشمزه می‌توانید از قارچ استفاده کنید. بدین صورت که قارچ را به صورت نگینی خرد کرده و پیش از سرخ کردن مواد در روغن به ترکیب خود بیافزایید.
  • در تهیه کوکو پیتزایی می‌توان از سوسیس و کالباس خانگی نیز استفاده کرد؛ زیرا همانطور که همه ما آگاهی کافی از مضرات این محصولات، که در کارخانجات تهیه می‌شود داریم؛ پس چه بهتر است که خود به تولید سوسیس و کالباس خانگی اقدام کنیم.
  • برای تهیه این غذا می‌توانید هویج را ابتدا آبپز و سپس به ترکیب تهیه شده برای درست کردن کوکو پیتزایی اضافه کنید.
  • همچنین در صورت افزودن قارچ ابتدا آن را در تابه تفت دهید تا آب اضافه آن گرفته شود و سپس به مخلوط بیافزایید.
  • یکی از نکاتی که می‌توانید در تهیه کوکو پیتزایی رعایت کنید این است که ابتدا تخم مرغ را در یک کاسه جداگانه بشکنید و سپس آن را به خوبی هم بزنید تا یکدست شود و سپس به ترکیب کوکو اضافه کنید.
  • مواد دیگری که می‌توان از آن در تهیه کوکو پیتزایی استفاده کرد نخود فرنگی به صورت آبپز شده است.
  • این غذا در فر نیز قابل تهیه می‌باشد؛ بنابراین پس از اینکه مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب نمودید، کف ظرفی که می‌خواهید داخل فر قرار دهید را به خوبی چرب کرده، سپس مواد را کف ظرف پهن کنید و اجازه دهید در دمای ۱۸۰ درجه به مدت نیم ساعت بپزد.
  • برای سرخ کردن کوکو باید روغن به خوبی داغ شده باشد، در غیر این صورت احتمال دارد که کوکو وا برود.

درباره کوکو

کوکو یک غذای ایرانی است که همواره از زمان‌های دور تا کنون بر سر سفره‌ها یافت می‌شود. این غذا به عنوان یک میان وعده نیز گزینه بسیار خوبی است و می‌توان به عنوان یک عصرانه خوشمزه به همراه گوجه، سبزی و مخلفات دیگر نوش جان کنید!

همچنین میتوانید کوکو را لقمه بگیرید و به عنوان یک وعده کامل به افراد کارمند در خانواده یا بچه‌های مدرسه‌ای بدهید. البته بعضی از افراد این غذا را با برنج نیز میل می‌کنند.

اگر از تهیه این غذا به روش تکراری خسته شدید می‌توانید آن را طبق شیوه گفته شده تهیه کنید و با افزودن پنیر پیتزا طعمی مطلوب و نزدیک به پیتزا به آن بدهید. کوکو را نوعی املت یا خاگینه می‌دانند زیرا ماده اصلی هر سه تخم مرغ می‌باشد. این غذا به شیوه‌های مختلف با استفاده از سبزی، گوشت، هویج و بادمجان قابل تهیه می‌باشد. در نهایت می‌توان گفت که این غذای خانگی مامان پز طعم بسیار دلپذیری دارد و طرفداران سرسخت کوکو کم نیستند!

برای مشاهده سایر دستورهای پخت غذا و انواع طرز تهیه به اینستاگرام آلس پایس مراجعه کنید.

0/5 (0 نظر)
0
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

تماس با واحد فروش