طرز تهیه لازانیا با مرغ و سس بشامل در فر: غذای پرطرفدار ایتالیایی

لازانیا غذای با اصالت ایتالیایی مثل ماکارونی است. لازانیا یک نوع پاستا خوشمزه و پرطرفدار در دنیا است که به خاطر شباهت آن به پیتزا و ظاهر جذابی که دارد تقریبا همه آن را دوست دارند. اگر لازانیا مرغ را در خانه درست کنید خواهید دید که بچه‌ها شیفته این غذا می‌شوند. همچنین اگر مهمانی دارید که خیلی خوش غذا نیست لازانیا مرغ با «سس بشمال» انتخاب خوبی برای پذیرایی از اوست. فیلم طرز تهیه لازانیا مرغ که در ابتدای این مطلب آورده شده است برای آنهاییست که می‌خواهند دستور پخت لازانیا مرغ با سس بشمال را سریع یاد بگیرند. اما در ادامه دستور پخت لازانیا مرغ به صورت کامل و مرحله به مرحله به همراه نکات آشپزی آموزش داده می‌شود.

مواد لازم لازانیا با مرغ در فر برای دو نفر:

سینه مرغ : یک عدد
فلفل دلمه‌ای : ۱۰۰ گرم
ذرت : ۱۰۰ گرم
قارچ : ۳ عدد
پنیر پیتزا و پنیر ورقه‌ای : به مقدار لازم
برگه لازانیا : به مقدار لازم
چاشنی بندری جوجه کباب آلس پایس : ۲ الی ۲ قاشق غذا خوری به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ

طرز تهیه لازانیا با مرغ و سس بشامل در فر آلس پایس

برای تهیه لازانیا مرغ باید یک عدد سینه مرغ یا فیله آماده داشته باشید. در صورتی که مرغ را به صورت کامل خریداری کرده‌اید و روش اصولی خرد کردن مرغ را نمی‌دانید. ما قبلا این آموزش را در صفحه خرد کردن مرغ به ۸ تکه توضیح داده ایم.

سینه مرغ را شسته و بدون اینکه ادویه خاصی به آن بزنید مرغ را در آب بپزید . همانطور که می‌دانیم مرغ بوی زهمی دارد. برای از بین بردن این بوی بد معمولا از ادویه‌های خاصی مثل زردچوبه، فلفل، سیر و.. استفاده می‌کنند. اما با روش جدیدی که در ادامه خواهیم گفت دیگر نیاز به اضافه کردن هیچ ادویه و طعم دهنده‌ای نیست.

ابتدا ۳ عدد قارچ را شسته و خرد کنید. مقداری روغن در تابه ریخته و قارچ ریز شده را به همراه سینه مرغ پخته شده و ریش ریش شده در ماهیتابه بریزید.

تفت دادن مرغ و قارچ

خوش طعم و عطر کردن لازانیا با آلس پایس

برای از بین بردن بوی زهم مرغ و خوش طعم و عطر کردن لازانیا یه قاشق غذا خوری چاشنی بندری آلس پایس به غذا اضافه کنید. سپس آن را خوب مخلوط کنید. با اضافه کردن این چاشنی طبیعی که حاوی سبزیجات معطر و ادویه‌های بومی ایران است دیگر نیازی به اضافه کردن هیچ نوع ادویه مثل فلفل و زرد چوبه و نمک و… نیست

خوش طعم و عطر کردن لازانیا با چاشنی بندری آلس پایس

برای آگاهی بیشتر درباره این محصول ایرانی به صفحه چاشنی بندری آلس پایس مراجعه کنید.

ذرت و فلفل دلمه ای خرد شده تقریبا هر کدام به اندازه ۱۰۰ گرم به مواد قبلی اضافه کرده و چند دقیقه‌ای آن‌ها را خوب تفت بدهید.

ریختن ذرت و فلفل دلمه ای

آماده کردن ورقه‌ و لایه‌های لازانیا

همانطور که در فیلم طرز تهیه لازانیا آلس پایس که در ابتدای مطلب مشاهده کردید؛ ورقه‌های لازانیا را به مدت ۳ دقیقه در آب ولرم قرار دهید تا آماده شوند. سپس با برس مخصوص آشپزخانه کف ظرف فر را به روغن  آغشته کنید. حالا وقت چیدن لایه‌های لازانیا است. به ترتیب اول یه ورقه لازانیا در ظرف مخصوص فر قرار داده سپس موادی که در مرحله قبل در ماهیتابه تفت داده‌اید را روی ورقه لازانیا بریزید و آن را کاملا در سرتاسر لازانیا پخش کنید. سس بشامل که از قبل تهیه کردید را بر روی مواد (مرغ و قارچ و …) به مقدار لازم بریزید.

طرز تهیه سس بشامل:

ابتدا آرد را تفت دهید، سپس کره را اضافه کنید. در مرحله بعد کم کم شیر را بریزید و یک حبه سیر رنده شده را هم به آن اضافه کنید. هم زدن را تا وقتی انجام دهید که سس بشامل غلیط شود.

ورقه‌های پنیر را روی سس بشامل قرار داده و در آخر یک ورقه لازانیا روی آن بگذارید. به همین ترتیب لایه بعدی را ایجاد کنید. اما در لایه آخر که روی لازانیا هست مقداری پنیر پیتزا ریخته و با تعداد کمی ذرت، فلفل دلمه ای ریز شده و سبزی جعفری ظاهر لازانیا را زیباتر و اشتهاآور کنید.

مراحل آماده کردن ورقه ها و لایه های لازانیا

شرایط قرار دادن لازانیا در فر

ظرف آماده شده را به مدت ۲۰ دقیقه و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد در فر قرار دهید.

لازانیا با مرغ در فر با سس بشامل آلس پایس

در این مطلب طرز تهیه لازانیا مرغ با سس بشامل در فر را آموزش دادیم. امیدواریم با کمک دستور پخت لازانیا مرغ آلس پایس یک پاستای خوشمزه تهیه و در کنار مهمانان خود آن را میل کنید. در صورتی که در طرز تهیه لازانیا مرغ در فر سوالی برایتان پیش آمد حتما آن را در قسمت دیدگاه‌ها برای ما ارسال کنید. تا آشپز آلس پایس هر چه سریع تر به شما پاسخ دهند. همچنین در صورت تمایل برای دیدن سایر رسپی‌ها و دستور‌های آشپزی می‌توانید علاوه بر مجله آلس پایس به کانال آپارات و صفحه اینستاگرام آلس پایس مراجعه کنید.

0/5 (0 نظر)
2
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

2 دیدگاه
  • سمیرا سمیرا
    2020/02/01 | 09:24

    سلام.خسته نباشین
    ممنون از غذایی که آموزش دادین، برای مهمونی درست کردم طعمش فوق العاده بود

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2020/02/01 | 09:45

      سلام. خواهش میکنم دوست عزیز خوشحالیم که براتون مفید بوده و از طعم غذا لذت بردید.

تماس با واحد فروش