دستور پخت فیش اند چیپس با سس مخصوص + فیلم آموزشی

چیپس و ماهی (fish and chips) یک غذای بسیار محبوب انگلیسی می‌باشد که در بین مردم در سراسر جهان از محبوبیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و طرفداران مخصوص به خود را دارد. اگر می‌خواهید تجربه متفاوتی از خوردن فیش اند چیپس را داشته باشید، بهترین کار تهیه این غذا به صورت خانگی می‌باشد.
در ادامه با مجله آشپزی آلس پایس همراه باشید و فیلم آموزشی طرز تهیه را از دست ندهید.

مواد مورد نیاز برای تهیه فیش اند چیپس

  • فیله ماهی : ۵۰۰ گرم
  • آرد : ۵/۱ پیمانه
  • ماء‌الشعیر : یک پیمانه
  • بکینگ پودر : ۱ قاشق چایی خوری
  • چاشنی ماهی بندی آلس پایس : ۲ قاشق غذاخوری

مواد گفته شده در تهیه فیش اند چیپس قابل تهیه برای دو الی سه نفر می‌باشد.

طرز تهیه فیش اند چیپس آلس پایس

مرحله اول:

در ابتدا باید با استفاده از چاشنی بندری آلس پایس فیله‌های ماهی را به خوبی مزه دار کنید. همانطور که می‌دانید با استفاده از چاشنی‌های آلس پایس نیازی به استفاده از هیچ ادویه‌ای حتی نمک نمی‌باشد. بنابراین به جای تهیه بسیاری از مواد اولیه به منظور مرینیت کردن و گرفتن بوی بد ماهی می‌توانید از چاشنی طبیعی آلس پایس استفاده کنید.

مرحله دوم:

به منظور تهیه یک مایه که سس تارتار نام دارد؛ لازم است آرد، ماءالشعیر و بکینگ پودر را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. باید دقت کنید که مایه شما غلیظ بوده و اجازه دهید تا کمی خود را بگیرد. سپس ماهی‌های مزه دار شده را داخل مخلوطی که تهیه کرده‌اید بزنید.

مرحله سوم:

بعد از اینکه ماهی ها را با سس آغشته کردید نوبت سرخ کردن فیش اند چیپس است. همانطور که می‌دانید برای سرخ کردن ماهی نیاز به مقدار زیادی روغن است که با حرارات کم باید سرخ شود.

مرحله چهارم:

اکنون سیب زمینی‌ها را در اندازه بزرگ خرد کرده و سرخ کنید. پس از آن سیب زمینی‌ها در کنار ما‌هی‌های خوشمزه خود قرار دهید. ترکیب جذاب چیپس و ماهی شما آماده است؛ نوش جان.

بایدها و نبایدها در تهیه ماهی با چیپس

  1. بسیاری در کنار فیش اند چیپس پوره نخود فرنگی نیز سرو می‌کنند.
  2. همچنین در صورت تمایل می‌توانید سیب زمینی‌ها را به شکل چیپس و ورقه‌ای نیز برش دهید.
  3. لازم به ذکر است که به طور معمول برای تهیه چیپس و ماهی از ماهی سنگسر استفاده می‌شود؛ ولی باید بدانید که سایر ما‌هی‌ها نیز برای تهیه چیپس و ماهی قابل استفاده می‌باشد.
  4. اگر شما هم مانند بیشتر افراد از بوی بد ماهی اذیت می‌شوید پیشنهاد می‌کنیم برای از بین بردن بوی آن از دست‌هایتان ابتدا دست خود را با آب و صابون بشویید و در صورت از بین نرفتن بوی آن می‌توانید از مواردی مانند آبلیمو و نمک و یا الکل استفاده کنید.
  5. نکته آخر در تهیه این غذا این است که بهتر است از ماهی تازه استفاده شود چون در این صورت غذای شما کیفیت بهتری خواهد داشت.

تاریخچه چیپس و ماهی (fish and chips)

فیش اند چیپس یک غذای بریتانیایی و غذای ملی انگلستان بوده که از سیب زمینی و ماهی سرخ شده تهیه می‌شود. این غذا در گروه فست فودها قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که در ابتدا از یک شهر کوچک اسکاربرا در یورک شایر انگلستان به سایر نقاط صادر شده است. این غذا در بسیاری از دکه‌ها و مغازه‌های بریتانیا و لندن فروخته می‌شد. جالب است بدانید که تاریخچه سیب زمینی سرخ کرده نیز به بیش از ۷۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد. که پس از مدتی این دو ماده غذایی در کنار یکدیگر به وجود آوردنده یک غذای خوشمزه بود.

فواید ماهی را بدانید

  1. ماهی دارای مقدار زیادی اسید چرب امگا ۳ و ویتامین D می‌باشد. این ماده برای بهبود عملکرد مغز و افزایش سلامت قلبی ماده‌ای مفید محسوب می‌شود.
  2. همچنین ماهی ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مانند سکته قلبی و مغزی را کاهش‌می‌دهد.
  3. فایده دیگر ماهی تاثیر بسزایی است که بر حافظه گذاشته و آن را تقویت می‌کند.

تنها نکته قابل توجه این است که با توجه به طبع سردی که ماهی دارد بهتر است پس از میل کردن آن از یک ماده غذایی با طبع گرم مانند چای و زنجبیل، خرما، حبوبات و یا دیگر خوراکی‌ها استفاده کنیم.

چیپس و ماهی یک غذایی بین المللی بوده و در تقویم روزی به نام این غذا نام گذاری شده است. این غذا یک غذای بسیار سریع و راحت بوده؛ مخصوصا اگر با چاشنی ماهی آلس پایس تهیه شود. حتما آن را امتحان کنید.

برای دیدن عکس و ویدیو بیشتر به صفحه اینستاگرام آلس پایس مراجعه کنید. در صورتی که درباره دستور پخت فیش اند چیپس سوالی دارید در قسمت دیدگاه‌ها بپرسید، پاسخگوی شما هستیم.

0/5 (0 نظر)
0
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

تماس با واحد فروش