کباب کوبیده مرغ خانگی: دستور پخت سریع + نکات مهم

کباب کوبیده مرغ خانگی با آموزش طرز تهیه کباب کوبیده مرغ آلس پایس مطمئنا پایه ثابت غذاهایی میشه که با گوشت مرغ در خانه تهیه می کنید. حتما می دانید که از جمله دلایل خوشمزگی کباب کوبیده گوشت قرمز، چربی لطیف گوشت گوسفندی است. اما عامل خوشمزگی کباب کوبیده مرغ چیه؟! ما میگیم چاشنی مرغ آلس پایس و دیگر هیچ !! گزافه نیست می تونید امتحان کنید. مطمئنیم که بعد از تهیه کباب کوبیده مرغ در خانه، این کباب خوشمزه پاش به سفره مهمونی‌هاتون هم باز میشه.

کباب کوبیده مرغ

مواد لازم کباب کوبیده مرغ برای ۲ نفر:

  • گوشت مرغ بدون استخوان : ۴۰۰ گرم
  • پیاز : ۱ عدد بزرگ
  • چاشنی مرغ آلس پایس : ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ
  • گوجه فرنگی، فلفل شمشیری، و سایر موارد دور بشقابی : به دلخواه و به مقدار لازم

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خانگی اما خوشمزه و مجلسی

برای طرز تهیه کوبیده مرغ مجلسی و خوشمزه پیشنهاد می کنیم که از گوشت سینه مرغ یا فیله مرغ استفاده کنید. سینه یا فیله مرغ را ابتدا خوب بشویید. سپس آن را دو بار با چرخگوشت چرخ کنید. به طور کلی برای کباب کوبیده گوشت قرمز یا کباب کوبیده مرغ پیشنهاد می شود که حتما گوشت را اصطلاحا دو چرخ کنید. این کار عامل مهمی در انسجام گوشت بر روی سیخ می باشد.

یک عدد پیاز بزرگ را بعد از پوست گیری با دنده های ریز رنده کنید. آب پیاز رنده شده را بگیرید. پیشنهاد می کنیم که آب پیاز را کامل نگیرید و اجازه بدهید اندکی پیاز آبدار باشد. پیاز رنده شده را به گوشت مرغ اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید.

قبل از اومدن آلس پایس ، خیلی ها برای مزه دار کردن کباب کوبیده مرغ از انواع سبزی معطر استفاده می‌کردند. اما با اومدن چاشنی های آلس پایس ، کلا قسمت طعم دار کردن غذاها متحول شده است. این چاشنی ها علاوه بر طعم و مزه عالی که به انواع غذاها می دهند، ۱۰۰% طبیعی بوده و دوستدار سلامتی شما عزیزان هستند.

اگر با چاشنی های جوجه کباب و مرغ آلس پایس آشنایی ندارید همین الان به صفحه چاشنی مرغ آلس پایس مراجعه کنید و دوباره برگردید و آموزش را دنبال کنید.

همانطور که در ویدئو آموزشی قابل مشاهده است ما از چاشنی های زعفرانی ، بندری ، جنگلی ، و عشایری استفاده کردیم. اما شما با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید طعم های دلخواه از چاشنی آلس پایس را انتخاب کرده و استفاده نمائید. به ازای هر کیلو گرم گوشت مرغ دو تا سه قاشق غذا خوری از چاشنی آلس پایس کفایت می کند.

مزه دار کردن کوبیده مرغ

مواد را با چاشنی آلس پایس خوب مخلوط کنید و حسابی با دست ورز بدهید. در آخر با سلفون یا نایلون روی ظرف مایه کباب را بپوشانید و آن را چند ساعتی در یخچال قرار دهید تا استراحت کند یا اصطلاحا بیات شود.

کوبیده مرغ را می توانید به دو روش کبابی و تابه ای طبخ کنید. مطمئنا پیشنهاد ما روش کبابی بر روی ذغال است.

۱- روش کبابی:

برای سیخ گرفتن کباب و اصطاحا گل انداختن بر روی گوشت حتما حتما ویدیو را مشاهده کنید. برای نریختن گوشت کباب از روی سیخ هم ابتدا و انتهای گوشت را بعد از سیخ گرفتن حتما با انگشت ببندید. از ذغال های درشت که زود خاکستر نمی شوند استفاده کنید و حتما اجازه دهید تا ذغال ها خوب سرخ شده و اصطلاحا چاق شوند. یادتان باشد ذغال خام علاوه بر اینکه باعث می‌شود غذا بوی دود بگیرد برای سلامتی نیز مضر است. حتما به صورت مداوم و پی در پی سیخ ها را برگردانید تا علاوه بر پخت یکسان، گوشت یکطرف سیخ به علت زودتر کباب شدن نسبت به سمت دیگر، نریزد. در باد زدن سیخ ها نیز باد ملایم کافیست و نیاز به شدت نمی باشد.

نکته: هنگام سیخ گرفتن، برای جلوگیری از چسبیدن مایه کوبیده مرغ به دستتان یک کاسه آب ولرم در کنارتان قرار دهید و مرتبا دست هایتان را به آب آغشته کنید.‌

کباب کوبیده مرغ دو رنگ : ایده ای متفاوت برای جذابیت بیشتر

این ایده فقط به کمک چاشنی های متنوع آلس پایس میسر می شود. شما می توانید گوشت هایی را که با چاشنی های مختلف مثل زعفرانی و بندری طعم دار نموده اید را در یک سیخ کنار هم سیخ کنید و اصطلاحا یک کباب کوبیده دو رنگ را آماده نمائید ( مثلا نصف سیخ زعفرانی و نصف دیگر سیخ بندری ). البته این ایده در ویدئو آموزش داده نشده است و ذکر این موضوع در اینجا تنها ارائه یک ایده جذاب می باشد.

۲- تابه ای:

در صورتی که منقل و ذغال ندارید یا شرایط استفاده از آن ها فراهم نیست می‌توانید مایه کوبیده را با سیخ های چوبی، سیخ بگیرید و با روغن در ماهیتابه سرخ کنید. این روش دست کمی از روش کبابی ندارد و برای خانه بسیار روش ساده و بی دردسری است.

از مهم ترین عوامل موثر در برانگیختن اشتهای افراد، ظاهر زیبا، و خوش رنگ و لعاب بودن غذاست. با سلیقه خودتان حتما از موارد تزیینی مثل گوجه فرنگی، فلفل شمشیری، زیتون، پیاز و غیره بشقاب غذا را برای سرو آماده نمائید.

کباب کوبیده مرغ آلس پایس

در این دستور پخت سعی کردیم تمام فوت و فن‌ها، و نکاتی که باید در طرز تهیه کباب کوبیده مرغ رستورانی بدانید را به شما آموزش دهیم تا بتوانید یک کوبیده خوشمزه را خودتان در منزل برای مهمانهایتان تدارک ببینید.

در صورتی که در طرز تهیه کوبیده مرغ سوالی برایتان پیش آمد که در این دستور پخت توضیح داده نشده حتما آن را در قسمت دیدگاه‌ها برای ما ارسال کنید تا آشپز‌ آلس پایس در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهد. همچنین برای مشاهده سایر دستور‌های آشپزی می‌توانید به صفحه اینستاگرام آلس پایس و کانال آپارات آلس پایس مراجعه کنید.

0/5 (0 نظر)
6
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

6 دیدگاه
  • زهرا زهرا
    2020/01/20 | 01:23

    دلیل زود برشته شدن کوبیده مرغ احساس میکنم به این سرعت روش میپزه وسطش خام هست

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2020/01/21 | 09:53

      با سپاس از دیدگاه شما.
      از مهمترین علت های خام بودن وسط کوبیده مرغ طرز کباب کردن آن است. در صورتی که سیخ های کوبیده به ذغال خیلی نزدیک باشد و حرارت ذغال ها بسیار بالا باشد این اتفاق می افتد.

  • سمیرا سمیرا
    2019/08/21 | 11:00

    مرغم میشده کوبیده کرد ؟ ندیده بودم تا حالا
    این چاشنی ها را اینترنتی هم میشه خرید ؟

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/08/21 | 13:14

      به زودی امکان خرید اینترنتی از سرتاسر ایران فراهم میشود.

  • زری زری
    2019/08/21 | 01:43

    کوبیده تو ماهیتابه ؟ خوشمزه میشه ؟

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/08/21 | 13:03

      تجربه کردنش ضرر نداره . حتما خوشمزه میشه اگه نکاتی که گفته شده را رعایت کنید

تماس با واحد فروش