جوجه کباب کتف دلباز مغز پخت و خوشمزه در ۳ دقیقه

طرز تهیه جوجه کباب کتف دلباز (یکی از انواع جوجه کباب با استخوان) همچون طرز تهیه جوجه کباب کتف آبنباتی در حقیقت همان آموزش طرز تهیه جوجه کباب کتف است. برای تهیه‌ی آن ابتدا یک برش میانی سراسری از بالا تا پایین استخوان کتف، بر روی کتف مرغ ایجاد می‌کنیم. سپس به کمک دو دوست از محل برش، گوشت کتف را به طرفین کاملا باز می‌کنیم. در آموزش این روش ویژه از طرز تهیه کتف کبابی از آموزش جوجه کباب مخصوص جواد جوادی استفاده شده است. به کمک این دستورالعمل شما می‌توانید یک جوجه کباب مجلسی مغز پخت از کتف مرغ آماده نمائید.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب کتف دلباز

  1. کتف مرغ: به مقدار لازم
  2. چاشنی جوجه کباب آلس پایس: دو تا سه قاشق غذاخوری به ازای هر کیلوگرم کتف مرغ
  3. گوجه فرنگی و سایر موارد دور بشقابی (مثل فلفل شمشیری، کلم بنفش، و …): به میزان دلخواه

طرز تهیه جوجه کباب کتف دلباز

۱- کتف مرغ را چگونه به شکل دلباز برش دهیم؟

همانند ویدیو بالا با چاقو یک برش سرتاسری و عمقی از بالا تا پایین استخوان کتف، روی کتف مرغ ایجاد نمائید. سپس از محل برش و با دست آن را کاملا به دو طرف باز کنید. این شیوه برش سبب می‌شود که گوشت کتف مرغ به صورت یک لایه گوشت نازک با استخوانی در میان، در آید. لذا موقع کباب کردن کاملا مغز پخت خواهد شد.

کتف مرغ را چگونه به شکل دلباز برش دهیم

۲- جوجه کباب کتف دلباز را در چه موادی بخوابانیم؟

اگر می‌خواهید یک جوجه کباب کتف رستورانی خوشمزه و مغز پخت تهیه کنید؛ حتما کتف های برش زده را با چاشنی های جوجه کباب آلس پایس طعم دار و ترد کنید. همان طور که می‌دانید کتف و بال مرغ بوی زهم بیشتری نسبت به دیگر قسمت‌های مرغ دارد. چاشنی جوجه کباب آلس پایس بهترین راه حل برای رفع بوی بد کتف و بال مرغ است. دقت کنید که برای هر کیلوگرم گوشت مرغ بایستی دو تا سه قاشق غذاخوری چاشنی جوجه کباب آلس پایس استفاده نمائید.

نکته:

با چاشنی جوجه کباب آلس پایس دیگر نیاز به هیچ افزودنی دیگر و خواباندن گوشت مرغ در آن ها نیست. در شیوه های سنتی معمولا می‌بایست گوشت را با پیاز، آب لیمو، زعفران، ادویجات مختلف، و… طعم دار کرد. علاوه براین فرایند سنتی طعم دار کردن جوجه کباب نیازمند حداقل چندین ساعت زمان است. اما با استفاده از چاشنی های آلس پایس، می‌توانید گوشت مرغ را طی فقط ۳ دقیقه طعم دار و ترد کنید.

جوجه کباب کتف دلباز را در چه موادی بخوابانیم؟

۳- جوجه کباب کتف دلباز را چگونه سیخ کنیم؟

ابتدا انگشت شصت خود را روی استخوان میانی کتف قرار می‌دهیم. همانند ویدیو بالا، سیخ را از وسط یک طرف کتف مرغ وارد می‌کنیم. سپس نوک سیخ را از زیر استخوان کتف عبور می‌دهیم و از طرف دیگر کتف مرغ خارج می‌کنیم. سیخ زدن را طوری انجام می‌دهیم که استخوان کتف بالای سیخ قرار گیرد.

نکته: موقع سیخ کردن و کباب کردن کتف و بال را با هم سیخ و کباب نکنید. چونکه زمان پخت آن دو با هم متفاوت است. و این تفاوت در زمان پخت ممکن است باعث سوختن یا اصلا نپختن بعضی از قسمت ها شود.

جوجه کباب کتف دلباز را چگونه سیخ کنیم؟

۴- سیخ های جوجه کباب مخصوص کتف دلباز را روی منقل قرار دهید

بعد از آماده شدن منقل و سرخ شدن ذغال ها، سیخ های جوجه کباب مخصوص کتف دلباز را روی آن بچینید. حتما سیخ ها را به صورت مداوم بچرخانید تا تمام گوشت مرغ به صورت یکسان مغز پخت شود.

جوجه کباب کتف دلباز آلس پایس

فراموش نکنید ساده‌ترین غذاها هم با استفاده از تزیین‌های زیبا و دورچین‌های مناسب؛ خاص‌تر و خوشمزه‌تر به نظر می‌آیند و تاثیر بسیاری در جذابیت غذا می‌گذارند. علاوه بر این تزیین غذا در مهمانی‌ها و مراسم‌ها؛ به نوعی هنر و سلیقه آشپز را نمایان می‌سازد.

حتما این جوجه کباب با استخوان خوشمزه را درست کنید و تجربه تان از تهیه ی این نوع جوجه کباب با استخوان با چاشنی های آلس پایس را در بخش دیدگاه ها برای ما ارسال فرمائید.

این مطلب را هم حتما بخوانید:

جوجه کباب برگی و طرز تهیه جوجه کباب رستورانی آلس پایس را نادیده نگیرید.

آموزش های آشپزی آلس پایس را می‌توانید علاوه بر بلاگ آلس پایس در کانال آپارات آلس پایس و صفحه اینستاگرام آلس پایس دنبال کنید.

0/5 (0 نظر)
2
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

2 دیدگاه
  • سعید سعید
    2019/07/08 | 19:55

    دمتووون گررررم
    چه روش با حالی
    حتما این دفعه این مدلی جوجه درست می کنم

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/07/09 | 09:08

      سپاس از نگاه زیباتون
      تجربه استفاده از چاشنی آلس پایس را با ما در میان بگذارید.

تماس با واحد فروش