طرز تهیه سالاد الویه مرغ؛ با ۴ طعم مختلف

طرز تهیه سالاد الویه به عنوان یک غذای معروف و پر طرفدار روسی را افراد زیادی آموزش داده‌اند. اما این دستور پخت سالاد الویه با بقیه فرق دارد. فرقش در تنوع طعمش است. حتما خیلی از والدین برای تامین تغذیه‌ی سالم فرزندانشان در مدرسه این خوراکی ساده را بارها در کیف فرزندانشان گذاشته‌اند. اگر همچنان می‌خواهید فرزندانتان به این خوراکی رغبت نشان دهند و به اصطلاح دلشان را نزند، فیلم طرز تهیه سالاد الویه آلس پایس یا دستور پختی که در ادامه آموزش می دهیم را مشاهده نمائید. در فیلم طرز تهیه سالاد الویه آلس پایس شما دستور پخت سالاد الویه رستورانی را به همراه نکات آموزش خواهید دید.

مواد لازم سالاد الویه :

  • سیب زمینی : سه عدد بزرگ
  • سینه مرغ : یک عدد بزرگ
  • تخم مرغ : دو عدد
  • خیار شور و سس مایونز : به مقدار لازم
  • چاشنی مرغ آلس پایس : ۴ قاشق غذا خوری

توجه: اگر می خواهید سالاد الویه برای ۱۰ نفر درست کنید، مواد بالا را دو برابر و اگر می‌خواهید سالاد الویه برای ۲۰ نفر درست کنید، مواد بالا را چهار برابر نمائید.

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی و خوشمزه

تهیه سالاد روسی الویه خیلی خیلی ساده است فقط کافیست مواد اولیه را پخته و بعد با هم مخلوط کنید. با ما همچنان همراه باشید تا در ادامه طرز تهیه سالاد الویه را به همراه توصیه هایی برای خوشمزه شدن آن به شما عزیزان آموزش دهیم.

۱- ابتدا سینه مرغ را آب پز کنید. سپس آن را رشته رشته یا اصطلاحا ریش ریش کنید. برای درست کردن سالاد الویه بدون مرغ می‌توانید از کالباس هم استفاده کنید اما ما طرز تهیه سالاد الویه با کالباس را پیشهاد نمی کنیم.

توجه: معمولا در این مرحله مرغ را به همراه زرد چوبه، پیاز، سیر و نمک در آب می‌پزند تا مرغ طعم دار شود و بوی زهم آن از بین برود. ولی با دستور پختی که مشاهده می‌کنید دیگر نیازی به اینکار نیست!

۲- سیب زمینی ها را به همراه تخم مرغ در ظرفی جداگانه آب پز کنید. سپس هر دو را رنده کنید یا با دستگاه پوره کن سیب زمینی و تخم مرغ را پوره کنید.

۳- در نهایت همه مواد پخته شده را در قابلمه یا ظرفی گود ریخته و آن‌ها را با هم خوب مخلوط کنید.

فیلم طرز تهیه سالاد الویه

۴- برای اینکه سالاد اولیه را طعم دار کنند به آن آبلیمو یا لیمو ترش تازه، فلفل سیاه، نمک، زردچوبه و کمی پیاز می‌زنند. اما اگر بدنبال این هستید که سالاد الویه را با طعم های خوشمزه تری در خانه تهیه کنید و از ادویه‌جاتی که برایتان تکراری شده پرهیز کنید ما به شما چاشنی های متنوع آلس پایس را پیشنهاد می‌دهیم.

برای آشنایی بیشتر با این چاشنی به صفحه اختصاصی معرفی چاشنی مرغ آلس پایس مراجعه کنید.

طعم دار کردن سالاد

مواد سالاد الویه را به چهار قسمت تقسیم کنید و به هر قسمت یک قاشق غذا خوری از چاشنی های مختلف آلس پایس اضافه نمائید. با اینکار خیلی ساده یک سالاد الویه ساده و خوشمزه با طعم های مختلف خواهید داشت.

۵- خیار شور ها را قبل اضافه کردن خوب بشویید. سپس آن ها را بصورت نگینی ریز کنید و به سایر مواد اضافه کنید. علت اینکه خیار شور را بعد از افزودن چاشنی های آلس پایس به مواد سالاد الویه اضافه می کنیم آنست که خیارشورها مواد چاشنی آلس پایس را به خود نگیرند و مانع از طعم دار شدن مواد سالاد نشوند.

نکته: در صورتی که خیار شور را نشویید علاوه بر مسائل بهداشتی احتمال دارد که سالاد الویه شما شور شود!

۶- به اندازه یک قاشق غذا خوری سس مایونز به سالاد اولیه اضافه کنید. فراموش نکنید که سس مایونز به عنوان یکی از چاق کننده‌های اصلی باید به صورت محدود مصرف گردد. و برای کسانی که رژیم غذایی دارند توصیه نمی‌شود.

اضافه کردن سس مایونز و خیار شور

سالاد الویه رژیمی

اگر رژیم دارید و نباید از سس مایونز استفاده کنید اما همچنان می‌خواهید غذاهایی که تهیه و میل می‌کنید خوشمزه باشد پیشنهاد می‌کنیم سیب زمینی را با نصف لیوان آب مرغ مخلوط کرده و چند ساعتی در یخچال بگذارید تا سالاد الویه بدون سس مایونز هم خوشمزه شود و طعم بگیرد. حتی اگر وقت اینکار را هم ندارید نگران نباشید آشپز آلس پایس پیشنهاد دومی برای شما دارد. فقط کافیست مقدار بسیار کمی سس مایونز را به همراه ۲ قاشق ماست مخلوط و در طرز تهیه سالاد الویه رژیمی استفاده کنید.

دقت کنید: تمام موادی که در این غذا استفاده می‌کنید مثل خیار شور و مرغ نباید آب اضافه داشته باشند چون باعث می‌شوند سالاد اصطلاحا آب بیاندازد.

برای اینکه ماندگاری سالاد الویه بیشتر شود و بتوانید آن را در وعده های غذایی آینده استفاده کنید سس مایونز را فقط هنگامی که می‌خواهید این غذا را میل کنید به سالاد اضافه کنید. و برای استفاده در آینده روی آن سلفون بکشید و در یخچال قرار دهید.

سالاد الویه مرغ آلس پالس

این سالاد پر طرفدار و محبوب جزو غذا‌های سرد محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید یک سالاد الویه خوشمزه برای مجالس و مهمانی های خود تهیه کنید حتما مواد اولیه این سالاد را با چاشنی آلس پایس طعم دار کنید. و در آخر این غذا را با نان ساندوچی به همراه یک نوشیدنی سالم سرو کنید.

توجه: برای تزیین سالاد الویه می‌توانید گوجه فرنگی ، هویج و سبزیجات را به سلیقه خودتان بر روی سالاد استفاده کنید. به لحاظ شکل و ظاهر هم می توانید سالاد الویه توپی یا سالاد الویه قالبی تهیه کنید که با یک جستجوی کوچک در گوگل می توانید به ایده های بسیار جذابی در این رابطه برسید.

سایر آموزش های آشپزی آلس پایس را می‌توانید علاوه بر مجله آلس پایس در کانال آپارات آلس پایس و صفحه اینستاگرام آلس پایس دنبال کنید.

0/5 (0 نظر)
4
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

4 دیدگاه
  • زهرا ابطحی زهرا ابطحی
    2019/09/06 | 23:33

    از توضیح کاملتون بسیار ممنونم، امشب تو خونه درست کردم خیلی خوب شد نسبت به هر سالاد الویه ای که درست کرده بودم خیلیییییی بهتر و خوشمزه تر بود و خانواده هم خیلی دوست داشتن ?

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/09/07 | 08:27

      خوشحالیم که دستور پخت ما باعث رضایت شما و خانواده محترم شده است.

  • mia plays mia plays
    2019/09/06 | 23:31

    دستتون درد نکنه واقعا معرکه بود خیلی خوب شد با این دستور ها

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/09/07 | 08:25

      سپاسگذاریم . حتما بقیه رسپی ها را مطالعه کنید

تماس با واحد فروش