دستور پخت فوری همبرگر خانگی با چاشنی مخصوص آلس پایس

همبرگر یک غذای محبوب جهانی است که در اکثر کشورهای دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. می‌توان گفت بسیاری از افراد اغلب این غذا را در رستوران‌ها صرف می‌کنند که گاهی به علت غیر بهداشتی و ناسالم بودن ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازد. ولی ما در این مطلب قصد داریم دستور پخت فوری و خانگی همبرگر ایرانی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید یک فست فود خوشمزه و کاملا سالم برای خودتان و دیگر افراد خانواده که سلامتی‌شان برای شما اهمیت زیادی دارد، تهیه کنید. پس با مجله آشپزی آلس پایس همراه باشید.

مواد مورد نیاز همبرگر خانگی:

  • گوشت چرخ کرده گوسفندی (۲۰ درصد چربی): ۵۰۰ گرم
  • پیاز رنده شده: یک عدد
  • چاشنی کباب کوبیده آلس پایس: ۲ تا ۳ ق غ
  • زرده تخم مرغ: یک عدد
  • پودر سوخاری: ۲۵ گرم

مواد مورد نیاز که در بالا نام بردیم قابل تهیه برای ۲ الی ۳ نفر می‌باشد.

طرز تهیه همبرگر خانگی با چاشنی مخصوص گوشت

در ابتدای این پست از مجله آشپزی آلس پایس فیلم همبرگر آمده است اما در ادامه طرز تهیه همبرگر خانگی به صورت کامل و تصویری به همراه نکات آن آموزش داده می‌شود.

مرحله اول: آماده کردن مایه گوشت همبرگر

گوشت چرخ کرده را داخل ظرف بریزید. سپس پیاز را رنده ریز کرده و پس از گرفتن آب آن، به گوشت اضافه کنید و در آخر به خوبی ورز دهید.

مرحله دوم: مزه دار کردن گوشت

پس از اینکه گوشت و پیاز را به خوبی مخلوط کردید با استفاده از چاشنی کباب کوبیده آلس پایس و به مقدار ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری، گوشت خود را مزه دار کنید. میزان زمان لازم برای طعم دار شدن گوشت با استفاده از چاشنی طبیعی کباب کوبیده آلس پایس ۳۰ دقیقه می‌باشد. بنابراین شما در مدت زمان کمی خواهید توانست گوشت خود را مرینیت کنید و بوی بد آن را به راحتی از بین ببربد.

ادویه‌های مورد نیاز برای پخت همبرگر عبارتند از: نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پودر خردل، پودر سیر و غیره. چاشنی‌های آلس پایس این امکان را برای شما فراهم می‌کند که نیاز به تهیه هیچ ادویه‌ای نداشته باشید و مواد تشکیل دهنده آن به گونه‌ای است که طعم بی‌نظیری به غذا می‌دهد. محتویات این چاشنی عصاره پیاز، نمک، ادویه‌های محلی، سرکه، روغن، عصاره‌های خوش طعم و معطر گیاهی است که صد در صد طبیعی و فاقد هر گونه مواد شیمیایی و انواع افزودنی‌ها هستد.

به طور کلی دوز مصرفی چاشنی کباب کوبیده پنج قاشق غذاخوری به ازای هر کیلوگرم گوشت می‌باشد.

مرحله سوم: اکنون نوبت اضافه کردن زرده تخم مرغ و پودر سوخاری به ترکیب طعم دار شده از گوشت و پیاز می‌باشد. این مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و به خوبی ورز دهید.

مرحله چهارم: در صورتی که همبرگر زن دستی ندارید، مایه تهیه شده را به توپک‌های صد گرمی تقسیم کنید و پس از صاف کردن گوشت‌های توپی شکل، آن را به مدت یک ساعت در یخچال استراحت داده و در نهایت به خوبی در روغن سرخ کنید. سپس به نان مخصوص همبرگر بسته به سلیقه خود سس کچاب یا مایونز زده و داخل آن را با استفاده از گوشت، کاهو، خیارشور و گوجه پر کنید. همچنین برای لذیذتر شدن آن می‌توانید پنیر ورقه ای به ساندویچ خود اضافه کنید.

اکنون می‌توانید این ساندویچ همبرگر خوشمزه را در کنار عزیزانتان میل کنید.

تاریخچه همبرگر

بسیاری از غذاهایی که امروزه مصرف می‌کنیم، ممکن است هر یک دارای تاریخچه دور و درازی باشد و هر کدام به یک دوره زمانی در تاریخ گذشته مربوط شود. همبرگر نیز مانند بعضی از غذاها تاریخچه مخصوص به خود را دارد. لازم به ذکر است که ممکن است غذاها تاریخچه‌های متفاوتی داشته باشند، همبرگر نیز از این امر مستثنا نبوده و عده ای معتقدند که این غذا به دوره‌ای از تاریخ سوارکاران مغول مربوط است ولی تاریخچه معتبرتر این غذا مربوط به شهر هامبورگ در آلمان می‌باشد.

فوت و فن درست کردن همبرگر که باید بدانید

  1. در تهیه همبرگر برای اینکه گوشت بیشتر خود را بگیرد و منجسم شود، می‌توانید آن را به مدت بیشتری، حدود ۲ الی ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید.
  2. به طور کلی استفاده از گوشت گوساله برای پخت همبرگر بیشتر توصیه می‌گردد و بهتر است که درصد چربی گوشت بالا نباشد.
  3. در صورتی که به مدت زیادی حرارت شعله را بالا نگه دارید گوشت همبرگر سفت و خشک خواهد شد.
  4. با توجه به اینکه پودر سوخاری به منظور جلوگیری از وا رفتن و ترد شدن به گوشت اضافه می‌شود، زیاده روی در مصرف آن نیز باعث سفت شدن گوشت خواهد شد.
  5. نکته مهم دیگر در تهیه همبرگر خانگی این است با کباب کردن گوشت به جای سرخ کردن غذای شما طعم بسیار بهتری به خود می‌گیرد و ساندویچ سالمی خواهید داشت.

در صورتی که در دستور پخت همبرگر فوری با چاشنی مخصوص گوشت قرمز سوالی داشتید با افتخار پاسخگوی شما عزیزان در قسمت دیدگاه‌ها خواهیم بود. همچنین می‌توانید برای دیدن دستور‌های آشپزی بیشتر به مجله آشپزی آلس پایس، آپارات و اینستاگرام آلس پایس مراجعه کنید.

 

0/5 (0 نظر)
2
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

2 دیدگاه
  • عاطفه عاطفه
    2020/06/13 | 16:20

    عکس همبرگری که درست کردین عالیه

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2020/06/14 | 08:50

      سپاسگذاریم بانو.
      برای مطالعه دستورهای آشپزی بیشتر به مجله آلس پایس مراجعه کنید.

تماس با واحد فروش