طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای ترد و خوشمزه + فیلم آموزشی

جوجه کباب یکی از غذاهای مناسب در طبیعت و پیک نیک‌های آخر هفته است. جوجه کباب تابه‌ای را نیز می‌توانید در منزل تهیه کرده و از این غذای خوشمزه که طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد، لذت ببرید. در هر جایی که باشید با به سیخ کشیدن مرغ، و یا به صورت خرد شده، روی منقل و آتش یا در منزل می‌توانید آن را به خوبی تهیه نمایید. با مجله آشپزی آلس پایس همراه باشید تا طرز تهیه یه جوجه کباب تابه‌ای لذیذ رh آموزش ببینید و برای دوستان و خانواده تهیه کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه یک جوجه کباب خوشمزه

  • سینه مرغ: ۲ تکه
  • روغن زیتون: به میزان لازم
  • گوجه: ۳ عدد
  • فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
  • چاشنی جوجه کباب بلوچی: ۲ قاشق غذاخوری

این مواد گفته شده قابل تهیه برای ۳ الی ۴ نفر می‌باشد.

دستور پخت جوجه کباب تابه‌ای

مرحله اول

برای پخت یک جوجه کباب تابه‌ای خوشمزه ابتدا سینه مرغ را به تکه‌های کوچک خرد کنید. سپس نوبت مزه‌دار کردن مرغ می‌باشد. بنابراین به جای استفاده از ادویه‌جات و انواع طعم دهنده، اجازه دهید تا چاشنی بلوچی آلس پایس هنرنمایی کند! بنابراین به اندازه دو قاشق غذاخوری از این چاشنی را به مرغ‌های تکه شده بیافزایید و مرغ‌ها را به خوبی به این چاشنی تند و خوشمزه آغشته کنید.

مرحله دوم

در این مرحله روغن زیتون را نیز به سینه مرغ اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا به خورد گوشت برود و اینگونه با استفاده از روغن، به مزه‌دار شدن بهتر گوشت کمک خواهید کرد. سپس اجازه دهید به مدت پنج دقیقه در یخچال بماند تا طعم دار گردد.

مرحله سوم

در مرحله آخر مرغ مزه‌دار شده را به سیخ چوبی بزنید و داخل یک تابه به اندازه مورد نیاز روغن اضافه کنید و هر دو طرف مرغ را به طور کامل در روغن سرخ نمایید. توجه نمایید که ابتدا بگذارید روغن به خوبی داغ شود، سپس مرغ را داخل تابه بیندازید.

این جوجه کباب خوشمزه را با نان و برنج سرو کنید.

فوت و فن تهیه جوجه تابه‌ای

  • می‌توانید برای مزه‌دار کردن جوجه کباب مایه جوجه کباب را بدین صورت تهیه نمایید: پیاز درشت خرد شده، ماست چکیده، آب لیمو ترش و نمک و فلفل را مخلوط کرده و مرغ خرد شده را به ترکیب تهیه شده به منظور مزه‌دار کردن مرغ آغشته کنید. سپس آن را به مدت ۴ الی ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید.
  • برای تهیه جوجه کباب تابه‌ای از سینه مرغ استفاده کنید زیرا دارای بافت نرم‌تری نسبت به ران مرغ است.
  • در صورت تمایل می‌توانید زعفران و یا چاشنی زعفرانی برای مزه‌دار کردن مرغ اضافه نمایید.
  • این غذا بر روی منقل نیز قابل تهیه است ولی در صورتی که مانند این طرز تهیه تمایل دارید بر روی گاز و داخل تابه بپزید، بهتر است مرغ را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید.
  • اگر می‌خواهید گوشت شما به خوبی پخته شود، باید از زیاد کردن شعله و یا بیش از حد کم کردن آن پرهیز نمایید.
  • به منظور پخت جوجه کباب داخل تابه می‌توانید آن را به جای روغن، داخل کره سرخ کرده تا طعم بسیار خوب و لذیذی بگیرد. در غیر این صورت می‌توانید کره را هنگام مزه دار کردن مرغ اضافه کنید.
  • پس از مزه دار کردن گوشت می‌توانید آن را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا به طور کامل طعم‌دار گردد.

درباره جوجه کباب

جوجه کباب نوعی کباب سنتی و ایرانی است که از زمان قدیم در سفره‌های ایرانی، دورهمی و پیک نیک در طبیعت تهیه می‌گردید. حتما همه شما نام اکبر جوجه را شنیده‌اید. اکبر جوجه در واقع نام رستورانی بود که به صورت زنجیره‌ای در نقاط مختلفی تاسیس گردید و گسترش یافت. سال تاسیس این جوجه کبابی در سال ۱۳۳۰ در شهر مازندران بود. تاسیس آن نیز توسط شخصی به نام علی اکبر کلبادی نژاد انجام گرفت. با تاسیس اولین رستوران اکبر جوجه متوجه رونق کسب و کار خود شدند و یرخی از شعبه‌های آن در مسیر بین راهی قرار گرفته است و همیشه بسیار شلوغ و پر مشتری بود.

برای مشاده دستور پخت انواع غذای ایرانی و یا بین المللی به اینستاگرام آلس پایس سر بزنید و غذاهای خوشمزه را فراگیرید.

5/5 (1 نظر)
0
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

تماس با واحد فروش