خرد کردن مرغ کامل به صورت ۸ تکه همراه با آموزش ویدیویی

خرد کردن مرغ کامل به شیوه ی ۸ تکه کردن مرغ ، یکی از مهارت های خانه داری است که هر خانم خانه داری بهتر است بلد باشد. اگر تا به حال مرغ را به صورت تکه های ران مرغ یا سینه های مرغ آماده از فروشگاه ها تهیه می‌کردید و حالا به هر دلیلی می‌خواهید خودتان خرد کردن مرغ کامل را در خانه انجام دهید و ۸ تکه کردن مرغ را خودتان تجربه کنید با آموزش تصویری آلس پایس همراه شوید، تا با روش اصولی خرد کردن مرغ کامل آشنا شوید. قابل توجه اینکه این ویدیو به طور کامل توسط شرکت دانش بنیان طعم و عطر ماگنولیا ترجمه و زیر نویس شده است.

خرد کردن مرغ کامل ، مهارتی ضرروی برای همه!

خرید مرغ کامل و خرد کردن آن در منزل بسیار مقرون به صرفه‌تر از خرید مرغ خرد شده به صورت تکه های ران مرغ یا سینه های مرغ آماده از فروشگاه هاست. برای این کار بهتر است از یک چاقوی مخصوص برش گوشت استفاده کنید. علاوه بر این قبل از شروع ۸ تکه کردن مرغ ، آن را خوب با آب سرد بشویید یا اینکه آن را مدتی در یخچال قرار دهید تا گوشت آن راحت تر بریده شود.

گام به گام خرد کردن مرغ کامل به صورت ۸ تکه :

۱- جدا کردن ران مرغ

در اولین مرحله از خرد کردن مرغ کامل ، ابتدا پوستی که ران و سینه مرغ را به هم متصل کرده است، در هر دو طرف مرغ ببرید. ران مرغ را در دست بگیرید و از جایی که برش دادید مفصل ران را به سمت بالا فشار دهید در این حالت شما جایی که باید ادامه برش را انجام دهید مشاهده خواهید کرد.

مرحله جدا کردن ران مرغ

توجه داشته باشید که موقع خرد کردن مرغ شما نباید استخوان ران مرغ را ببرید، پس عمل برش را در طول قسمت پشتی مرغ ادامه دهید. و برای اینکه مطمئن شوید گوشت کوچک با ارزشی که در سمت پشت لگن خاصره قرار دارد (در تصویر زیر با انگشت اشاره نشان داده شده است) را نیز برش داده اید، پای مرغ را بالا نگه دارید.

چگونه مرغ را خرد کنیم

با بالا نگه داشتن ران مرغ مشابه تصویر بالا، می‌توانید از وزن مرغ تشخیص دهید که کجا را باید برش دهید.

حالا هم گوشت ران را داریم و هم گوشت لگن لذا باید آن را به دو قسمت تقسیم کنیم اما پیش از انجام این عمل، باید ران دیگر مرغ را هم، به روش بالا جدا کنیم. تا اینجا یک مرحله از خرد کردن مرغ کامل را به پایان رسانده اید.

۲- جدا کردن بال مرغ

مرغ را به گونه ای قرار دهید که سینه آن رو به شما قرار گیرد. حالا وقت جدا کردن بال‌ها است برای این‌کار انگشت شصت خود را همانند تصویر زیر، روی کتف مرغ آنجاییکه به سینه چسبیده قرار دهید تا بتوانید محل دقیق مفصل را پیدا کنید.

محل برش بال مرغ

بعد از یافتن محل مفصل با چاقو یک برش اریب ایجاد کنید.

نحوه بریدن بال مرغ

بعد از برش، بال باید به راحتی جدا شود البته این راحت جدا شدن به این موضوع بستگی دارد که شما تاندون ها را بریده باشید نه استخوان را !

همین فرآیند را برای بال دیگر تکرار کنید تا گامی دیگر از خرد کردن مرغ را کامل کرده باشید.

۳- جدا کردن ستون فقرات مرغ

حالا شما مانده اید و فقط ۲ عدد سینه و استخوان ستون فقرات مرغ. اما نگران نباشید این قسمت از خرد کردن مرغ کامل هم مثل مراحل قبل خیلی ساده ست.

برای جدا کردن ستون فقرات مرغ بهتر است از قیچی آشپزخانه استفاده کنید. مطابق محل نشان داده شده در تصویر زیر ، کاملا مشخص است که این برش را باید از چه محلی انجام دهید : از روی خط بزرگ چربی که در تصویر زیر به آن اشاره شده است.

محل برش ستون فقرات مرغ

در راستای خط چربی با قیچی آشپزخانه برش را انجام دهید. برش را به سمت بالا و به سمت گردن انجام دهید. همین کار را برای خط چربی در سمت دیگر مرغ تکرار کنید.

حالا قسمت پشت را جدا کنید، می‌توانید این قسمت را برای درست کردن آب مرغ استفاده کنید چرا که طعم آن واقعا عالی است.

۴- جدا کردن و خرد کردن سینه های مرغ

هر مرغ کامل دو عدد سینه دارد که باید آن ها را از وسط، از یکدیگر جدا کنیم کنیم اما نه با برش از بالا به پایین ! چون همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید یک استخوان محکم در وسط دو تا سینه قرار دارد که ابتدا باید آن را خارج کنیم. شاید این مرحله از سایر مراحل خرد کردن مرغ کمی دشوارتر باشد.

خرد کردن سینه مرغ در شیوه 8 تکه کردن مرغ

جدا کردن استخوان سینه مرغ در روش خرد کردن مرغ کامل

در این مرحله از خرد کردن مرغ برای اینکه به استخوان کوچک وسط سینه ها برسید، ابتدا مطابق تصویر بالا با چاقو یک برش بالای غضروف سینه ایجاد کنید تا استخوانی که باید بیرون کشیده شود، مشخص گردد. انگشت شصت را از پایین به زیر استخوان فشار دهید، سپس آن را گرفته و با حرکت به سمت پایین آن را بیرون بکشید.

سپس سینه مرغ را برگردانید. پوست آن را کشیده و صاف نمایید و با برش عمیق از بالا به پایین آن را از وسط به دو نیم تقسیم کنید.

نحوه بریدن سینه مرغ

۵- تقسیم ران های مرغ

در این مرحله از خرد کردن مرغ کامل بایستی پاهای مرغ را که در مرحله اول جدا کرده بودیم، به دو قسمت ران مرغ و لگن مرغ تقسیم کنید. برای اینکار باید در راستای خط بزرگ چربی که در تصویر زیر مشخص است برش را انجام دهید.

خرد کردن ران مرغ در شیوه 8 تکه کردن مرغ

۶- خرد کردن بال های مرغ

در آخرین گام از فرایند خرد کردن مرغ به روش ۸ تکه کردن مرغ، بال هایی را که در مرحله دوم جدا کرده بودیم را به دو بخش شامل : بخش صاف بال و بخش انتهایی بال تقسیم کنیم. علی رغم آنچه در ویدیو نمایش داده شده است پیشنهاد می کنیم حتما سر بال ها را نیز از بال جدا کنید، و دور بریزید.

خرد کردن مرغ کامل به صورت ۸ تکه همراه با آموزش ویدویی

به همین راحتی شما توانستید یک مرغ کامل را به ۸ تکه تقسیم کنید.

اکنون که آموختید چگونه یک مرغ کامل را خرد کنید، می‌توانید آموزش انواع مختلف جوجه کباب را هم در همین بلاگ دنبال کنید و به کمک آن ها انواع جوجه کباب های مجلسی و متمایز را برای مهمان هایتان تهیه کنید.

آموزش انواع جوجه کباب :

۱- طرز تهیه جوجه کباب برگی

۲- طرز تهیه جوجه کباب حلزونی

۳- طرز تهیه جوجه کباب کتف دلباز

۴- طرز تهیه جوجه کباب کتف آبنباتی

۵- طرز تهیه جوجه کباب بال پرچمی

 

آموزش های آشپزی آلس پایس را می‌توانید علاوه بر بلاگ آلس پایس در کانال آپارات آلس پایس و صفحه اینستاگرام آلس پایس دنبال کنید.

4/5 (1 نظر)
5
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما

5 دیدگاه
  • سمیرا سمیرا
    2019/08/21 | 11:03

    تمام این سال ها مرغ رو بد برش میدادم ،بعضی وقتا هم بیرون برش میداد که اصلا خوب برش نمیداد،از سایت شما برش مرغ رو دیدم ،انجام دادم خیلی خوب بود

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/08/21 | 13:15

      باعث افتخار و خوشحالی ماست که مطالب کاربردی و مورد رضایت شما کاربر عزیز بوده.

  • زری زری
    2019/08/21 | 00:45

    چه جالب ،مطلب خوبی بود .

    • مزه ایرانی مزه ایرانی
      2019/08/21 | 12:49

      سپاس از دیدگاه شما

  • صادق صادق
    2019/07/21 | 22:36

    همیشه تو تیکه کردن سینه مرغ مشکل داشتم تو این ویدیو فهمیدم که اول باید استخوان محکم که در وسط سینه هست را در بیاریم بعد اونو برش بدیم

تماس با واحد فروش