آموزش سالاد سزار رستورانی با مرغ گریل آلس پایس+ ویدیو

سالاد سزار(Caesar salad) یکی از سالادهای محبوب در سرتاسر جهان بوده و مردم بسیاری در نقاط مختلف این سالاد را تهیه می‌کنند. همانطور که می‌دانید سالاد یک وعده بسیار خوشمزه و سالم بوده که به عنوان یک غذای رژیمی بسیار مناسب می‌باشد. با توجه به اینکه در سالاد سزار از گوشت مرغ نیز استفاده می‌شود؛ می‌توان از آن به عنوان یک وعده سالم، سیر کننده و سبک نام برد. سالاد سزار که اغلب به عنوان پیش غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد یک سالاد ایتالیایی محسوب می‌شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد سزار

  • سینه مرغ: ۱ عدد
  • کاهو: یک بوته
  • نان تست: به میزان دلخواه
  • نمک، فلفل و روغن: به میزان لازم
  • چاشنی جنگلی آلس پایس: دو قاشق غذاخوری

دستور پخت سالاد سزار تصویری به همراه نکات ریز رستورانی

مرحله اول

در ابتدای دستور باید دور نان‌ها را که قهوه‌ای و سفت است جدا کرده و بعد از آن نان تست تازه را به اندازه‌های مساوی و کوچک خرد کنید. اکنون نوبت آن است که مقداری روغن زیتون و سپس نمک و فلفل به نان‌ها بزنید؛ مراقب باشید در مصرف نمک زیاده روی نکنید تا نان طعم شور پیدا نکند.

مرحله دوم

در این مرحله از تهیه سالاد سزار نان‌ها را داخل فر گذاشته و اجازه دهید کمی گریل شود.

مرحله سوم

در این مرحله برای تهیه مرغ سالاد ابتدا با استفاده از چاشنی جنگلی آلس پایس مرغ را مرینیت کرده و پس از سه دقیقه مرغ شما طعم دار می‌شود و بوی زهم آن گرفته خواهد شد. بدین گونه دیگر نیازی به استفاده از هیچ گونه ادویه‌ای برای طعم دار کردن مرغ نخواهد بود و در مدت زمان بسیار کمی مرغ شما طعم دلپذیری به خود گرفته و آماده سرخ کردن می‌باشد.

مرحله چهارم

پس از اینکه مرغ را به خوبی گریل کردید؛ کاهو را در اندازه دلخواه خود خرد کنید و اکنون دیگر وقت مخلوط کردن مواد تهیه شده می‌باشد. بنابراین ابتدا کاهو را در ظرف ریخته و سپس بقیه مواد که عبارتند از: مرغ، گوجه، پنیر پامیزان و سس هزار جزیره، را به کاهو اضافه کنید. اکنون سالاد شما آماده می‌باشد. نوش جان کنید.

سس سالاد سزار

در این طرز تهیه ما از سس هزار جزیره استفاده کرده‌ایم که جایگزین مناسبی برای سس اصلی سالاد سزار می‌باشد. به منظور تهیه این سس مخصوص با ما همراه باشید.

مواد لازم

  •  سرکه بالزامیک یا آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
  • سیر: ۱ یا ۲ حبه
  • نمک و فلفل: به مقدار دلخواه
  • روغن زیتون: ۳ قاشق غذا خوری
  •  پنیر پارمسان رنده شده: ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه سس سالاد سزار

برای تهیه این مواد ابتدا تخم مرغ، سرکه و روغن زیتون را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و پس از آن سیر، نمک و فلفل و روغن زیتون را به ترکیب اضافه کرده و پس از اینکه به طور کامل به هم زدید سس سالاد شما حاضر است.

نکاتی درباره تهیه سالاد سزار

  1. در تهیه سالاد سزار می‌توان تنوع به خرج داد و به جای استفاده از سینه مرغ، می‌توان از فیله مرغ، گوشت ماهی و یا حتی میگو استفاده کرد؛ که در هر حالت طعم سالاد شما دلپذیر خواهد بود و شما می‌توانید بسته به سلیقه و ذائقه خود گوشت مورد علاقه خود را به این سالاد اضافه کنید.
  2. در صورت تمایل می‌توانید نان تست خود را نیز مانند گوشت آغشته به چاشنی کنید و به جای نمک و فلفل با استفاده از چاشنی آلس پایس طعم دار شود.
  3. می‌توانید به سس سالاد خود مقداری سس مایونز اضافه کنید و یا در صورت تمایل می‌توانید سس مایونز را جایگزین تخم مرغ کنید.

تاریخچه سالاد سزار

بسیاری از غذاها دارای تاریخچه بوده یا فرد خاصی آن را اختراع کرده و آن غذا را که حاصل خلاقیت ذهنی خود بوده، به نام خودش نام گذاری کرده‌است. سالاد سزار نیز اینگونه بوده و شخصی به نام سزار کاردینی (Caesar Cardini) که صاحب رستورانی در مکزیک بود؛ با خلاقیتی که در صنعت غذا داشت، طبق روایت گفته شده با خالی کردن تخته آشپزخانه در ظرف که همان مواد تشکیل دهنده سالاد سزار بود این سالاد را در سال ۱۹۲۴ به ثبت رسانید. امروزه نیز این سالاد به همان شیوه گذشته و با همان مواد تهیه می‌گردد. در واقع می‌توان گفت که این سالاد در مکزیک و توسط یک فرد ایتالیایی تهیه شده است.

به جز مجله آشپزی آلس پایس می‌توانید برای مشاهده دستورهای پخت آشپزی بیشتر به اینستاگرام آلس پای مراجعه کنید.

0/5 (0 نظر)
0
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
ارسال دیدگاه
موضوع مرتبط : غذا با سینه مرغ

دیدگاه شما

تماس با واحد فروش